شهید شهریاری، الگوی علمی جوانان ایران

169238446

حرکت مستمر مجید شهریاری برای پیشرفت کشور از ویژگی‌های برجسته این دانشمند شهید بود که باید همواره الگوی جوانان کشور باشد.

 

مجید شهریاری در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد. وی متاهل و دارای دو فرزند به نام‌های محسن و زهرا بود. همسر این شهید بزرگوار، بهجت قاسمی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است.

 

شهید شهریاری تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زنجان، دوره کارشناسی را در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر (از سال ۱۳۶۳ تا سال ۱۳۶۸)، دوره کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه صنعتی شریف (از سال ۱۳۶۹ تا سال ۱۳۷۱) و دوره دکترا را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه امیرکبیر (از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۷) گذارند.

 

بدین تربیت، این شهید عزیز همه تحصیلات خود را در جمهوری اسلامی ایران گذرانده است.

 

شهادت

 

مجید شهریاری دانشمند فرزانه و استاد فیزیک هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی ایران سرانجام در تهران و در هشتم آذر سال ۱۳۸۹ توسط عوامل رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

کار جهادی و مداوم، اتکا به خود و توان داخلی، خودکفایی و تلاش برای استقلال و قطع رشته های وابستگی از دیگر درس هایی است که می توانیم از شهید شهریاری بیاموزیم، ترور این شهید عزیز نشان داد که ما همچنان در جنگ هستیم و دشمن از هر راهی برای ضربه زدن به کشور استفاده می کند.

 

شهید شهریاری در کنار توانمندی برجسته علمی، یک شخصیت مذهبی بود و برجستگی این بعد از شخصیت او متاثر از توکلش به خدا و تمسکش به آموزه های اسلام بود. ما از شهید شهریاری این درس را باید بیاموزیم که در سایه آموزه های اسلام و توکل برخدا می توانیم به عزت و استقلال و اعتلای هر چه بیشتر کشور برسیم.

 

شهادت این دانشمندان برجسته به محیط علمی آبرو بخشید

 

رهبر معظم انقلاب درباره دانشمندان شهید در حضور خانواده های این عزیزان فرمودند: شهادت این دانشمندان برجسته در راه آرمانهای بلند و الهی، به کشور، انقلاب اسلامی، ملت ایران و محیط علمی آبرو بخشید و آنان با این شهادت، به بالاترین رتبه از ارزشهای معنوی دست یافتند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: اجر و پاداش الهی برای این جانفشانی ها و خونهای به ناحق ریخته، بزرگترین تسلی است ضمن آنکه قدردانی و ارزش گذاری مردم و رسانه ها، تسلای دیگری برای تحمل این حادثه سخت و سنگین است و این صبر و تحمل شما، موجب جلبِ رحمت الهی می شود.

 

ایشان خاطرنشان کردند: راه معنوی و علمی آنان را ادامه دهید و چراغ پرفروغی برای ارشاد و راهنمایی جوانان این سرزمین باشید.

 

دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید شهریاری

 

رهبر معظم انقلاب روز پنجشنبه سی‌ دی‌ سال ۸۹، با حضور در منزل دکتر شهریاری با خانواده‌های این دانشمندان شهید دیدار کردند.

 

حضرت آیت الله خامنه ای به رسم همیشه، قرآنی را به همسر و مادر شهید هدیه می‌کنند. اما جمله یادگاری ایشان، این بار کمی با یادگاری‌های دیگر متفاوت است؛ در حد یک کلمه: «بسم الله الرحمن الرحیم. اهدایی به خانواده‌ دانشمند شهید عزیز؛ آقای دکتر مجید شهریاری. سیدعلی خامنه‌ای. ۸۹/۱۰/۳۰» و انگار همه ماجرا در همین یک کلمه‌ «دانشمند» بود تا برای خیلی‌ها ثابت شود که درِ باغ شهادت هنوز باز است.

 

رهبر معظم انقلاب در اینجا هم تسلی خاطری به خانواده شهید می‌دهند: «شهادت یعنی کشته‌شدن در راه آرمان بلند و الهی، به‌وسیله دشمنان این آرمان. این را به هرکسی نمی‌دهند. این پاداش را فقط به کسانی می‌دهند که مستحق باشند.» این نکته اولی است که ایشان آن را مایه تسلی خاطر بازماندگان می‌دانند و بعد به نکته دومی هم اشاره می‌کنند: «قدردانی مردم از زحمات شهید».

