عرصه بر فرقه رجوی تنگ تر شد / مذاکرات با اروپایی ها درباره منافقین

3872 269

یک عضو ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی با تاکید بر عزم بغداد برای اخراج اعضای گروهک تروریستی منافقین اعلام کرد عرصه روز به روز بر این گروهک تنگ تر می شود و آنها خود به فکر رفتن از عراق افتاده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اورنیوز، "جواد البزونی" یک عضو ائتلاف دولت قانون گفت : دولت عراق مصمم به اخراج گروهک تروریستی منافقین است و در حال حاضر با برخی از کشورهای اروپایی برای کوچاندن منافقین به این کشورها مذاکره می کند.

 وی در بیانیه ای اعلام کرد : دولت عراق فشارها برای تنگ کردن عرصه بر این گروهک را آغاز کرده است و زمینهای کشاورزی شهروندان را که این گروهک به زور گرفته بود، بازپس گرفته است و مانع تحرکات و تردد اعضای این گروهک شده و این افراد تقریبا شبیه زندانیان هستند.

وی با اشاره به ادعاهای غربی ها درباره حقوق بشر و سوء استفاده از این موضوع برای فشار بر کشورهای دیگر با هدف تحقق اهداف نامشروع خود تاکید کرد : وضعیت بغرنج اعضای این گروهک سبب شده است تا خود به فکر رفتن از عراق بیفتند، وضعیت کنونی عراق در جامعه بین المللی حساس است و اجازه نمی دهد این گروهک را به زور اخراج کند.

البزونی گفت : در حال حاضر مذاکرات با برخی کشورها برای انتقال اعضای این گروهک به این کشورها جریان دارد.

به گفته وی، بسیاری از کشورها از پذیرفتن اعضای گروهک تروریستی منافقین خودداری کرده اند.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیرا اعلام کرده است اتحادیه اروپا تصمیم گرفت سفیر ویژه ای برای همکاری با سازمان ملل متحد برای حل بحران ساکنان اردوگاه اشرف تعیین کند.

خاطر نشان می شود اردوگاه اشرف که اخیرا به "عراق جدید" تغییر نام داده است، در استان دیاله عراق حدود 3500 نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین را در خود جای داده است. گروهک تروریستی منافقین از دهه هشتاد پادگان نظامی اشرف دراستان دیاله (57 کیلومتری شمال شرق بغداد ) را به عنوان مقر خود برگزید.

 افزایش نفرت و نارضایتی مردم عراق از ادامه حضور منافقین تروریست در خاک کشورشان در حالی است که سرکرده های آنها با سفر به کشورهای مختلف اروپایی برای جلوگیری از اجرای تصمیم دولت عراق درباره بستن اردوگاه اشرف تلاش می کنند.

 دولت عراق پرونده امنیتی این اردوگاه را اوایل سال 2009 از نظامیان آمریکایی تحویل گرفت و نیروی امنیتی ویژه ای برای حمایت از این اردوگاه تشکیل داد؛ دولت عراق اخیرا برای خروج اعضای این گروهک تروریستی از خاک این کشور تا پایان سال جاری میلادی ضرب الاجل تعیین کرد.

 گروهک تروریستی منافقین علاوه بر اقدامات تروریستی علیه ملت ایران در همکاری با رژیم دیکتاتوری بعث سابق و القاعده جنایتهای فراوانی نیز علیه ملت عراق مرتکب شد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان