حقوق بشر غربی سرانجام گریبان آمریکا را گرفت

1396060716295234211787044دبیرکل بنیاد هابیلیان در واکنش به گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره شهادت سردار سلیمانی، گفت: اقدام آمریکا یک آبروریزی عریان بر طبق همان قوانینی که خود آنها وضع کرده‌اند بود؛ همین قوانین گریبان خود آنها را گرفت تا آمریکا را به عنوان متجاوز به دنیا معرفی کند.

شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس جانشین سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه -۱۳ دی‌ماه ۹۸- در مسیر فرودگاه عراق، به دستور دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا با شلیک موشک از پهپادهای پنتاگون به خودروی آنها به شهادت رسیدند.

پس از گذشت بیش از ۶ ماه، ‌گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد پنجشنبه گذشته در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت: ایالات متحده آمریکا نتوانسته اسناد و شواهدی محکم درباره ضرورت حمله به کاروان حامل سردار سلیمانی ارائه کند. وی بر همین اساس عملیات آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده نیروی قدس سپاه را نقض منشور ملل متحد خواند.

«اگنس کالامارد» تاکید کرد: در این عملیات یک مقام بلندپایه ایران که یک کشور با حق حاکمیت است، هدف قرار گرفت. در این زمینه، سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره اقدام شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد افزود: این اقدام، حقانیت و اقدامات منطقی و درست جمهوری اسلامی ایران را نشان داد.

وی یادآور شد: در سالهای نه چندان دور دشمنان ایران تلاش می‌کردند که دشمنی خود را مانند ترورهای اوایل انقلاب توسط گروهک‌های تروریستی‌ مخفی نگاه دارند ولی اکنون هیچ اقدام ترویستی علیه ملت ایران دور از چشم نمی‌ماند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان اینکه در گذشته مشکلاتی مانند جنگ تحمیلی، ترورهای گسترده و عدم استقرار کامل نهادهای کشوری این تلقی را برای دشمنان ایجاد کرده بود که جمهوری اسلامی، ضعیف است، تصریح کرد: اما امروزه جمهوری اسلامی ایران نقش تعیین کننده در منطقه دارد و به قول خود آمریکایی‌ها هیچ طرحی در خاورمیانه بدون مشارکت جمهوری اسلامی قابل اجرا شدن نیست.

ایران حرف اول منطقه را می‌زند

هاشمی نژاد با تاکید بر اینکه امروزه جمهوری اسلامی ایران حرف اول را در منطقه می‌زند، گفت: گزارش اخیر گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد نشان از جایگاه رفیعی است که جمهوری اسلامی بعد از ۴۰ سال دارد. البته در این راه اقداماتی برای بازتاب اقدام تروریستی آمریکا علیه ایران در ترور سردار سلیمانی انجام شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بنده پیش از این برای فعالیت‌های تروریستی اهواز یا درباره شهدای ترور با گزارشگر سازمان ملل صحبت کرده بودم و ثابت کردیم که جمهوری اسلامی ایران در این اتفاق‌ها مظلوم واقع شده و همیشه هدف حملات تروریستی بوده است.

دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه بازتاب ترورهایی که علیه جمهوری اسلامی انجام شده است، غفلت کرده‌ایم، افزود:  اما باید برای انعکاس اقدامات تروریستی دشمنان و تروریسم دولتی علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش بیشتری می‌شد؛ زیرا طبق فرمایش رهبر انقلاب، دوران «بزن درویی» تمام شده است.

هاشمی نژاد با بیان اینکه در مقاطعی تروریست‌ها تعداد زیادی از مسئولان و مردم کشور را هدف قرار داده و به هیچ نهادی هم پاسخگو نبودند، ‌گفت: بعد از ترور سردار سلیمانی، جمهوری اسلامی ایران به‌شکل رسمی برای نخستین بار پس از جنگ جهانی دوم پایگاه نظامی آمریکا را موشک باران کرد و آمریکا هم جرات پاسخگویی نداشت. اینها معادلاتی است که نشان می‌دهد آمریکا در منطقه قدرت سابق را ندارد و اینکه چه اتفاقی در منطقه رخ خواهد داد به دست خود کشورهای منطقه است.

وی در خصوص واکنش عصبی آمریکا به گزارش گزارشگر سازمان ملل متحد گفت: از مجامع بین‌المللی درباره اینکه بخواهند دراین باره اقدامات جدی انجام دهند، نباید خیلی انتظار داشت و اینکه تصور کنیم این گزارش سبب می‌شود قدرت‌های جهانی اقدامی در این باره انجام دهند، بعید به نظر می‌رسد. زیرا تشکیل‌دهنده‌های اصلی سازمان ملل متحد و شورای امنیت آمریکایی‌ها هستند ولی اقدام اخیر این شورا نشان داد که دنیا مجبور است اقتدار جمهوری اسلامی را ببیند.

فضای مجازی انحصار رسانه‌ای آمریکا را شکست

هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه فضای مجازی انحصار رسانه‌ای را از دست استکبار خارج کرده است، توضیح داد: دنیای امروز، متفاوت از  قبل است. پیش از این همه رسانه‌های جمعی دست استکبار بود و هر اقدام جنایتکارانه را معکوس جلوه می‌داد اما امروز رسانه‌های متعدد و فضای مجازی سبب شده انحصار رسانه‌ای از دست استکبار خارج شود.

وی ادامه داد: بازتاب کشته شدن جرج فلوید - شهروند کشته شده سیاه‌پوست- به دست پلیس آمریکا در جهان نمونه این بازتاب است و طبق گفته خود آمریکایی‌ها در سال حدود هزار سیاه پوست آمریکایی شبیه فلوید کشته می‌شوند. اما یک رسانه توانست آبروی نداشته آمریکایی‌ها را زیر سوال برده و آنها را در جهان بیش از پیش بی‌آبرو کند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان با تاکید براینکه دوران حاضر دوران افول آمریکا است، گفت: این افول را در زمینه اقتصادی و اجتماعی مشاهده می‌کنیم و قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، خلیج فارس و حتی زیرگوش آمریکایی‌ها و در همه زمینه‌ها به اثبات رسیده است.

وی یادآورشد: اگر عرصه، عرصه عدالت باشد، جایی برای حضور قدرت‌ها نیست همانطور که آمریکا مجبور شد از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شود زیرا این شورا نوری بر جنایت آمریکا تاباند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان درباره اینکه آیا ترور سردار سلیمانی نمونه بارز تروریسم بین‌المللی است یا خیر، اظهار داشت: اقدام آمریکا یک آبروریزی عریان بر طبق همان قوانینی است که خود آنها وضع کردند. اما همین قوانین گریبان خود آنها را گرفت تا آمریکا را به عنوان متجاوز به دنیا معرفی کند.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه امروزه مردم مظلوم دنیا از سیطره استکبار، غربی‌ها به‌ویژه آمریکایی‌ها به ستوه آمدند، خاطرنشان کرد: هیچ‌گاه در اعتراضات مردمی آمریکا شاهد آتش زدن پرچم این کشور توسط خود مردم نبودیم. اما اعتراضات اخیر آمریکا نشان از افول سرمایه‌داری و لیبرال دموکراسی دارد که پیش از این امام راحل مانند موضوع فروپاشی شوروی پیش‌بینی کرده بود.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش گفتگو

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی

ماهیت فرقه منافقین با اسلام در تضاد است

علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

منافقین باید تاوان جنایات خود را به اندازه شأن ملت ایران پرداخت کنند

مصاحبه رادیویی دبیرکل بنیاد هابیلیان در سالگرد حادثه تروریستی شاهچراغ (ع)

ریشه واقعه شاهچراغ به قدرت های استکباری برمی گردد

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان