احکام بازداشت عناصر منافقین باید اجرا شود

Ashraf  Freeوزیر سابق امنیت ملی عراق گفت: دستگاه قضائی عراق احکام بازداشت اعضای جنایتکار منافقین را صادر کرده است و این احکام صادره باید اجرا شود.

«شروان الوائلی» در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی هابيليان (خانواده شهدای ترور کشور)، ضمن اشاره به متن صریح قانون اساسی عراق مبنی بر مخالفت با هرگونه فعالیت تروریستی در این کشور گفت: سازمان مجاهدین خلق (منافقين) نیز در لیست گروه های تروریستی قرار دارد.

عضو ارشد ائتلاف ملی عراق با اشاره به کارشکنی غرب در پرونده اخراج گروهک تروریستی منافقین افزود: وزارت امور خارجه و وزارت حقوق بشر عراق بارها درخواست اخراج این سازمان را مطرح کرده اند.

در واقع ما از همان ابتدا به دنبال اخراج این گروه بودیم و وزرای خارجه و حقوق بشر عراق نیز به همین منظور گفتگوهایی را با طرف های غربی انجام دادند اما سازمان های غربی مخالف این موضوع بودند.

نماینده فعلی پارلمان عراق درباره ادعای سرکرده گروهک منافقین مبنی بر تبرئه فرقه خود از سرکوب کردها توسط دولت کردستان، گفت: نمی توان به راحتی به همه آنچه که توسط رسانه ها منتشر می شود اعتماد کرد.

کردستان عراق ملزم به اجرای تصمیمات دولت مرکزی است و آقای هوشیار زیباری وزیر خارجه نیز به همراه بنده در کمیته پیگیری اخراج سازمان از عراق بوده است و از نزدیک شاهد تلاش های واقعی ایشان در گفتگو با طرف های غربی بوده ام.

وائلی با اشاره به احکام بازداشت صادر شده توسط دستگاه قضائی عراق مبنی بر دستگیری اعضای جنایتکار منافقین گفت: سیستم قضائی عراق کاملا مستقل است و بنده در دوران وزارت، اقدامات قضائی و تحقیقاتی درباره این موضوع انجام دادم. به هر حال معتقدم که این احکام باید اجرا شود.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان