ترور شهید فخری‌زاده نقض قوانین حقوق بشر و امنیت ملی ایران بود

14000910000687 Test PhotoN

یک فعال دانشجویی با بیان اینکه ترور شهید محسن فخری‌زاده نقض قوانین حقوق بشر و امنیت ملی ایران بود؛ گفت: باید در بحث حقوق بین‌الملل و در نظام حقوق داخلی، زمین بازی را عوض کنیم و تدابیری جدید متناسب با زمان اتخاذ کنیم.

 

به گزارش هابیلیان علی پارسا فعال سابق دانشجویی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به ابعاد حقوقی ترورهای انجام شده در کشور علی الخصوص ترور شهید فخری زاده گفت: در مظلومیت شهید فخری زاده همین بس که مدل غربی آزادی بیان نمی‌تواند عکس و نام او را تحمل کند و شبکه‌های اجتماعی پست‌های مرتبط با آن را حذف می‌کند و در اهمیت و والا بودن جایگاه او هم همین بس که دشمنان ما می‌ترسند عکس او و نام او منتشر شود. این رفتار رسانه‌های غربی، هم مظلومیت حق را نشان می‌دهد و هم جایگاه بالایی که حق دارد.

 

وی ادامه داد: ما باید نظام حقوق داخلی و بین‌المللی خود را به قدری قوی طراحی می‌کردیم که کسی سرداران و دانشمندان ما را ترور نمی‌کرد. اگر در اولین ترور، برخورد قاطع از خودمان نشان می‌دادیم کسی جرأت نمی‌کرد دومین ترور را انجام دهد یا اگر تروهای بعدی را انجام می‌داد، هزینه سنگینی برای تروریست داشت.

 

این فعال سابق دانشجویی در ادامه افزود: بحث بنده مربوط به بعد از ترور شهید صیاد شیرازی است که ترورهای زیادی در کشور ما انجام شد؛ زمانی که دانش‌آموختگان حقوق در دوره جمهوری اسلامی مشغول به کار بودند و ما نتوانستیم کار قوی انجام دهیم و این ضعف ماست. اما در این موارد ما باید دو موضوع را از هم تفکیک کنیم؛ حقوق بین‌الملل در تئوری و حقوق بین‌الملل در عمل. در واقع قواعد ماهوی حقوق بین‌الملل یک چیز است و این‌که این قواعد چگونه به منصه‌ی ظهور برسد و اجرا شود یک چیز دیگر است.

 

علی پارسا از واکنش های نامتناسب مسئولین مربوطه وقت انتقاد کرد و افزود: وقتی سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان یکی از فرماندهان نظامی ارشد کشور ما در یک ماموریت رسمی بین‌المللی توسط یک کشور ثالث ترور می شود، این مصداق بارز تروریسم دولتی، نقض حاکمیت ملی عراق و ایران، نقص اصل تساوی کشورها در حقوق بین‌الملل و جنایت سازمان یافته و قتل است.

 

وی گفت: نقض قواعد بنیادین حقوق بشر و مصونیت‌های دیپلماتیک نیز محسوب می‌شود زیرا سردار سلیمانی به عنوان مهمان رسمی عراق از مصونیت دیپلماتیک هم برخوردار بود؛ اما وقتی در مقابل چنین عمل وقیحانه ای اقدامی جدی حقوقی صورت نمی گیرد و از لحاظ حقوق بین المللی پیگیری های لازم انجام نمی‌شود دشمن به خود اجازه می دهد که در تهران و قلب کشور چنین اعمال وقیحانه ای انجام دهد و دانشمند عزیزمارا ترور کند.

 

این فعال سابق دانشجویی افزود: برخی در داخل خواستار خروج ایران از معاهده NPT در واکنش به ترور شهید فخری‌زاده هستند، در صورتی که این اقدام بهانه جدیدی را علیه ایران به دست دشمنان می‌دهد و بهتر است جمهوری اسلامی ایران در ابتدا همه جوانب اقدامات خود علیه این جنایت را در نظر بگیرد؛ زیرا برخی از کشورها به ویژه رژیم صهیونیستی دنبال ایجاد درگیری بین ایران و آمریکا هستند و به همین دلیل تهران باید در این زمینه اقدامات هوشمندانه‌ای بکند.

 

پارسا در پایان خاطرنشان کرد: نظام حقوق اسلامی ایران باید در ابعاد استانی، ملی،‌ منطقه‌ای و بین‌المللی طراحی شود و ما باید در بحث حقوق بین‌الملل و در نظام حقوق داخلی، زمین بازی را عوض کنیم چون در این زمین بازی، ما شکست‌خورده‌ایم. در این زمین هر چقدر کار کنیم باز هم پیرو هستیم و اگر پیشرو هم باشیم که مانند آنها شده‌ایم و حتماً شکست‌خورده‌ایم.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان