تروریسم با عملیات نظامی ریشه کن نمی شود

Rohani New Americaرییس جمهور با اشاره به اینکه مبارزه با داعش تنها در صورتی موفق می شود که مردم عراق و مردم سوریه با آن همراه باشند، گفت: کشورهای مختلف برای مبارزه با داعش به مردم عراق و سوریه بپیوندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی بعد از ظهر چهارشنبه در نیویورک و در دیدار با اعضای اندیشکده های آمریکایی تصریح کرد: جریان داعش را نمی توان با عملیات نظامی ریشه کن کرد و هرگونه مبارزه با افراطی گری تنها در صورت توجه به تبعیت کامل از اصول و ضوابط حقوق بین الملل و مفاد منشور مبارزه با تروریسم موفق می شود.

دکتر روحانی کمک به بازسازی دولت های مرکزی برای رویایی با تهدیدها و تلاش برای حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی این کشورها را از دیگر شرط های موفقیت در مبارزه با تروریسم برشمرد و خواستار تلاش بین المللی برای ممانعت از تزریق منابع مالی و اسلحه به تروریست ها شد.

رییس جمهوری با بیان اینکه حل مسالمت آمیز بحران سوریه از طریق راه حل های سیاسی و اجتناب از تفاوت قایل شدن میان فعالیت گروه های تروریستی ضروری است، تصریح کرد: باید به اشغال اراضی دیگران از جمله اراضی عربی و فلسطین خاتمه داد و جنایتکاران را نظیر آنچه در غزه رخ داد از مجازات معاف نکرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی خطاب به حاضران گفت: متاسفانه برخی کشورها برای تحمیل اراده خود بر جوامع دیگر از گروه های تروریستی بهره‌گیری کردند و اکنون نیز با روش‌های قهرآمیز می خواهند اهداف خود را محقق کنند که این روش نه ممکن است و نه مفید.

دکتر روحانی تاکید کرد: آنان که تخم خشونت کاشتند و به حقوق مردم تجاوز کردند و در مواجهه با موضوعات پیچیده سیاسی و اجتماعی از روش‌های قهرآمیز استفاده کردند، قابلیت رهبری ائتلاف برای برخورد با گروه های تروریستی را ندارند.

رییس جمهوری با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی ایران و راه افتادن جنبش های دیگر برای رهایی از استبداد و استعمار، از غرب به خاطر رویکردهای دوگانه انتقاد کرد و گفت: تامین منافع غرب از سوی دیکتاتورها مدل قابل دفاعی نیست و منافع واقعی آنها در حمایت از نظام های مردم سالارانه است و آنها باید با دفاع از این نظام ها خاطره تلخ حمایت از دیکتاتورها را کمرنگ کنند.

رییس شورای عالی امنیت ملی این استدلال که چون جنبش های خاورمیانه به سرانجام نرسیدند پس باید به همان نظم امنیتی مبتنی بر دیکتاتوری بازگشت را مایه شگفتی خواند و خواستار درس گرفتن غربی ها از تجارب پیشین شد.

دکتر روحانی تصریح کرد: غرب باید بپذیرد که جریان اسلامی میانه رو بخشی از واقعیت منطقه است و نمی توان با سرکوب، این جریان را از میان برد، زیرا سرکوب بیشتر به افراط منجر می شود. اگر رویکرد درستی برای مواجهه با خشونت اتخاذ نشود، هر روز بیش از پیش به سوی منطقه ای نا آرام و پر تلاطم حرکت خواهیم کرد.

رییس جمهوری خاطرنشان ساخت: دولت های غربی به لحاظ اخلاقی و منافع عینی خود موظفند نسبت به تامین امنیت و حفاظت از حقوق بشر و ارزشهای دموکراتیک همت کنند.

رییس شورای عالی امنیت ملی با تشریح دلایل ریشه گرفتن جریان های تندرو و خشونت گرا، نقش ایران در مبارزه با رادیکالیسم را یادآور شد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در مقطع حساس کنونی با تعامل درون منطقه ای که مهمترین شرط استقرار همزیستی مسالمت آمیز است، در این مسیر گام بر می دارد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان