جهان پهلوان تختی چه قرابتی با منافقین دارد؟!

Takhti17 دی ماه سال 1354 روز در گذشت جهان پهلوان تختی است. او که در عرصه رقابت های ورزشی و قهرمانی سرآمد ورزشکاران عصر خود بود در عرصه پهلوانی و خوی مردم دوستی نیز به گونه ای رفتار کرد که 46 سال پس از درگذشتش نه در ایران که در دیگر ملل آشنا با فرهنگ ملت ایران هم از او به نیکی یاد می شود.

تختی شخصیتی میهن پرست و معتقد بود تا جایی که مدال های قهرمانی خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد. او که شاهد ظلم رژیم استبدادی پهلوی در ایران بود همواره سعی در استیفای حقوق مردم مظلوم و رنج کشیده کشورش داشت و به طور مخفیانه با رژیم حاکم بر ایران مبارزه می کرد. همین خصوصیت او بود که سبب محبوبیت او حتی با گذشت سالها از مرگش شده است.

حال باید از گروهک منافقین پرسید که آنها چه وجه مشترکی میان خود و جهان پهلوان تختی پیدا کرده اند که در سالروز درگذشت او از او به نیکی یاد کرده و حتی تلاش می کنند که حضور او در قیام 15 خرداد سال 42 که به رهبری امام خمینی(ره) و محوریت روحانیت و مرجعیت شیعه بود به نفع خود مصادره کنند.

روحیه مردمی و زیر بار نرفتن استبداد توسط تختی چه وجه مشترکی با پناهنده شدن به دامان صدام و رژیم بعث در خلال جنگ تحمیلی دارد. روحیه صلح طلب و ارتباط فراگیر تختی کمتر قرابتی با خشونت افراطی و خوی تروریستی و فرقه گونه منافقین دارد.

پیش از این نیز این گروهک تروریستی به مناسبت درگذشت نلسون ماندلا اولین رئیس جمهور سیاه پوست آفریقای جنوبی با ارسال پیام تسلیت سعی در نمایش صلح طلبی داشت، که در همان زمان اشاره شد که منش صلح طلبانه ماندلا هیچ وجه مشترکی با تروریست های منافقین نداشت.

روی آوردن به شخصیت های محبوب و بشردوستی چون ماندلا و تختی به معنای تغییر نگاه منافقین نیست، بلکه ایشان همچنان انسانهایی مستبد و خشونت طلب هستند و شاهد آن حمایت از تروریست های فعال در عراق و سوریه است. اما آنچه سبب شده تا چهره ای صلح طلب از خود به نمایش بگذارند اینکه دیگر حامی دیکتاتوری چون صدام را از دست داده اند و آنقدر بی آبرو شده اند که دیگر رژیم های دیکتاتوری نیز حاضرنیستند ننگ حمایت از این گروه را به جان بخرند.

آمریکا هم که تنها عامل بقای منافقین و زنده بودن آنها پس از اشغال عراق است، می داند که واگذاری سلاح به این گروهک چه عواقبی برایش دارد. روحیه نظامی دیوانه وار منافقین به اگر با سلاح همراه شود، ژست صلح طلب بودن آمریکا به عنوان تنها حامی منافقین را خدشه دار می کند و حمایت این کشور از تروریسم را بیش از پیش برملا می سازد.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29