حدود 12درصد از شهدای ترور کشور مربوط به استان کردستان است

Kordestanteror

دبیرکل بنیاد هابیلیان در سومین نشست هماهنگی یادواره شهدای ترور کردستان گفت: ایران اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون همواره طعم تلخ ترور را چشیده است و 17هزار نفر در کشورمان در حوادث تروریستی به شهادت رسیده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانوادۀ شهدای ترور کشور)، سومین نشست هماهنگی کنگره شهدای ترور کردستان دوشنبه 13آذر1396 در سالن جلسات بنیاد شهید سنندج با حضور مسئولین استانی و دبیرکل بنیاد هابیلیان برگزار شد.

وجود ۱۸۷۰ شهید ترور در کردستان

سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد، دبیرکل بنیاد هابیلیان در این نشست با اشاره به اینکه استان کردستان 1870 شهید ترور دارد گفت: منافقین و گروهک‌های تروریستی که در کشورمان از هیچ جنایتی علیه مردم کشورمان دریغ نکردند، الان یکی از صحنه گردان‌‌های اصلی مباحث حقوق بشری علیه کشورمان هستند.

وی با اعلام اینکه این افراد دنبال فراموش شدن جنایات خود هستند تا با فراموشی آن‌ها، خود سکاندار مباحث حقوق بشر علیه کشورمان باشند، بیان کرد: خانواده شهدای ترور خود سندی زنده از جنایات این افراد هستند.

هاشمی‌نژاد با اشاره به درگیری 40ساله ایران با تروریسم، عنوان کرد: در این چهل سال ما هم شهید ترور می‌دهیم و هم از سوی استکبار جهانی محکوم به حمایت از تروریسم هستیم که این نشان از کم کاری ما در این بخش بوده است.

وی با اشاره به اینکه در طول ۴۰ سال گذشته ۳۰ گروهک تروریستی در کشور ۱۷ هزار از هموطنانمان را به شهادت رسانده‌اند، افزود: امروز همین گروهک ها با ندای حقوق بشر صحنه گردان مبارزه علیه ما هستند.

هاشمی‌نژاد با تأکید بر اینکه جنایت پیشگی و پرونده سیاه تروریست‌ها در کشور نباید فراموش شود، ادامه داد: اخیرا در آمریکا دو میلیارد دلار از اموال کشورمان به نام خانواده همین افراد ضبط شده که با پرونده‌سازی این کار را انجام دادند.

وی افزود: تاکنون دو کنگره بزرگ ملی و بین المللی در کشور را با عنوان شهدای ترور برگزار کردیم و ارگان‌های مختلف و ادارت پای کار آمده‌اند که الان هم بازخورد و آثار مثبت آن‌ها را شاهد هستیم.

در یادواره شهدای ترور نگاه ما به آن طرف مرزهاست تا به جهانیان نشان دهیم ما خود بزرگترین قربانی ترور هستیم و شهدای زیادی را در این بخش داریم.

 

12 درصد از شهدای ترور کشور مربوط به استان کردستان است

حجت‌الاسلام محمد سادات، معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان نیز که در این جلسه حضور داشت اظهار کرد: نسل‌های جوان ما باید بدانند انقلاب اسلامی ما چه عقبه هایی داشته است و این ارزش‌های حاکم به راحتی به دست نیامده تا آن ها نیز خود را حافظ آن بدانند.

وی افزود: نکوداشت شهدای ترور اهمیت بسزایی در معرفی این شخصیت‌ها که به واسطه برجستگی‌ها و ارزش‌های خاصی که وجود آن ها مورد بغض دشمنان قرار گرفتند، دارد. گرچه در بخش شهدای ترور از باغبان و کشاورز ساده تا آیت‌الله و مجتهد به واسطه کینه دشمنان ترور شده‌اند.

حجت الاسلام سادات بیان کرد: تبیین شخصیت بزرگان شهید ترور ضروری است و نشر آثار، زندگینامه، وصیتنامه آن ها همانگونه که برای سایر شهدا وجود دارد، باید تدوین و در یک مکان خاص نگه‌داری شود.

وی عنوان کرد: شخصیت این بزرگان شهید به ویژه شهدای ترور که در جریان نفاق به شهادت رسیده اند در قالب یادواره‌ها شهدا برای شرکت‌کنندگان قابل تبیین است.

معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان عنوان کرد: در این جریان جای شاکی و متهم تغییر کرده است و در انتخابات اخیر هم گاهی شایعه پراکنی می کردند وبه نوعی می خواستند چهره نفاق را تطهیر کنند.

وی با تأکید بر آشنایی بیشتر جامعه به ویزه نسل جوان با چهره نفاق ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از ادارات خوب عمل کرده اند و دادگستری دوره‌های آموزشی تحت عنوان تاثیر نفوذ بر جریان‌های سیاسی را برگزار می کند که اگر دامنه آن کشیده شود به سایر دستگاه‌های آموزشی کشیده شود هم نقش نظام سلطه به عنوان پشتوانه این جریان مشخص می و هم موجب آشنایی جوانان با جریان نفوذ، انواع نفوذ، راه‌های مقابله با نفوذ و نفاق می شود.

معاون امور مذهبی و تشکل‌های دینی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به شهدای ترور استان کردستان یادآور شد: نزدیک به ۱۲ درصد از شهدای ترور کشور مربوط به استان کردستان است.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است

محمد سلیمانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان از دیگر مسئولین حاضر در این نشست بود و گفت: در کشور ما بارها آثار وحدت و همدلی مردم احساس شده و موجب خیر و برکت فراوانی شده است.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و همه دستگاه‌ها و آحاد مردم در این زمینه باید به رسالت خود عمل کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان اعلام کرد: وجود شجره خبیثه داعش که اسلام و کشورهای اسلامی را تهدید می‌کرد با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، از مرزهای کشورهای اسلامی خشکانده شد.

وی با اشاره به اینکه امثال شهید حججی‌ها با ایستادگی و ایثار خود مایه سربلندی ایران اسلامی شدند، بیان کرد: فرهنگ شهادت درسی اقتباس شده از سرور و سالار شهیدان است و سرلوحه زندگی خود قراردادن این فرهنگ موجبات موفقیت ما و ذلت دشمنان را فراهم می کند.

سلیمانی عنوان کرد: با توجه به برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان در حال تدوین و چاپ یادنامه شهدای ترور هستیم تا هم شهدا را معرفی کرده و هم یادنامه‌ای از این اقدامات ارزشمند در دست داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر چهار هزار جلد از یادنامه شهدای ترور در دست چاپ است که در روز برگزاری یادواره بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان زمان برگزاری یادواره شهدای ترور را ۲۷ آذرماه سالروز شهادت دکتر مفتح و روز پیوند حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

در انتهای این نشست حسن مرادی، معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان به برنامه‌های تدوین شده در این یادواره شهدا اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری سرود دانش‌آموزی با مضمون شهادت، نصب تمثال شهدا، چاپ کتاب و ویژه‌نامه شهدای ترور، اعزام خانواده شاهد و ایثارگر برای شرکت در این یادواره، تهیه لوح تقدیر برای خانواده شهدای ترور، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی و ... از برنامه‌های تدوین شده برای روز برگزاری این یادواره است که برای اجرای هر چه بهتر آن نیازمند مساعدت و همکاری ارگان‌های مختلف سطح استان هستیم.

 

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان