ترور در قلب لندن و اسلام‌گرایانی که مشرو‌ب می‌خوردند!

Khaledmasod

دومین روز از فروردین1396 و همزمان با نشست هفتگی اعضای دولت ترزامی در پارلمان انگلیس، فردی با خودروی شاسی‌بلند و عبور باسرعت در طول مسیر پیاده روی پل وست مینیستر در نزدیکی پارلمان، عابران را زیر گرفت و سپس خود را به ورودی پارلمان انگلیس رساند و با کارد، نگهبان آن را نیز از پای درآورد تا بهت عمومی در قلب سیاسی انگلیس شکل بگیرد.

اکنون با روشن شدن زوایای جدید از زندگی عامل این حمله تروریستی که داعش آن را برعهده گرفت بار دیگر این واقعیت به شکل عیان‌تری نشان داده می‌شودکه اعضای گروه تروریستی داعش به رغم شعار‌های مذهبی خود نه تنها در رفتار و اعمالشان رنگی از دین وجود ندارد بلکه گذشته آنان نیز موید این مسئله است که سران داعش با سوء استفاده از هیجانات، احساسات و شست و شوی مغزی بسیاری از اعضای خود اهداف خود را به پیش می‌برند. فردی که در نزدیکی پارلمان لندن به مردم حمله کرد دارای سابقه کیفری بوده و نام‌های مختلفی داشته است.

او متولد لندن است و از اول مسلمان نبوده و پس از مسلمان شدن، نام خالد مسعود را برگزیده بود. البته باز هم مانند بسیاری از حوادث تروریستی دیگر، ردپای مهاجم وست مینیستر به عربستان سعودی می‌رسد. خبرگزاری‌ها اعلام کردند که خالد مسعود، علاوه بر ارتباط با محافل افراطی عربستان سعودی مدتی در این کشور اقامت داشته است. این خبرگزاری‌ها در عین حال از اینکه دستگاه امنیتی انگلیس به سوابق حضور او در عربستان نپرداخته‌اند؛ اظهار شگفتی کرده‌اند. این در حالی است که او طی سال‌های 2005 تا 2009 میلادی به مدت چهار سال در عربستان سعودی اقامت داشته و در آنجا زبان انگلیسی تدریس کرده است.

روزنامه "گاردین" نیز در گزارشی در رابطه با افشای هویت مهاجم وست مینیستر، نوشت: او در سال 2005 میلادی برای آموزش زبان انگلیسی به عربستان سعودی سفر کرد و پس از 4 سال اقامت در این کشور در سال 2009 میلادی به لندن بازگشت که پس ‌از آن به‌عنوان دبیر ارشد تدریس زبان انگلیسی در کالج زبان منطقه لوتن مشغول به کار ‌شد. آدرین بیکر 51 ساله که 25 سال است در "نورثیام" زندگی می‌کند، در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس عنوان کرد: "خالد مسعود فردی شرور و دردسرساز بوده است. زمانی که خبر حمله را شنیدم تعجب کردم. به نظر نمی‌رسید که او فردی مذهبی باشد. او غالبا وقتش را در میخانه می‌گذراند". طبیعی است که برقراری ارتباط میان میخانه که نوشیدنی‌های الکلی در آن سرو و مواد مخدر به راحتی رد و بدل می‌شود با دین اسلام غیر ممکن به نظر می‌رسد. به گفته مارک رولی، رئیس یگان مبارزه با تروریسم پلیس لندن خالد مسعود در سال 2000 میلادی نیز با یک نفر در میخانه‌ای درگیر و با مشت به‌صورت او کوبیده است. از این رو باید گفت که نطفه «داعش» برآمده از یک ایدئولوژی ساختگی و خطرناک است که با اسلام هیچ ارتباطی ندارد و گردانندگان این ماشین کشتار سربازان خود را با افشاندن بذر نفرت پراکنی، تفرقه و تکفیر اجیر می‌کنند.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29