شهید عبدالرسول جمشیدی

Jamshidiزندگينامه

خرداد ماه سال 1336 در شهر شیراز پا به عرصه گیتی نهاد و تحت مراقبت و تربیت خانواده ای مهربان و دلسوز به دوران رشد و شکوفایی رسید. از کودکی به شعائر و فرایض مذهبی پایبند و در انجام آنها کوشا بود . تحصیلات خود را تا اخذ مدرک دیپلم با موفقیت در زادگاهش به پایان رساند و سپس برای گذراندن دوران تحصیلات عالی به دانشکده فنی تکنیکوم تهران راه یافت .

از آنجا که عبدالرسول جمشیدی همواره از نوجوانی در کنار روحانیت مبارز قرار داشت ، لذا توانست بلافاصله با شروع حرکت عظیم مردم علیه رژیم منحوس پهلوی در جریان مبارزه قرار گرفته و در خط رهبری سازش ناپذیر انقلاب ، امام خمینی گام بردارد .

او ابتدا با سایر برادران در انجمن اسلامی دانشکده به پخش کتب ، نشریات ، اعلامیه ها و نوارهای مذهبی – سیاسی مشغول بود و در همان دوران با جریانات انحرافی و التقاطی مدعی اسلام و انقلاب به خوبی آشنا شد و پس از باز شناختن کجروی های جریانات مزبور در جهت اصلاح و ارشاد عناصر فریب خورده آنان در دانشکده بر آمد و در عین حال لحظه ای از صحنه مبارزه با رژیم دیکتاتوری و وابسته شاه غافل نماند .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل جهادسازندگی ، شهید جمشیدی به همراه اولین گروه اعزامی جهاد به سیستان و بلوچستان رفت و مدتی در آنجا و بعد در شهرستان نقده به عنوان جهادگر به فعالیت های سازندگی مشغول شد . آنگاه در دیماه سال 59 پس از به پایان رساندن دوره عالی و اخذ مدرک لیسانس در رشته مهندسی راه و ساختمان به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و به عنوان مسئول بخش فنی سپاه منطقه یک کشوری شروع به کار و فعالیت نمود ، تا از این رهگذر دین خود را نسبت به امام و انقلاب ادا نموده و خدمت شایسته ای را به امت اسلامی بنماید .

در آستانه دومین سالگرد یوم الله 22 بهمن و آغاز سومین سال پیروزی این افتخار نصیب وی و همسرش گردید که در حضور پیر جماران ، امید مستضعفان جهان به عقد یکدیگر در آیند و زندگی مشترک خود را پی ریزی نمایند . در اواخر مرداد ماه سال 1360 بود که محل خدمت وی تغییر یافت و هنوز 10 روز بیشتر از انتقال به تهران را پشت سر نگذاشته بود که ....

شهادتنامه

عصر روز سوم شهریور ماه هنگام مراجعت به منزل در تقاطع خیابان خرمشهر (آپادانا) با دلپذیر (مهناز) مورد شناسایی منافقین قرار گرفت و در جریان یک سوء قصد ناجوانمردانه از طرف آنان به فیض عظیم شهادت نائل آمد . تروریست ها ابتدا پس از مشاهده عبدالرسول که لباس مقدس پاسداری به تن داشت ، تصمیم به ترور گرفته و با سوء استفاده از یک موقعیت خاص از مقابل به سمت وی با اسلحه شلیک می کنند .

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان