سومین نشست علمی کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور برگزار شد

Ghomسومین نشست علمی دومین کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی نخبگان با موضوع جمهوری اسلامی ایران در بستر تحولات تروریسم تکفیری در سطح منطقه در روز سه‌شنبه در موسسه آموزشی و پژوهشی  امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان، حجت‌الاسلام شبان‌نیا در این نشست علمی گفت: امروز گروه‌های تکفیری با هدف نا‌امنی تخریب و وحشت در منطقه و به‌خصوص برای ایران به وجود آمده‌اند و این نشان‌دهنده این حقیقت است که هدف اصلی این گروه ایجاد وحشت و گرفتن قربانی جنایت بوده و موفق هم بوده‌اند.

وی افزود: امروز گروه‌های تروریستی یکی از بزرگترین مشکلات منطقه جهان و حتی برای خود ایران است.

سوء استفاده گروه‌های تکفیری از فقر مردم

حجت‌الاسلام  شبان‌نیا خاطر‌نشان کرد: مهم‌ترین عامل گسترش گروه‌های تروریستی فقر مردم است و این گروه‌ها به خوبی توانسته‌اند از این مسئله برای جذب و توسعه خود استفاده کنند.

این محقق و پژوهشگر با بیان این‌که گروه تروریستی تکفیری یک گروه دولتی است و از سوی دولت‌های منطقه حمایتی می‌شوند؛ یکی از مهم‌ترین دلایل وجود این گروه را مبارزه با اسلام ناب و اعتقادات دین دانسته و از اسلام برداشت‌های انحرافی به نفع خود می‌کنند.

وی افزود: هدف اصلی گروه‌های تروریستی القاعده و تکفیری‌ها از بین‌بردن اسلام ناب است و تنها اختلاف آن‌ها تاکتیکی است و اگر این امر پیش برود در آینده نزدیک به‌هم خواهند پیوست.

حجت‌الاسلام  شبان‌نیا بیان کرد: اگر چه این‌ها می‌گویند هدف ما از بین‌بردن یهود است؛ ولی باید بدانیم که این گروه‌ها از طریق اسرائیل تغذیه اطلاعاتی و استراتژی می‌شوند و خطری بزرگ برای شیعه به وجود آورده‌اند. و به همین دلیل رسالت روحانیت برای مقابله با این اندیشه بسیار سنگین‌تر از گذشته است.

گروه‌های تکفیری تحت تاثیر فقهای خود قرار گرفته‌اند

حجت‌الاسلام میر‌علی از سخنرانان دیگر این نشست بود که گفت: خوارج اولین گروه تروریستی بود که شکل گرفت و موجب به شهادت رسیدن اسوه عدالت حضرت علی(ع) شدند.

عضو هئیت علمی جامعة‌المصطفی با بیان این‌که جریان تروریستی از گذشته در دین و اسلام بوده و یک جریان نو‌ظهور نیست افزود:  آن‌چه مسلم است این که سردمدار این گروه‌ها اندیشه و تفکرات ابن‌ تیمیه بوده و با رشد و نفوذ این گروه‌ها در عرصه حاضر مشکلات زیادی به وجود آمده، گروه‌های تکفیری تحت تاثیر فقهای خود قرار گرفته‌اند.

این محقق و پژوهشگر افزود: متاسفانه در راس همه گروه‌ها دستگاه فقهی الازهر قرار دارد و کار هدایت و برنامه‌ریزی را انجام می‌دهد؛ این گروه‌ها با استفاده از شعار ضد‌غرب و مقابله با غرب موجب اجرای افکار تکفیری در منطقه و جذب مردم شدند؛ در ‌حالی‌ که حمایت مالی و استراتژیکی از سوی غرب و اسرائیل و عربستان صورت می‌گیرد.

آگاهی‌رساندن به گروه‌های تروریستی نیازمند حرکت جهادی حوزویان است

در ادامه حجت‌الاسلام علی ‌بخشی نیز گفت: متاسفانه هدف گروهای تروریستی بسیار خطرناک است و به صورت منظم و برنامه‌ریزی شده در حال تعلیم افکار خود هستند و دین را احساسی کرده و عقل را تعطیل کرده‌اند.

استاد دانشگاه مالک اشتر افزود: با تعطیل‌شدن عقل دیگر نمی‌توان جلوی این حرکت‌ها را گرفت، چون عقلی نیست که بخواهند تصمیم بگیرند. و اگر دین احساساتی شود اوضاع بسیار پیچیده خواهد شد و برای مقابله نیازمند به طراحی و تفکر و اندیشه قوی هستیم.

این محقق اظهار داشت: متاسفانه چون عقل و تفکرات در میان آن‌ها تعطیل است و از اندیشه فکری بهره نمی‌برند؛ لذا خطر آن‌ها بسیار جدی است و تنها راه برگرداندن این گروه‌ها به خط دین، ورود در میدان عمل است تا از طریق تعلیم و تفکر، آن‌ها را به راه برگردانیم.

حجت‌الاسلام علی بخشی گفت: این زمینه در ایران و حوزه وجود دارد تا به این سمت پیش برویم و اگر با تامل، تفکر، اندیشه و طراحی منظم و منسجم حرکت کنیم قطعا آن‌ها را می‌توان هدایت کرد؛ ولی نیازمند به حرکت جهادی و علمی و برگزار کردن ارتباط و آن هم از نوع اخلاقی است و امروز این یک وظیفه سنگین در میان حوزویان است.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان