تروریسم اقتصادی یعنی مردم عادی را هدف قرار دهید

139805141211377918037754

وزیر امورخارجه: تروریسم اقتصادی یک واقعیت است، تروریسم اقتصادی یعنی شما مردم عادی را هدف قرار دهید.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان، نشست خبری محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان امروز (دوشنبه)  با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد.

ظریف در ابتدای این نشست با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: امروز شاهد دو گفتمان در دنیا هستیم. این دو گفتمان در دو جبهه مقابل هم هستند. یک گفتمان، گفتمان صلح، گفت‌وگو و چندجانبه گرایی است و یکی هم گفتمان زورگویی، تروریسم و قانون شکنی است.

وی با اشاره به تحریم‌ها علیه کشورمان ادامه داد: تروریسم اقتصادی یک واقعیت است، تروریسم اقتصادی یعنی شما مردم عادی را هدف قرار دهید. دولت آمریکا می‌گوید اگر ملت ایران می‌خواهد نان بخورد باید سیاست خودش را عوض کند؛ این یعنی تروریسم اقتصادی. یعنی نان را به سیاست گره می زنند.

ظریف ادامه داد: ما تمدنی هستیم که در اوج پیشرفت علم و تمدن‌مان، علم خود را در اختیار دیگران قرار دادیم، ولی آن‌ها اکنون اجازه نمی‌دهند که حتی این علم را بخریم. امروز آمریکا در دنیا تنهاست و حتی در حوزه‌هایی که ورای دیگران نقش ابرقدرتی دارد مثل حوزه نظامی نمی‌تواند ایجاد اختلاف کند.

وی افزود: گفتمان زورگویی دوره اش تمام شده است. ما با مردم آمریکا درگیری نداریم، آن‌ها رهبری را تحریم کردند، تحریم وزیر خارجه یعنی شکست گفت‌وگو. هر روز این سیاست به سمت شکست می‌رود. در دنیای امروز ما این گفتمان نمی‌تواند تاب بیاورد به همین خاطر مجبورند به تروریسم اقتصادی رو بیاورند.

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار کرد: متاسف شدیم که مردم بیگناه آمریکا گرفتار فرهنگ هفت تیرکشی و قلدری و زورمداری و تقدیس خشونت شده‌اند؛ فرهنگی که خشونت و کشتن مردم بیگناه را تقدیس می‌کند و از جنگ به عنوان گزینه روی میز صحبت می‌کند، فرهنگ موفقی نیست. دنیای کنونی ما، دنیای سلطه نیست. مراکز قدرت جا به جا شده است؛ یک خبرنگار با یک موبایل و برنامه مجازی می تواند دنیا را تسخیر کند.

وی ادامه داد: دوران ابرقدرت‌ها به سر آمده و دوران انسان‌ها و افراد و مردم آغاز شده و خوشحالیم در طول ۴۰ سال گذشته ایران هیچ وقت در کنار قدرت‌ها نبوده و بلکه در کنار مردم بوده و سیاست خود را براساس استقلال و تکیه بر مردم خود تبیین کرده است. ما طرفدار روابط سالم و مبتنی بر منافع مشترک با همه کشورها هستیم ولی مبنای ما پیروی از دیگران نیست.

ظریف با اشاره به بحث امنیت گفت: امنیت خود را هیچ وقت نخریده ایم و نخواهیم خرید؛ امنیت ما قابل خرید نیست، چون از مردم نشات گرفته است؛ پیشرفتمان از مردم ما نشات می گیرد، هر قدر بر ما فشار آوردند و تحریم کردند با اتکا به مردم خود پیشرفت کردیم. توانستیم پهپاد آمریکایی را با موشک ساخت ایران سرنگون کنیم. می گویند چرا ساختید؟ با تحریم نمی توانند جلوی ایرانی را بگیرند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: خیال کردند ما نیروگاه را می بندیم، ولی خودمان سوخت نیروگاه را ساختیم. به دلیلی اینکه شما ایران را با نوکران خود اشتباه گرفتید که از شما امنیت می خرند و هر چه شما بگویید گوش به فرمان هستند. ایران جنس دیگری است؛ دوران امپراتوری ایران چندین برابر عمر آمریکاست. همانطور که امپراتوری ایران پایان یافت قدرت آنها نیز پایان می یابد.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان