سرکردگان منافقین به دنبال فرار از محاکمه

دامن زدن منافقین به مسائلی غیر واقع و حاشیه ای از قبیل شرایط نامساعد لیبرتی، آنهم در شرایطی که بی نتیجه بودن آن محرز است فقط با این هدف صورت گرفته که موضوع محاکمه به دست فراموشی سپرده شود یا آنقدر در مرحله انفعال قرار گیرد که به کلی اجرایی نشود

Farar Az Ghanon

در حالی که تصمیم قاطع دولت عراق مبنی بر اخراج منافقین از خاک این کشور بزودی عملی می شود و حتی مهلت شش ماهه نوری مالکی نخست وزیر عراق به اعضای این گروهک نیز رو به اتمام است، منافقین سعی می کنند با هیاهوی رسانه ای به مسائلی بپردازند که کاملا بی اساس بوده و بی نتیجه بودن آن نیز بر همگان و ایضا سرکردگان این گروهک تروریستی روشن است.

واکاوی این رفتار های منافقین نشان می دهد که این قبیل اقدامات و سیاست های آنها مسبوق به سابقه است سرکردگان منافقین همیشه سعی کرده اند با هوچی گری در موضوعاتی بی اساس، افکار عمومی را منحرف ساخته تا موازی با آن اهداف و سیاست هایی پنهان را پیگیری نمایند.

در شرایط فعلی دیده می شود که تمام هیاهوی این گروه به کمپ لیبرتی و نامساعد بودن اقامت در آن معطوف شده است. در حالی که برای خود سرکردگان این گروه تروریستی نیز مسجل است که بررسی شرایط اقامت در این کمپ از لحاظ میزان مساعد بودن، موضوعی نیست که در صلاحیت این گروه باشد و برای احراز وضعیت مطلوب لیبرتی می بایست نمایندگان سازمان ملل اظهار نظر نمایند که البته این بررسی نیز به پایان رسیده و آخرین گزارش بازرسان یونامی (کمیساریای عالی سازمان پناهندگان سازمان ملل) از شرایط مساعد آن خبر می دهد.

و البته در توضیح کاملتر تحرکات بی اساس منافقین نیز باید به این واقعیت اشاره کرد که قرار نیست کمپ لیبرتی برای مدت طولانی میزبان اعضای گروهک منافقین باشد، و این مکان فقط به منظور بررسی پرونده اعضای منافقین به عنوان پناهجو در نظر گرفته شده است. پس باید دید که در کنه رفتار و موضع گیری امروز منافقین چه سیاستی نهفته است و سرکردگان تروریست گروهک رجوی در پس پرده موضع گیری های امروز خود چه قصد و نیتی دارند.

برای پاسخ به این سوال می بایست رجوع کنیم به دیگر تصمیمات دولت عراق در برخورد با اعضای منافقین در چند هفته گذشته و همچنین به بررسی خواست مردم عراق و موضع گیری های مسئولین و سیاست مداران عراقی بپردازیم تا متوجه شویم که غیر از موضوع اخراج چه مسئله دیگری وجود دارد که اینطور باعث وحشت منافقین شده است. و جنجال رسانه ای آنها در شرایطی که اخراج قطعی شده است با چه هدفی صورت می گیرد.

خبرهای اخیر نشان می دهد که موضع گیری های دولت و ملت عراق در قبال این گروهک در سمت و سویی است که حق هر کشور و دولت مستقلی مبنی بر بر خورد قضایی با جنایتکاران است. ترورها و کشتار بیرحمانه ملت عراق توسط منافقین تروریست واقعیتی اثبات شده است که هیچ گاه از خاطر مردم این کشور پاک نخواهد شد. پیگیری قضایی مجرمان نیز حق طبیعی و قانونی عراق است که مقدمات آن توسط دولت این کشور و به خواست ملت عراق صورت گرفته است و البته بیانگر این واقعیت نیز می باشد که ماهیت عراق بعد از خروج آمریکایی ها بر پایه استقلال کامل بوده و از حقوق خود ولو اینکه بر خلاف خواست غربی ها باشد، نخواهند گذشت.

در همین رابطه نیز اظهار نظر های گسترده ای مبنی بر برخورد قضایی و مبتنی بر قانون داخلی عراق با آن دسته از سرکردگان منافقین که دستشان به خون ملت عراق آغشته است صورت گرفته است. مسئولین عراقی و همچنین ملت این کشور بارها از محاکمه سران جنایتکار منافقین سخن گفته اند و حتی احکامی قضایی برای این افراد در عراق صادر شده است.

شخصیت های برجسته عراقی در عرصه سیاسی و حقوقی بارها به این موضوع اشاره کرده اند که نمیتوان از کنار جنایتهای بسیار این فرقه تروریستی در عراق به سادگی گذشت و باید محاکمه آنها قبل از اخراج انجام شود.

یاد آوری برخی از جنایت های منافقین همچون خاطره تلخ قتل‌عام صد‌ها هزار عراقی به ویژه تعداد زیادی از کردهای شمال عراق در جریان انتفاضه سال 1991 فقط بخشی از مواردی است که مسئولین عراقی با اشاره به آنها بر لزوم محاکمه منافقین تاکید کرده اند.

طرح شکایت خانواده قربانیان جنایات منافقین در دادگاه عراق هم از دیگر مواردی است که نشان از خواست ملت این کشور بر تحقق این حق طبیعی و قانون عراق شده است.

رسمی ترین موضع گیری نیز مربوط می شود به اظهارات نوری مالکی نخست وزیر این کشور که چندی پیش توسط وی و در یک گفتگوی تلویزیونی ابراز شد. نخست وزیر عراق ضمن تاکید بر تصميم كشورش براي اخراج اين گروهك و پايان دادن به اين مسئله، به صدور 120حكم دستگيري اعضاي منافقین كه تعدادي از آنها هنوز در پادگان اشرف مستقر هستند، اشاره كرد.

مجموع اظهار نظر های مسئولین و مردم عراق و همچنین سوابق سرکردگان فریبکار این گروهک اثبات می کند که دامن زدن به مسائلی از قبیل شرایط نامساعد لیبرتی، آنهم در شرایطی که بی نتیجه بودن آن محرز است فقط با این هدف صورت گرفته که موضوع محاکمه به دست فراموشی سپرده شود یا آنقدر در مرحله انفعال قرار گیرد که به کلی اجرایی نشود.

منشاء تمام هیاهوی بوجود آمده نیز همین سرکردگان جنایتکار منافقین هستند که به خوبی از محکومیت و مجازات خود در صورت حضور در دادگاه اطلاع دارند و امروز با نیت بزرگ ساختن حواشی تا اندازه ای که اصل موضوع به دست فراموشی سپرده شود سعی می کنند.

 

منافقین؛ تروریستهای قانون گریز

Maryam Rajavi Terorist

به دنبال دستیابی به این هدف، مشاهده می شود که منافقینی که تا چندی پیش سعی می کردند خود را در دامان سازمان ملل متحد پناه دهند و در تمامی موضع گیری های خود بر علیه دولت عراق، یونامی را خطاب قرار می دادند، در اطلاعیه اخیر خود به بازرسان یونامی که شرایط کمپ لیبرتی را مساعد ارزیابی کرده اند، حمله ور شدند. مواضع سرکردگان این گروهک تا هفته پیش بر پایه نشان دادن آمار بالایی از حمایت برخی نمایندگان پارلمان اروپا و سیاستمداران غربی پی ریزی شده بود ولی اکنون که منافع خود را در مقابل قانون می بینند مواضع غیر قانونی خود را نشان می دهند زیرا که اساساً حرکتی بر خلاف قانون دارند.

همین موضوع نشان می دهد که اساساً منافقین یک گروه جنایتکار و خلافکار هستند که به هیج قانونی پایبند نبوده و با قلدری و به کشتن دادن پایین دست های خود سعی دارند به زور هم که شده قوانین بین المللی را به نفع خود نقض کنند.

به عبارت دیگر دار و دسته رجوی تا زمانی خود را به ظاهر پایبند به قانون نشان می دهند که منافع خود را در آن ببینند در غیر این صورت ماهیت واقعی و قانون گریز خود را آشکار می سازند.

در شرایط فعلی هوشیاری مسئولین دولت عراق بسیار تعیین کننده است تا در اقدامی منطقی و دوری از هیاهوی هدفدار منافقین شرایط را برای اخراج اعضای رده پایین و محاکمه سرکردگان منافقین فراهم سازند.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29