روحانیت در مواجهه با حادثه ترور طلاب در حرم امام رضا(ع) صبور باشد

12 33

استاد حوزه علمیه خراسان گفت: دشمنان اسلام با این اقدام جنایتکارانه می خواستند تفرقه و اختلاف میان مسلمانان ایجاد کنند اما برعکس آنچه که می‌خواستند اتفاق افتاد و باعث اتحاد و همدلی بیشتر میان امت واحده شد.

 

به گزارش هابیلیان به نقل از خبرنگار شفقنا در مشهد، مراسم هفتمین روز از عروج ملکوتی شهدای رمضان حرم مطهر رضوی با حضور علما، اساتید حوزه علمیه، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مردم مشهد در حوزه علمیه عالی نواب برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم بیست و دو نفر از طلاب به لباس روحانیت ملبس شدند و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی استاد حوزه علمیه خراسان به سخنرانی پرداخت.

 

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در این مراسم ضمن عرض تبریک و تسلیت به ساحت روحانیت گفت: حکما موجودات این عالم را به دو دسته تقسیم می کنند. دسته اول موجوداتی که از بدو خلقت کامل اند و هرچه عمر آنها سپری می‌شود از کمال شان کاسته می‌گردد مثل اجرام و افلاک آسمانی همچون خورشید که در طی قرون طولانی به زمانی  خواهد رسید که طبق وعده قرآن کریم خاموش خواهد شد.

 

وی افزود: دسته دوم موجوداتی هستند که در بدو خلقت ناقص اند و در طول زمان عمرشان رو به تکامل سیر می کنند همچون انسان که در یک مسیر کمال رو به بالا قرار دارد و اگر بخواهد در سیر رشد قرار گیرد باید بداند که در این شیب تند روبه بالا، از مسیر سختی خواهد گذشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی در ادامه با بیان اینکه خلقت انسان از حیوان متمایز است، بیان کرد: حیوان از بدو تولد تمام  هَمّ و غَمّش فقط آن است که بتواند زنده بماند درحالیکه انسان همت اش بر آن است که در دنیا زندگی کند و زنده ماندن امری آسان است اما زندگی کردن دشوار است. تمام پیغمبران و انبیا هم آمدند که زندگی کردن را به انسان یاد دهند زیرا زندگی کردند معلم می خواهد و انبیا به فصل الهی برای بشر مبعوث شدند.

 

این استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه اگر انبیا مبعوث نمی شدند همه ما در یک گمراهی تیره و تاریک می بودیم، بیان کرد: انسان در طول زندگی خود در مسیری رشد می کند تا به جایی برسد که به جز خدا نبیند و البته تکامل در این مسیر هم بسیار مشکل است. انسان باید زحمت و مشقت بسیاری را برای آن تحمل کند و خداوند متعال هم در قرآن کریم می فرمایند: لیس للانسان الا ما سعی.

 

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در ادامه گفت: این برادران عزیز ما که امروز عمامه بر سر گذاشتند و به لباس روحانیت ملبس گردیدند باید خودشان را برای روزهای سخت آینده آماده کنند چرا که ورود به جامعه با لباس روحانیت مشکل است و زندگی عادی را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند زیرا مردم انتظارات خاصی از روحانیت دارند و با نگاه ویژه تری به آن می نگرند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه روحانیت قشر مقدسی هستند افزود: این حادثه ناگوار در حرم رضوی برای دو روحانی اتفاق افتاده است و شهادتشان اینگونه ما را ناراحت کرد. این داغ عظیم بر دل همه ما سنگین آمده که این مجلس نیز آثار ابراز غم و اندوه است.

 

راشد یزدی ادامه داد: از جهتی این حادثه تلخ باعث شد که اقبال مردم نسبت به روحانیت بیشتر شود و مظلومیت این قشر را بیشتر درک کردند چرا که این شهیدان حجج اسلام اصلانی و دارایی کسانی بودند که به دنبال مشکلات و درد مردم حاشیه شهر رفتند. آنان به وظایف شان نه تنها آشنا بودند بلکه عمل می کردند اما اینکه چنین اتفاقی آن هم در چنین زمان و مکانی بیفتد بر دل مردم روحانیت همچنان سنگینی می کند.

 

این استاد حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به اینکه در اسلام عقل سلیم، علم صحیح و صبر از موازین اصلی است گفت: من به شما عزیزان توصیه می کنم در مواجهه با این حادثه تلخ و این ترور ناجوانمردانه صبور باشید و استقامت و شکیبایی خود را حفظ کنید. مبادا خویشتنداری را فراموش کنید تا از صولت و صلابت شما کاسته نشود و روحانیت باید قدرت تحمل داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در ادامه خاطرنشان کرد: من در زندگی ام تا کنون به یاد ندارم که در چنین حادثه ای از اقشار مختلف مردم نسبت به مسببین آن ابراز انزجار کرده باشند و تمام اقشار این حادثه را محکوم کردند. آن ها که نسبت به حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام هم ارادت ویژه دارند  بیش از دیگران متالم شدند و ابراز انزجار کردند.

 

وی افزود: دشمنان اسلام با این اقدام می خواستند تفرقه و اختلاف میان مسلمانان ایجاد کنند و خون و خونخواهی به راه بیندازند تا این زنجیره ادامه پیدا کند. اما برعکس آنچه که می‌خواستند اتفاق افتاد و باعث اتحاد و همدلی بیشتر میان امت واحده شد.

 

راشد یزدی گفت: این انقلاب اسلامی ایران بر مدار روحانیت شکل گرفت و بر مدار روحانیت حرکت کرد و آینده اش هم روشن و روشن تر خواهد بود. شما عزیزان هم باید صبر خودتان را حفظ کنید و نکند در مواجهه با این اتفاق اقدام هیجانی از خود نشان دهید. در مواجهه با صحبت های معاندان و مخالفان نیز تند برخورد نکنید چرا که باید در مسیر صحیح و عقلانی با رویکردهای دقیق گام برداشت.

 

در پایان مراسم هفتمین روز از شهادت ملکوتی شهدای حرم رضوی هم چنین علمای حوزه علمیه خراسان با قرائت بیانیه ای از عاملان این حادثه ناگوار اعلام انزجار و برائت کردند.

1 2


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان