جامعه جهانی صدام را متجاوز در جنگ علیه ایران شناخت

يازده سال پس از آغاز جنگ هشت ساله تحميلي رژيم بعث عراق عليه ايران و سه سال پس از صدور قطعنامه 598 شورای امنيت و اتمام جنگ و با تلاش های پي گير سياسي مسئوولان نظام جمهوري اسلامي، حقانيت ايران در دفاع مشروع به اثبات جامعه جهاني رسيد. خاوير پرز دکوئيار، دبير کل وقت سازمان ملل متحد در ۱۸ آذر ۱۳۷۰ طي يک گزارش رسمي به شوراي امنيت اعلام کرد که عراق در ۳۱ شهريور ۱۳۵۹ به ايران حمله کرده و متجاوز است. اعلام اينکه در جنگ تحميلي، عراق آغازگر و مسئوول جنگ بوده است، يک پيروزي بزرگ سياسي است.
علت حمله صدام به ایران ، جز بر اساس خوی توسعه طلبانه و یاغی گری علیه قوانین بین المللی سرمنشاء دیگری نداشت ، لیکن تلاش فراوانی از جانب وی ، پشتیبانان،متحدان و همدستانش در جنگ تحمیلی علیه ایران صورت گرفت تا به نحوی انگیزه های وی را مقبول و موجه جلوه دهند.
برخی از قدرتهای فرامنطقه ای ، به منظور استفاده از توان نظامی عراق برای مقابله با انقلاب اسلامی و نظام نوپای ایران ، سراسیمه به حمایت از صدام پرداختند و تا آنجا پیش رفتند که وی را صاحب سلاحهای کشتار جمعی کرده و چشم هایشان را بر روی جنایات ددمنشانه وی در قتل عام مردم بی گناه ، بمبارانهای شیمیایی جبهه ها و مناطق مسکونی و موشک باران شهرها بستند.
از دیگر فرازهای تاریخ تجاوز یاغی گرانه صدام علیه میهنمان ، پیوند خوردن گروه تروریستی مجاهدین خلق به عنوان ستون پنجم با صدام و گماردگان بعثی وی بود.
آنان نیز برای کم کردن خفت خیانتهایشان ، کوشیدند تا صدام را در تجاوز به ایران و کشتار مردم بی گناه محق نشان دهند ، که با اعلام رسمی سازمان ملل مبنی بر متجاوز بودن صدام ، ننگین بودن عمل نکبت بار آنها ، به مراتب بیشتر گردید.


Rajavisadamkasif


منافقین در طول 8 سال جنگ تحمیلی صدام علیه ملت ایران ، به عنوان جاسوس به کار گمارده شدند و با نفوذ در جبهه های عملیاتی ، گرا دادن نقاطی برای موشک باران در شهرها ، شرکت در عملیاتهای عراق علیه سربازان ایران و اسیر گرفتن صدها تن از سربازان ایرانی ، خیانتهایشان را به اوج خود رساندند و هیچ مرزی را در این زمینه نگه نداشتند.
آنان امید داشتند که صدام با حمایتهایی که از جانب برخی کشورهای قدرتمند می شود ، خواهد توانست به پیروزی برسد و آنها را به قدرت برساند.
حامیان صدام نیز ، زماني به خود آمدند که سلاح هاي ارسالي به عراق، عليه خودشان به کار گرفته شد و عراق، منطقه خليج فارس را درگير جنگي مهيب و عظيم کرد. متجاوز بودن عراق، گرچه بسيار دير اعلام شد، اما از پيروزي هاي مهمي است که در تاريخ کشورمان به عنوان واقعه اي بزرگ ثبت شده است.
فیلم مزدوری سرکرده منافقین را اینجا مشاهده کنید.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29