زندگی و فعالیت‌های چهارمین شهید محراب در «حانیه»

S1زندگی و فعالیت‌های مبارزاتی شهید آیت‌الله صدوقی در سریال حانیه در ایام‌الله دهه فجر سال 1393 از شبکه دو سیما نمایش داده خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌‌رسانی هابیلیان سریال حانیه که به کارگردانی و نویسندگی سیدجلال دهقانی اشکذری ساخته می‌شود قرار است زندگی و مبارزات شهید آیت‌الله صدوقی از شهدای ترور کشور و شهید محراب را در ایا‌م‌الله دهه فجر و در شبکه دو سیما به نمایش بگذارد.

در این سریال که در محیط تاریخی شهر یزد تولید می‌شود سعی شده صحنه‌های تولیدی هر چه بیشتر به واقعیت نزدیک باشد. این سریال به تهیه‌کنندگی علی مهام در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای در حال تولید است و بازیگرانی چون جعفر دهقان، الهام چرخنده، رزیتا غفاری، میرطاهر مظلومی، حسن علی‌پور و امید عشیری در کنار حدود 20 بازیگر بومی استان یزد در این مجموعه تلویزیونی ایفای نقش می‌کنند.

دهقانی اشکذری تصریح کرد: فیلم‌نامه این ملودرام اجتماعی بر اساس خاطرات شفاهی و مکتوب شخصیت‌های فعال و انقلابی شکل گرفته، برخی شخصیت‌های آن واقعی هستند و مابه‌ازای بیرونی دارند. ‌دهقانی در پایان گفت: سریال حانیه داستان زندگی ستوانی به نام سعید را روایت می‌کند که پس از انتقال به یزد، در خانه سیدجعفر که یکی از بازاریان انقلابی این شهر است سکونت می‌کند. آشنایی سعید و سیدجعفر ماجراهایی را به دنبال دارد که به بهانه آن به برخی از مبارزان انقلابی در آن دوران از جمله راشد‌یزدی نیز اشاره می‌شود. این سریال به‌نوعی درامی عاشقانه به حساب می‌آید که وقایع تاریخ معاصر ایران از مهر 1357 تا فرار شاه را به تصویر می‌کشد.

جمال شورجه به عنوان مشاور پروژه این مجموعه تلویزیونی را همراهی می‌کند. از دیگر عوامل این سریال می‌توان به رضا هاشمی، هومن مهدی‌زاده دستیاران كارگردان، امیررحمت حیدری دستیار دوم كارگردان، بابك نبی‌زاده برنامه‌ریز و دستیار كارگردان، عباس عسگری تصویربردار، مهدی مددكار امور تولید، ابراهیم كرامتی طراح صحنه و لباس، مهری شیرازی طراح چهره‌پردازی و ذوالفقار قاسمی قزلچه مجری طرح اشاره کرد.

شهید آیت‌الله صدوقی از روحیان مبارز شهر یزد و از یاران و شاگردان حضرت امام ره علیه بود این شخصیت اين شخصيت والامقام پس از پيروزي انقلاب‌اسلامي، از طرف مردم يزد، براي تدوين قانون اساسي راهي مجلس خبرگان شد و همچنين به عنوان نماينده امام و امام‌جمعه يزد برگزيده شد. سرانجام آيت الله محمد صدوقی در روز 11 تیر 1361 مطابق با دهم ماه مبارک رمضان سال 1402 قمری، پس از ادای نماز جمعه ‌در حالي كه جايگاه را ترك مي‌كرد، منافقي با به آغوش كشيدن آن بزرگوار و منفجر كردن نارنجكي كه در دست داشت، ايشان را در خون خود غوطه‌ور ساخت.


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31