تعریف آمریکا از تروریسم با تعریف کشورهای منطقه تفاوت دارد

Amolilarijani1

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: روابط حقوقی و قضایی ایران و عراق می‌تواند به ارتقای سطح تعاملات سیاسی دو کشور بینجامد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از خبرگزاری میزان، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در نشست خبری که پس از دیدار هیئت قضایی دو کشور و به همراه همتای عراقی وی برگزار شد، به تشریح توافقات بعمل آمده و مباحث مطرح شده در گفت‌وگوهای دوجانبه پرداخت.

رئیس دستگاه قضای جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق با داشتن مشترکات فراوان دینی و اسلامی می‌توانند حقوق بشر پیشنهادی خود را بر اساس مبانی اسلام داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به تلقی‌های کشورهای غربی از مسئله حقوق بشر گفت: تردیدی نیست که ما تلقی‌های غربی‌ها از حقوق بشر را نخواهیم پذیرفت.رئیس قوه قضائیه کشورمان بیان داشت: تعریف حقوق بشر از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق می‌تواند تاثیر بسزایی در روابط دو کشور و هم در صحنه بین المللی داشته باشد.

رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا در زمینه مبارزه با تروریسم هم بین دو کشور تفاهم‌هایی صورت گرفته است یا خیر؟ گفت: از منظر کشورهای غربی، طبیعی است که نسبت به تروریسم و تعریف آن چیز دیگری مطرح شود؛ اما از منظر کشورهای منطقه، تروریسم معنای واحدی دارد. اینکه تروریست‌ها از کشورهای دیگر به کشور عراق حمله کنند و این کشور را مورد هجوم خود قرار دهند، این از منظر ما و همه کشورها مصداق قطعی تروریسم است. اگرچه برخی کشورهای سلطه‌گر از جمله آمریکا تصورات دیگری از بحث تروریسم القاء می‌کنند، اما در عراق و سوریه مسئله تروریسم و تروریست‌ها کاملا واضح است.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه با اشاره به دفاع‌های ناصحیح کشورهای غربی از بحث تروریسم تصریح کرد: اگر دفاع‌های ناصحیح غربی‌ها از بحث تروریسم نباشد، حقیقت امر منکشف و آشکار خواهد شد. برای ما (یعنی ایران و عراق) مسئله بسیار روشن است و ایران حمایت کامل و قاطع خود از عراق را در مبارزه با تروریسم انجام خواهد داد و ان‌شاءالله پیروزی عراق در مبارزه با تروریست‌ها کامل خواهد شد.

در ادامه این نشست، مدحت محمود رئیس شورای قضایی کشور عراق در پاسخ به سئوالی در رابطه با مبارزه با تروریسم گفت: در زمینه تروریسم و اقدامات تروریستی هیچ اختلاف نظری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق وجود ندارد. نگاه ما به تروریسم همان نگاهی است که جمهوری اسلامی ایران دارد. در قوانین ما تروریسم تعریف شده و اختلاف نظری در این زمینه با ایرانی‌ها نداریم.

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان