شهید صیاد در اوج فتنه‌ها از صراط مستقيم منحرف نشد

Sayad8

صياد شيرازي در اوج فتنه‌ها از صراط مستقيم الهي منحرف نشد

خبرگزاري فارس: دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا با اشاره به خصوصيات و ويژگي‌هاي شهيد صياد شيرازي گفت: صياد شيرازي در اوج فتنه‌ها و بحران‌ها از صراط مستقيم الهي منحرف نشد.

سردار سرلشكر سيد يحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه این هفته تهران كه به مناسبت شهادت شهيد صياد شيرازي ايراد كرد، با اشاره به برگزاري يادواره‌ها و كنگره‌هاي تجليل از شهدا گفت: بايد ببينيم كه آيا شهدا به اين مراسم‌ها نياز دارند و يا جامعه امروز ما و جوانان نيازمند به شناخت و معرفي ابعاد مختلف اين انسان‌هاي نمونه و الگو هستند.

صفوي با بيان اينكه شهيدان انقلاب مي‌توانند براي هميشه يك الگوي فكري، رفتاري، اخلاقي و شخصيتي براي صبر و استقامت ملت ايران در راه حق باشند، خاطرنشان كرد: ملت‌هايي كه انقلاب مي‌كنند و در محيط خطر هستند به حماسه شهيدان و ايجاد روحيه‌هاي حماسي و الگوهاي مقاومت نيازمند و اين شهيدان مي‌توانند الگوي مناسبي براي مبارزان فلسطيني، لبناني و همه حق‌طلبان دنيا باشند.

وي شهيد صياد شيرازي را يكي از بارزترين الگوها براي نسل‌هاي آينده دانست و افزود: اين شهيد بزرگوار در مكتب امام(ره) و انقلاب اسلامي پرورش يافت و توانست خدمات بزرگي براي حفظ استقلال كشور ارائه دهد.

فرمانده سابق كل سپاه خاطرنشان كرد: صياد شيرازي در اوج فتنه‌ها و بحران‌ها از صراط مستقيم الهي منحرف نشد و در جبهه حق براي انقلاب به خدمت صادقانه پرداخت و هيچگاه سرزنش ديگران و بي وفايي ياران و سياست‌‌بازان او را از انجام تكليف الهي باز نداشت.

صفوي ادامه داد: عنايت الهي در آخر كار نصيب اين شهيد بزرگوار شد كه اين امر به واسطه انس او با قرآن، رسول خدا، اهل بيت و امام زمان(عج) بود و خدا نيز اجر و پاداش حركت در صراط مستقيم الهي، عاقبت بخيري و فوز عظيم شهادت را نصيب او كرد.

وي با قرائت يكي از دست نوشته‌هاي شهيد صياد شيرازي كه 40 روز قبل از شهادت ايشان نوشته شده است، به خصوصيات معنوي و روحيه ولايتمداري اين شهيد بزرگوار اشاره كرد و افزود: آشنايي من با صياد شيرازي به روزهاي اول انقلاب برمي‌گردد و من شاهد بودم كه در طول 20 سال خدمت صادقانه او چه در زمان نبرد كردستان و چه در ايام دفاع مقدس كه ايشان در ارتش و من در سپاه بودم اين شناخت و اعتماد متقابل باعث ايجاد يك پيوند صميمي و مقدس ميان نيروهاي سپاه و ارتش شد كه همين امر پيروزي‌هاي بزرگ ايام دفاع مقدس تا پايان جنگ را موجب شد.

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا، شجاعت، پارسايي، خردمندي و ايمان را از جمله ويژگي‌هاي بارز شهيد صياد شيرازي معرفي كرد و افزود: اين شهيد بزرگوار خدا و جهاد در راه خدا را انتخاب كرد و پروردگار نيز او را برگزيد و اين ايمان و ارتباط با خدا نتيجه انس با قرآن، ارتباط با خدا و نماز‌هاي اول وقت و همچنين خدمت صادقانه به انقلاب و زندگي پاك و دور از زخارف دنيوي است.

صفوي با بيان اينكه شهيد صياد شيرازي در مقابله با دشمنان در هر جبهه‌اي بسيار قاطعانه عمل مي‌كرد، ادامه داد: خرمند‌ي اين فرمانده سپاه اسلام را مي‌توان در سازماندهي نيروي زميني ارتش و انتصاب فرماندهان خردمند و شجاع مشاهده كرد و اينكه در طول دفاع مقدس و در جريان عمليات‌هاي بزرگ نقش تاثيرگذار اين فرمانده رشيد بسيار بارز بود.

وي به روحيه همكاري و هماهنگي شهيد صياد شيرازي با نيروهاي سپاه و بسيج در قرارگاه‌هاي مشترك اشاره كرد و گفت: در ميدان رزم كه اين هماهنگي بسيار سخت است صياد شيرازي به خوبي به اهميت اين كار واقف بود و پس از جنگ هم مي‌توان عملكرد ممتاز او را در مسئوليت‌هاي مختلف در ستاد كل نيروهاي مسلح به خوبي مشاهد كرد.

اين فرمانده ايام دفاع مقدس همچنين با نقل دو خاطره از شهيد صياد شيرازي گفت: يك مرتبه كه به همراه فرماندهان سپاه و ارتش به خدمت امام(ره) رسيده‌ بوديم، حضرت امام(ره) در پايان جلسه دست شهيد صياد شيرازي را در دست فرمانده كل سپاه گذاشت و با اين اقدام حكيمانه به همه نيروها فهماند كه موضوع وحدت در جبهه‌هاي جنگ چقدر مهم و موثر است و فرماندهان نيز اين تقدير حكيمانه امام(ره) را از عمق جان درك كردند.

صفوي در پايان با اشاره به برخي خصوصيات ياران امام زمان(عج) از قول امير المومنين (ع) گفت: با قدري مطالعه و تحقيق در اين خصوصيات مي‌فهميم كه شهداي انقلاب و جنگ تحميلي بسياري از اين ويژگي‌ها را در خود داشتند كه شهيد صياد شيرازي يكي از بهترين نمونه‌هاي آن است.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29