 

حضرت آیت الله خامنه ای کمی هم از پاداش شهید می‌گویند: «به مجرد این که شهید روی زمین افتاد، قبل از آن‌که به آن دنیا برود، ملائکه به استقبالش می‌آیند و به او مژده می‌دهند. او همه اینها را با همین چشم مادی می‌بیند. خدا هم همه گناهانش را می‌بخشد.»

 

پیام آیت‌الله جوادی آملی

 

آیت‌الله جوادی آملی نیز در مراسم چهلم این شهید دانشمند در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «همسر و خانواده شهید شهریاری مطمئن باشند که وی در روح و ریحان است. اگر با دو دست پر به بارگاه الهی راه یافت، نه تنها مشکل خودش را حل می‌کند بلکه مشکل دیگران را هم برطرف می‌کند و از دیگران شفاعت خواهد کرد.»

 

مجید واقعا آماده شهادت بود

 

بهجت قاسمی همسر شهید مجید شهریاری درباره خصوصیات اخلاقی و زندگی شهید گفته است: زمانی وارد دانشگاه صنعتی امیرکبیر شدم که به تازگی دوره کارشناسی خود را به اتمام رسانده بودم و هنوز شهید شهریاری را نمی‌شناختم. چند سالی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور داشتم و بالاخره در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی هسته‌ای از دانشگاه صنعتی شریف قبول شدم و در این دانشگاه بود که با شهید شهریاری آشنا شدم.

 

وی افزود: شهید شهریاری دانشجوی نمونه و به قولی تاپ دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه صنعتی شریف بود. او را در ابتدا در ترم اول تحصیل خود دیدم و همیشه وی در سایت دانشگاه حضور داشت و به قولی مرجع دانشگاه و دانشجویان بود. مراسم ازدواج من و شهید شهریاری در سلف‌سرویس اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد که به نظرم اکنون این محل به یک محل اداری تبدیل شده و به یاد دارم که پس از آن با لباس عروس به خوابگاه رفتیم و زندگی بی‌تکلف خود را آغاز کردیم.

 

همسر شهید شهریاری خاطر نشان کرد: بعد از شهادت شهید علیمحمدی به ما هم تذکر داده بودند که مراقب باشیم و ما هم جدی گرفته بودیم اما می گفتیم هر چه خدا بخواهد می‌شود حتی برخی اوقات در جمع دوستان خانوادگی شوخی می‌کردیم که این بار شهادت نوبت همسر شماست یا من. در مجموع دوری مجید خیلی برای من و فرزندان سخت است. البته فقدان مجید برای جامعه علمی هم دشوار است. اما مطمئنم که راه مجید ادامه پیدا خواهد کرد.

 

همسر شهید شهریاری افزود: مجید واقعا آماده شهادت بود چون وقتی زندگی این مرد را مرور می کنم می بینم رویه مجید در زندگی هیچ سرانجامی جز شهادت نداشت.

 

نخستین همایش و جایزه ملی شهید شهریاری برگزار می‌شود

 

رییس سازمان بسیج اساتید استان زنجان نیز گفت: با پیگیری های انجام شده در تلاش هستیم تا نخستین همایش و جایزه ملی شهید شهریاری سال آینده در این استان برگزار شود.

 

دکتر وهب جعفریان روز دوشنبه در یازدهمین آیین بزرگداشت سالگرد شهادت شهید شهریاری افزود: برای برگزاری این همایش و تعریف جایزه ملی شهید شهریاری، یک کمیته ویژه در دانشگاه زنجان برای این منظور تشکیل شده است.

 

وی ادامه داد: این همایش در بردارنده ابعاد علمی و شخصیتی شهید شهریاری خواهد بود.

 

یاد و خاطره شهید شهریاری و دیگر شهدای علمی و هسته‌ای فراموش نخواهد شد

 

مردم ما هیچگاه یاد و خاطره شهید شهریاری و دیگر شهدای علمی و هسته‌ای کشور را فراموش نخواهند کرد و امید دارند مسئولان نیز با فراموش نکردن یاد شهدا برای پیشرفت ایران عزیز تلاش کنند. روحش شاد و یادش گرامی باد.

 169238448


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان