رویکرد واشنگتن درباره گروهک منافقین فریبکارانه است

13981108164821623195190614

دبیرکل بنیاد هابیلیان در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که مدعی شده بوده کشورش هیچ حمایتی از گروهک تروریستی منافقین نمی‌کند،گفت: اظهارات این مقام آمریکایی فریب کارانه و نشان دهنده تناقض عملکرد دولت آمریکا با اظهارنظرهای رسمی آنهاست.

به گزارش هابیلیان، سیدمحمدجواد هاشمی نژاد در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا،درباره این موضع سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که گفته بود «واشنگتن منافقین را به عنوان یک جنبش دمکراتیک مخالف حکومت که نماینده مردم ایران هستند نمی بیند» گفت: آمریکا از میزان نفرت عمیق و تاریخی مردم ایران نسبت به گروهک تروریستی منافقین آگاه است، بنابراین چاره ای جز اذعان به این واقعیت ندارد تا خود را در برابر مردم قرار ندهد اما موضوع اینجاست که آنها در یک فرافکنی آشکار و برای مبرا کردن خود از حمایت های آشکار و نهان از منافقین چنین سخنان و مواضعی را اتخاذ می کنند.

دبیرکل خانواده شهدای ترور کشور افزود: اقدامات آشکار اتخاذ شده توسط دولت آمریکا در حمایت و پشتیبانی از منافقین، حداقل در دو دهه اخیر، روشن می سازد که واشنگتن در سطح رسمی از منافقین پشتیبانی کرده است. اعلام رسمی پشتیبانی و حمایت از این گروه پس از اشغال عراق در سال ۱۳۸۳، خارج کردن این گروه از فهرست گروه های تروریستی در سال ۱۳۹۱ و موافقت با تأسیس دفتر پوششی این گروهک، موسوم به شورای مقاومت در واشنگتن در سال ۱۳۹۲ بخشی از حمایت های رسمی دولت آمریکا از این گروه تروریستی است. 

وی افزود: به اذعان سرکرده گروهک منافقین، وزیر امور خارجه آمریکا در پرونده اخراج گروهک توسط دولت عراق، یکی از دستیارانش را مکلف به مذاکره با کشورهای جهان برای گرفتن موافقت آنها با پذیرش این گروهک کرد. آمریکایی ها پس از صرف وقت فراوان و مذاکره با ۷۵ کشور، در نهایت این گروه را در آلبانی جای دادند. این تلاش فزاینده و پرحجم رسمی آمریکا در حفاظت از یک گروهک بدنام و منفور تروریستی به چه معناست؟ در حالیکه این گروه در عراق استقرار داشت و موضوع اخراج آن، به دولت عراق و سازمان ملل مرتبط می شد، چرا دولت آمریکا رأسا دست به گفتگو با کشورها برای انتقال منافقین نمود؟ اینکه این مقام وزارت خارجه آمریکا می گوید هیچ تماسی  فراتر از امور مربوط به اسکان دوباره اعضای منافقین با این گروه برقرار نشده است، به طور قطع، غیرواقعی و فریب کارانه است. 

هاشمی نژاد با اشاره به اظهارات سیمور هرش خبرنگار آمریکایی در سال ۱۳۹۱ گفت: این خبرنگار برجسته آمریکایی در یک افشاگری پیرامون حمایت رسمی دولت آمریکا از گروهک تروریستی منافقین، در نشریه نیویورکر و به نقل از مقام های سابق نظامی و اطلاعاتی آمریکا نوشته بود که گروهی از اعضای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در زمان ریاست جمهوری جورج بوش در خاک آمریکا آموزش نظامی دیده اند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان افزود: هزینه ها و خرج کردهای بسیار هنگفت گروهک منافقین در اردوگاهی که بیش از ۲۰۰۰ نیروی تروریستی در خود جای داده است، با آن ریخت و پاش های مستمر و پرداخت های هنگفت به حامیان خارجی که اتفاقا در اسناد بین المللی هم به آنها اشاره شده است از کجا تأمین می شود؟ منافقین هیچ استقلالی از خود ندارند و ایالات متحده می داند که منشأ بودجه این گروه اکنون از کجا تأمین می شود، همانگونه که در دوران استقرار گروهک در عراق دوران صدام، عدم استقلال منافقین و منشأ آن بودجه ها مشخص بود.

هاشمی نژاد در پایان گفت: دولت آمریکا بهتر است به جای رویکرد ریاکارانه و نمایشی، از حمایت از این گروه تروریستی که علاوه بر هزاران شهروند ایرانی، تعدادی از شهروندان این کشور را نیز ترور کرده است دست بردارد.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش گفتگو

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی

ماهیت فرقه منافقین با اسلام در تضاد است

علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

منافقین باید تاوان جنایات خود را به اندازه شأن ملت ایران پرداخت کنند

محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

دادگاه گروهک تروریستی منافقین مستند و مستدل است

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان