تروریسم و آل‌سعود؛ دو روی یک سکه

Vahabiatteror

عربستان سعودی پس از تحمل شکست های سنگین در منطقه و مواجه با موجی از چالش های اقتصادی و سیاسی، اکنون با حمایت سازمان یافته از گروههای تروریستی تکفیری منطقه درچارچوب فرقه ضاله وهابیت، درصدد است تا با بر هم زدن نظم، ثبات و امنیت منطقه، در جهت منافع رژیم صهیونیستی به اقدامات غیرقانونی خود ادامه دهد.

حمایت رژیم سعودی از جریان های تروریستی در منطقه و جهان ریشه در نگاه بدوی و فاقد عقلانیت حاکمان امروز آنها دارد؛ در گزارش های سازمان های اطلاعاتی غرب بارها تایید و تاکید شده که ارتباط معنادار و سازمان یافته ای بین نهادهای رسمی عربستان و افراطیون تکفیری در سراسر جهان وجود دارد و به نظر می رسد اقدامات دستگاه های اطلاعاتی آل سعود همسو با دشمنان منطقه بویژه رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین تهدید جهان اسلام، موید این حقیقت است که تروریسم و آل سعود دو روی یک سکه هستند و ارتباط معناداری میان رژیم آل سعود و تروریسم منطقه ای و جهانی وجود دارد.

همه اسناد و شواهد حاکی از آن است که سیاست های کشورهای غربی در منطقه طی این سال ها، نه تنها کمکی به جلوگیری از سرکوب نهایی گروه های تروریستی بویژه داعش نکرده است، بلکه برخی دولت های غربی در چارچوب سیاست های ضد بشری خود، به این کشورها سلاح فروخته اند و در این میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که به سرکردگی آمریکا و چند کشور غربی، بی رحمانه ترین جنایات را علیه مردم مظلوم یمن مرتکب شده اند، بیشترین قراردادها را به خود اختصاص داده اند.

از سوی دیگر، برخی از دولت های غربی و منطقه ای بویژه عربستان با حمایت تسلیحاتی از گروه های تروریستی در عراق، سوریه و یمن، نقش مخرب خود در تحولات جاری منطقه را بیش از پیش نشان داده اند و به اقدامات غیرقانونی خود علیه منافع ملت های منطقه ادامه می دهند.

حمایت تسلیحاتی از گروه های تروریستی در سوریه، عراق و یمن که مرتکب جنایات خونین علیه مردم منطقه شده اند در حالی است که گزارشات میدانی به صراحت تاکید می کند که عربستان منشاء و کانون شوم تولید تروریسم در منطقه و جهان است.

درحال حاضر، فرقه ضاله وهابیت در عربستان ریشه دوانده و به تمام بخش های جامعه بدوی در این کشور سرایت کرده است؛ مبلغان و رهبران مذهبی این فرقه در این کشور با صرف هزینه های گزاف، میلیاردها دلار برای ترویج افکار ضاله و ضد بشری خود هزینه می کنند و بستر فکری را برای حضور تروریسم منطقه ای فراهم می کنند.

درست به همین دلیل است که رژیم سعودی مبتنی بر تعالیم ضدبشری وهابیت و مبتنی بر اعتقادات بدوی خود با حمایت از گروه های تروریستی در منطقه، نه تنها امنیت و ثبات منطقه را به خطر انداخته اند، بلکه آینده سیاسی خود را نیز در معرض خطر جدی قرار داده است.

در این میان، تاکید غیر موجه برخی دولت های غربی بر حمایت تسلیحاتی از گروه های تروریستی در منطقه در حالی ادامه دارد که جنایات این گروه های تروریستی در منطقه و حمایت کورکورانه رژیم های سعودی و صهیونیستی از این گروه ها، ثبات و امنیت پایدار منطقه را با خطر جدی مواجه ساخته است و مقامات غربی در این زمینه پاسخگو نیستند و به حمایت های بی رویه خود از گروه های تروریستی همسو با منافع نامشروع رژیم صهیونیستی در منطقه ادامه می دهند.

بر پایه گزارش های منتشره، 'منصور الترکی' سخنگوی وزارت کشور عربستان اعلام کرده که بیش از 2 هزار شهروند عربستانی در کنار گروه های تروریستی در منطقه می جنگند و بیش از 70 درصد از این تعداد در سوریه مستقر هستند و 73 شهروند عربستانی به اتهام های مرتبط با اقدام های تروریستی در خارج از عربستان بازداشت شده اند.

این مقام ارشد سعودی تعداد تروریست های عربستانی را 2 هزار و 93 نفر دانست و یادآور شد که یکهزار و 540 نفر از این تعداد در سوریه، 147 نفر در یمن و 31 نفر نیز در افغانستان یا پاکستان هستند.(البته سرویس های جاسوسی شمار ترویست های سعودی در سوریه را بیش از 14 هزار نفر اعلام کرده اند)

حقیقت آن است که عربستان سعودی و مذهب جعلی و ضاله وهابیت زادگاه تروریسم در منطقه هستند و در حال حاضر افکار سیاه وهابیت و حاکمان سعودی، موجب کشتار و آوارگی هزاران مسلمان در جهان و منطقه از یک سو و تخریب و ویرانی مراکز فرهنگی و تمدنی و زیرساخت های عمرانی کشورهای اسلامی از سوی دیگر، شده است.

با وجود آنکه سیاست ها و اقدامات غیرقانونی عربستان در سال های اخیر به هیچ وجه توجیه شدنی نیست و بنا بر اعلام بسیاری از تحلیلگران سیاسی و منطقه ای، این کشور عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه است، اما، آمریکا و برخی دولت های غربی همسو با منافع نامشروع رژیم صهیونیستی، همچنان به اقدامات غیرقانونی خود در حمایت از گروه های تروریستی در منطقه ادامه می دهند که همه آنها، بی شک خلاف قوانین آشکار بین المللی است.

حقیقت آن است که تنها نتیجه گسترش رفتار جنگ طلبانه و خشونت محور رژیم سعودی و حمایت های غیرقانونی آمریکا و چند کشور غربی از آن، کشته شدن انسان های بی گناه، آسیب دیدن مناطق مسکونی و آثار مذهبی، فرهنگی و تمدنی و مهم تر از همه زوال سیاسی این رژیم و افتادن از چشم ملت های منطقه و جهان است.

 


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31