جمهوری اسلامی ایران همواره با تروریسم مبارزه کرده است

161288604335734800

هر کجا تروریسم فعال شده و دولت کشوری برای مقابله تروریسم از ما کمک خواسته دریغ نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی در دیدار سفرای خارجی مقیم تهران که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد در بخشی از سخنانش با اشاره به شرایط منطقه گفت: منطقه ما بسیار حساس و در سرنوشت جهان تاثیرگذار است. ما معتقدیم منطقه حساس غرب آسیا باید از امنیت و صلح و ثبات برخوردار باشد. در طول این 42 سال هر جا در منطقه از ما کمک و یاری خواسته شده به ویژه از سوی همسایگان ما به آنها کمک کردیم.

 

رئیس جمهور اظهار داشت: هر جا تروریسم در منطقه ما مشاهده شد به یاری ملتی به پا خاستیم که مورد تعرض تروریست‌ها قرار گرفته، عراق، سوریه، لبنان و افغانستان شاهدی بر این موضوع است.

 

دکتر روحانی با بیان اینکه هر کجا تروریسم فعال شده و دولت کشوری برای مقابله تروریسم از ما کمک خواسته دریغ نکرده‌ایم، گفت: چه کسانی به تروریست‌ها در این منطقه کمک کردند و میلیاردها دلار پول مردم خود را برای مداخله در منطقه مصرف کردند آنها باید در برابر ما، منطقه و همه ملت‌ها پاسخگو باشند که چرا به تروریست‌ها کمک کردند و امکانات نظامی و مالی در اختیارشان گذاشتند؟ چرا اجازه دادند تروریست‌ها نفت منطقه را در بازار آنها بفروشند و با پول آنها سلاح تهیه کنند و دست به جنایت در منطقه ما بزنند؟

 

رئیس جمهور افزود: چرا آمریکا و اروپا باید به یک کشور متجاوز به یمن کمک تسلیحاتی کنند؟ پاسخگوی این همه کشتار، قحطی و جنایت در یمن چه کسی است؟

 

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه ملت ما نباید در برابر این حوادثی که در منطقه شاهد بودیم به کسی پاسخ دهد، گفت: ما همیشه مدافع و کمک ملت‌ها و دولت‌هایی بودیم که از ما درخواست کمک کردند، ما خود قربانی تروریسم، سلاح کشتار جمعی و سلاح شیمیایی هستیم و جایگاه و سابقه ملت ما برای همه جهانیان روشن است.

 

رئیس جمهور افزود: آن کسی که از روز اول در کنار ملت و ارتش عراق با تروریست‌ها و داعش در این کشور مبارزه کرد شهید سردار سلیمانی بود که با دوست خود ابومهدی المهندس با تروریستهای داعش مبارزه کرده و داعش را در عراق سرنگون کردند اما این عزیزان با دستور صریح ترامپ به دست آمریکا کشته شدند. پاسخ این ترور را چه کسی باید بدهد؟ دادگاه‌های منطقه و عراق  و دادگاه های بین المللی نباید در برابر این جنایت سکوت کنند.

 

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: ما باز هم در منطقه با تروریسم می‌جنگیم و باز هم معتقدیم که با دخالت و حضور بیگانگان در منطقه مخالفیم. باز هم می‌گوییم جهان باید عاری از خشونت و افراطی‌گری باشد.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان