سال67 و مثلث آمریکا-صدام-منافقین

3188675تشکیلات منافقین‌ از سال ۱۳۶۵ به‌صورت علنی و آشکار به عراق منتقل شدند و ارتش آزادیبخش در سال ۱۳۶۶تشکیل شد. از خرداد۱۳۶۶ کارهای لجستیک و پشتیبانی ارتش آزادیبخش شروع می‌شود و در سال ۱۳۶۷ بهره‌برداری‌ها صورت می‌گیرد. در تعطیلات نوروز ۱۳۶۷ عملیات آفتاب انجام می‌شود. یک همسویی و همگامی بین منافقین، ارتش بعث عراق و آمریکایی‌ها وجود دارد. سه هفته بعد از عملیات منطقه فکه من در آنجا حضور داشتم. دو سکویی در خلیج فارس داشتیم که مورد حمله قرار گرفت ولی نه از سوی منافقین وارتش صدام. این حمله توسط آمریکایی‌ها صورت گرفت.

 

زمانی که فاو بازپس‌گیری شد من مأموریت بودم و شنیدم که در فروردین۱۳۶۷ و عملیات فکه دو اسکله نفتی ما توسط آمریکایی‌ها مورد حمله قرار گرفت. عملیات فکه توسط منافقین و حمله به دو اسکله نفتی ما توسط آمریکایی‌ها انجام شد و یک روز بعد هم فاو را از دست دادیم. فاو را عراق با اشراف اطلاعاتی منافقین عملیات کرد. اسم این چیست؟ در یک ماه منافقین عملیات کنند، چند هفته بعد آمریکایی‌ها عملیات کنند و روز بعد از عملیات آمریکایی‌ها، عراق حمله کند و فاو را از دست ما خارج کند.

 

منافقین آخر مرداد حمله کردند و شهر مهران را گرفتند. اسم عملیات را هم چلچراغ گذاشتند. با هلیکوپتر آمدند و عکس گرفتند. این شهر متروک بود. فقط مصرف تبلیغاتی داشت. دقیقاً دو روز بعد از این عملیات، کنگره آمریکا بیانیه داد و از منافقین دفاع کرد. هواپیمای ایرباس ما در تیر67 مورد هدف ناو آمریکایی قرار گرفت.

 

قطعنامه598 هم دقیقاً دو هفته بعد که منافقین اعلام کردند صلح، طناب دار رژیم است. منافقین شوکه شده بودند و اصلاً باورشان نمی‌شد ایران قطعنامه را بپذیرد. بین پذیرش قطعنامه و عملیات به‌اصطلاح فروغ جاویدان یک هفته است. ساعت ۹صبح به اسلام‌آباد رسیدند و عملیات کردند.

 

دقیقاً 11 روز قبل از عملیات منافقین، شاهد تحرکات ناوهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس هستیم. به مدت 50-60 ساعت نمایندگان کنگره آمریکا از دولت ریگان می‌خواهند که منافقین را به‌عنوان آلترناتیو نظام جمهوری اسلامی بپذیرد و از آن حمایت کند. این‌ها یک مثلث هستند به اقتدار و پشتیبانی آمریکا، عملیات‌های ارتش عراق و ضلع سوم و تکمیل‌کننده آن منافقین، که هم عمل می‌کنند و هم تغذیه اطلاعاتی انجام می‌دهند.

 

جالب است که مسئولان عراقی با عملیات فروغ جاویدان مخالف بودند. مسعود رجوی اصرار کرد. به همین دلیل است که می‌گوییم حیات منافقین قائم به ریختن خون است، حال خون اعضای خودش باشد یا مخالفینش. مسئول سرویس کل اطلاعات سازمان امنیت عراق با این عملیات مخالفت می‌کند.

 

 مسئولان عراقی به دیده تردید به این عملیات می‌نگرند. ولی این‌ها اصرار می‌کنند که قطعنامه طناب دار رژیم است، جبهه‌ها خالی از رزمنده شده و کار تمام است. من در بحبوحه عملیات مرصاد از جنوب به غرب اعزام شدم. شاهد بودم که آنقدر نیرو در منطقه ریخته بود که حد و حصر نداشت. نیروهای بیچاره هم با طناب پوسیده رهبری منحط و متحجر و واپسگرای سازمان به ته چاه رفتند.

 

 


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31