ریشه مشکلات منطقه، تروریسم و دخالت خارجی است

Rohanimajlessoorie

رئیس جمهور در دیدار رئیس مجلس سوریه، تروریسم و دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای را در امور داخلی کشورها، توطئه دشمنان و ریشه معضلات مهم منطقه دانست.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آقای روحانی، در دیدار خانم «هدیه خلف عباس» رئیس مجلس نمایندگان سوریه، روابط دوستانه و برادرانه دو ملت را دارای سابقه طولانی دانست و بر ضرورت توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات و گسترش رایزنی‌ها درباره مسائل و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.

رئیس جمهور، تروریسم و دخالت قدرت‌های فرامنطقه‌ای در امور داخلی کشورها را توطئه دشمنان و ریشه معضلات مهم منطقه دانست و نصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حفظ تمامیت ارضی، وحدت و یکپارچگی همه کشورهای منطقه ازجمله سوریه را به عنوان یک اصل اساسی و کمک در راستای مبارزه با تروریسم و استقرار امنیت را وظیفه خود می‌داند و معتقد است تغییر مرزها هرگز به صلاح منطقه نخواهد بود.

آقای روحانی اظهار داشت: امروز یک جنگ ظالمانه ازجانب گروه‌های تروریستی که هیچ تعهدی به اصول اخلاقی و انسانی ندارند به مردم سوریه تحمیل شده و ایستادگی و مقاومت آنان در شرایط سخت 5 سال اخیر در برابر تروریسم تحسین برانگیز بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه امروز بسیاری از کشورهای اسلامی در منطقه گرفتار توطئه دشمنان شده‌اند و مردم در مناطق مختلف از جمله یمن، عراق، سوریه یا لیبی و افغانستان شرایط سخت و مشکلات بزرگی را تحمل می‌کنند، افزود: جمهوری اسلامی ایران پای اصول خود ایستاده و بر مبنای اینکه تروریسم معضلی بزرگ برای منطقه و جهان به شمار می‌رود، معتقد است باید به مردم سوریه کمک شود تا بتوانند تروریسم را از کشور خود بیرون کنند و دیگر کشورها هم برای مبارزه با تروریسم، راهی جز این مسیر ندارند.

آقای روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران کمک به سوریه را در راستای مبارزه با تروریسم و استقرار امنیت در منطقه ادامه خواهد داد.

هدیه خلف عباس، رئیس مجلس نمایندگان سوریه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جمهور کشورمان، گفت: روابط ایران و سوریه تاریخی، دوستانه و برادرانه است و در راستای گسترش و تقویت مناسبات همه جانبه با ایران تلاش خواهیم کرد.

رئیس مجلس نمایندگان سوریه با تقدیر از حمایت‌ها و ایستادگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم سوریه برای مبارزه با تروریسم در این کشور، افزود: به رغم توطئه دشمنان، ایران همواره حامی بزرگ ملت سوریه در همه زمینه‌ها بوده است.

وی همچنین ضمن ارائه گزارشی از اوضاع سوریه، مذاکرات میان دولت و معارضان و چگونگی مبارزه با تروریسم در این کشور، اظهار داشت: معتقدیم ملت سوریه تنها مرجعی است که می‌تواند درباره آینده این کشور تصمیم‌گیری کند و قدرت‌های بزرگ و امریکا اگر به دنبال کمک به مردم سوریه هستند باید در راستای توقف تروریسم که خطری برای جهان به شمار می‌رود تلاش کنند.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان