شام آخر رجوی با تروریست‌های تکفیری

Ekhtiariiتلویزیون اورینت وابسته به گروه تکفیری سوریه گزارشی از گردهمایی افطار در ماه مبارک رمضان تحت عنوان «پیام اسلام صلح و آزادی» که توسط مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی مجاهدین تدارک دیده شده بود، پخش کرد. رجوی در این مراسم که تعدادی از سرکردگان گروه‌های معاند و تروریستی در سوریه نیز حضور داشتند از اسلام صلح و آزادی صحبت کرد. این گونه مراسم افطاری اولین باری نیست که توسط رجوی انجام می گیرد. در سال های گذشته نیز این عمل از سوی گروهگ مجاهدین تکرار شده و بصورت یک سنت نمادین با اهداف گوناگون درآمده است.

اقدام سرکرده گروهک مجاهدین از چند منظر قابل بررسی و تامل می باشد. شاید یکی از دلائل شوی افطاری توسط رجوی، معرفی کردن خود به عنوان یک مسلمان معتقد به اسلام راستین باشد؛ مسلمانی که به ظاهر معتقد به واجبات است و خواستار اصلاح جوامع مسلمین است! اما در واقع سرکرده تروریست ها بدنبال نشان دادن همسویی خود با سایر گروه های تروریستی و تکفیری است که در جستجوی اسلام به زعم خود راستین هستند. رفتار متظاهرانه رجوی در حالی انجام می گیرد که خود وی بارها در نشست ها ی مختلف بیان داشته بود که اسلام ابزاری است که دیگران از آن استفاده می کنند و ما هم از آن بهره می بریم!

اما از سوی دیگر به نظر می رسد که در این روزهای آخر حیات تروریست های تکفیری در سوریه، رهبر سازمان مجاهدین خلق تلاش دارد تا به نوعی حمایت خود و اربابان خود را از تروریست های تکفیری نشان داده و آنها را به ادامه خشونت و مقاومت تشویق و ترغیب نماید. نکته قابل تامل در اقدام نمایشی اخیر  یعنی برگزاری مراسم افطاری با تروریست های تکفیری آن است که همین همسویی و هم نشینی خود موید ماهیت واقعی سازمان مجاهدین خلق است.

آنچه که مسلم است این موضوع است که فرقه رجوی سابقه طولانی در سوء استفاده از مناسبت های ملی و مذهبی داشته و سعی نموده با توسل به آیین های دینی و سنتی بگونه ای پیوند خود را با جوامع مسلمان و جامعه ایرانی نشان دهد و از شهروندان برای تحقق اهداف خود بهره برداری نماید. اما از سوی دیگر این افطاری رجوی این سوال را در ذهن ایجاد می کند گروهی که آمریکا و متحدان غربی و منطقه ای این کشور از آن حمایت همه جانبه بعمل می آورند، چه ارتباطی با تروریست های تکفیری در سوریه دارد که آمریکا مدعی مبارزه با آنهاست و به این بهانه نیز بارها مردم بی گناه سوریه را شهید و مجروح کرده است. شاید بتوان این گونه استنتاج کرد حلقه واصل و حامی اصلی همه این سازمان های تروریستی کسی جز ایالات متحده آمریکا نیست؛ کشوری که حاضر است جهت تحقق اهداف و منافع خود در منطقه از هر ابزاری حتی تروریست ها استفاده نماید.

مریم رجوی در حالی در گردهمایی تصنعی و متظاهرانه افطاری اظهار داشت «ماه رمضان ماه صلح و دوستی و آرامش هست ولی رژیم بشار اسد دارد در سوریه خونریزی می کند»، که گروهک تحت فرمان وی هیچ اعتقادی به ماه رمضان نداشته و صرفا جهت فرافکنی و کسب مشروعیت جملاتی را ادا می کنند. شاید سرکرده مجاهدین فراموش کرده است که سازمان تحت رهبری اش در دهه 70 شمسی تحت عنوان سلسله «عملیات مروارید» اقدام به کشتن کردها و سرکوب شیعیان جنوب عراق در ماه مبارک رمضان کرده است. همچنین شاید این افطاری شام آخری برای سرکردگان تروریست ها در ماه مبارک رمضان باشد و صرفا یک خاطره تاریخی برای بازماندگان!

 


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29