خبر مرگ مسعود رجوی، گاف عمدی عربستان برای فشار بر منافقین

Rajaviarabestan

با در نظر گرفتن سخنان ترکی الفیصل در گردهمایی منافقین در پاریس، سعودی بیشتر وجه تروریستی سازمان را می پسندد تا وجوه دیگر آن. شاید اشاره ترکی الفیصل به مرگ مسعود رجوی (فارغ از صحت و سقم آن) فشاری است برروی این سازمان، برای مبارزه فعال علیه جمهوری اسلامی و تلویحا تهدیدی است به سمت مریم رجوی برای از سرگیری مبارزه نظامی علیه نظام جمهوری اسلامی.

خبر مرگ مسعود رجوی، یکی از مبهم ترین اخبار هفته گذشته بود که برخی از رسانه های داخلی، از آن به عنوان گاف رسانه ای ترکی الفیصل، وزیر سابق اطلاعات عربستان  یاد کردند.

اما اگر کمی با دقت به سخنرانی ترکی الفیصل در جمع مجاهدین خلق توجه کنید، متوجه خواهید شد که سخنان وی درباره رجوی نه تنها گاف لفظی نبوده بلکه وی بسیار تاکید داشت تا این موضوع را پررنگ کند.

یکی از دلایل عمدی بودن این موضوع، آن است که ترکی الفیصل کل سخنرانی خود را از روی صفحه برگه های کاغذ خواند، موضعی که نشان می دهد این وزیر سابق اطلاعات عربستان برای کلمه کلمه سخنرانی اش هدفی داشته است.

همچنین وقتی وی خطاب به مریم رجوی اظهار می کند ” و شما خانم مریم رجوی و همسر مرحوم شما، مسعود رجوی “، حاضران در گردهمایی با قطع سخنان فیصل شروع به تشویق می کنند و ترکی الفیصل برای آنکه هدفش (در پایین هدف ترکی الفیصل را بررسی می کنیم ) منعقد شود بار دیگر جمله بالا را با تاکید تکرار می کند.

چرا یک چهره سعودی خبر مرگ مسعود رجوی را اعلام می کند؟

برکسی پوشیده نیست که سعودی با در اختیار قرار دادن رسانه هایی مانند العربیه برای گروه های تروریستی مانند جیش العدل و جندالله ، حمایت علنی خود از این دو سازمان تروریستی را بدون پروا اعلام کرده، به گونه ای که تلویزیون العربیه در اکثر موارد اولین رسانه ای بود که فیلم های مربوط به جنایات آن دو گروه تروریستی دربه شهادت رساندن سربازان مرزی را بر روی آنتن برده و به کرّات با عبدالمالک ریگی مصاحبه کرده است.

اخیرا نیز برخی از چهره ها و مقامات داخلی از حضور پشت صحنه سعودی در حمایت از برخی گروه های کرد ضد انقلاب خبر دادند که سپاه در چند هفته پیش با آنها در مناطق اشنویه و سروآباد درگیر شده بود. درگیری هایی که بخش فارسی العربیه بارها با پخش اخبار مرتبط، از آن حمایت کرده و با پخش اطلاعیه های مربوط به فراخوان های ایشان، رسما به یکی از تریبون های گروهک ضدانقلاب کرد تبدیل شده است.

با این حال باید در نظر داشت که هیچ یک از گروه های جندالله، جیش العدل و گروهک های ضدانقلاب کرد، برای سعودی کارکرد سازمان مجادهین خلق را ندارد. منافقین تنها گروه از اپوزیسیون ضدانقلاب هستند که توانستند با استفاده از تشکیلات سازمانی خود 17000 نفر از مقامات، چهره ها و مردم عادی را در اوایل انقلاب، زمان جنگ تحمیلی و پس از پایان جنگ ترور کنند.

اما منافقین از سال ۸۲ به دلیل خلع سلاح توسط ارتش آمریکا، عملا کارآیی خود را از دست دادند. و برآن شدند تا با ژست های حقوق بشری، هم اسم خود را از لیست سازمان های تروریستی خارج کنند، و هم برای خود در کشورهای اروپایی مانند فرانسه، مشروعیت بخرند.

عربستان سعودی خوب می داند که سازمان تروریستی مجاهدین خلق، ممکن است عملکرد موثرتری نسبت به گروهک های مرزی مانند جندالله و کردهای ضدانقلاب داشته باشد.  


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29