« بنی صدر و شعار مردم سالاری »

14 Esfand

یکی از امتیازات جمهوری اسلامی نسبت به رژیم شاهنشاهی و سایر رژیم های حاکم بر جهان ، مردمی بودن مسئولان نظام است ، چرا که مسئولان نظام واقعاً از میان مردم انتخاب می شوند و خدمت به مردم را عبادت می دانند .

رژیم طاغوت مردم را هیچ می انگاشت و برای آنها هیچ ارزشی قائل نبود ، مسئولان آن دوران نیز از میان اشراف و سرمایه داران و وابستگان به کشورهای بیگانه انتخاب می شدند .

در بسیاری از اوقات مردم اصلاً نام یک وزیر یا یک وزارتخانه را نمی دانستند ، و در یک جمله سرنوشت کشور در سفارتخانه های آمریکا و انگلیس رقم می خورد و در حقیقت شاه و عمالش مجری سیاست های کلان آنها بودند .

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری الهی حضرت امام (ره) همه چیز تغییر کرد و از آن پس امور کشور با نظر خود مردم رقم می خورد ، رفراندوم جمهوری اسلامی انتخاب نمایندگان خبرگان قانون اساسی ، رفراندوم قانون اساسی و بیش از 20 انتخاباتی که در کشور برگزار شده است ، بهترین گواه بر مردمی بودن این نظام است .

در این انقلاب مردمی ، ارزشی ها متحول شد و ارزش های طاغوتی و غربی جای خود را به ارزش های الهی داد . از این رو نظام جمهوری اسلامی مسئولی از محبوبیت بیشتری برخوردار است که مردمی تر باشد و بیشتر شعار مردم سالاری بدهد .

بنی صدر که با همکاری کارشناسان ، جامعه شناسان و روانشناسان غربی جامعه پس از انقلاب را خوب شناخته بود ، همواره خودش را مردمی و طرفدار مردم نشان می داد و شعار مردم سالاری در سخنان او نمود گسترده ای داشت .

در حالی که در طول مدت زمامداریش هیچ گاه به مشکلات مردم نیندیشید و کوچکترین خدمتی به مردم و جامعه نکرد ، او سعی می کرد ناتوانی خودش در حل معضلات جامعه و کوتاهی هایی که در خدمت به مردم داشت را از جانب دیگران مانند شهید بهشتی ، رجایی ، حزب جمهوری اسلامی ، سپاه و جهاد و نیروهای ارزشی معرفی کنند و تا پایان ریاست جمهوری اش همواره از این روش بهره می جست .

به عنوان نمونه به بخش هایی از سخنان وی در اجتماع بزرگ مردم اصفهان که در میدان امام این شهر برگزار شده بود ، توجه کنید :

" برای من به عنوان رئیس جمهور معتقد به قرآن و اسلام و کسی که کتاب و نوشته های آزاد بسیار از او برجاست نمی توان انتظار داشت خلاف عقیده خود عمل کند و آنچه را باور دارد به آن عمل نکند ، من باید پاسدار آزادی های مردم باشم ، باید برای مردم رئیس جمهوری باشیم که الگوهای دور افتاده گذشته را تکرار نکنم .

شاهد استبداد رضاخان و فرزند رضاخان و غیره را دیده اید و آزمایش کرده اید ، فقر و عقب ماندگی ملت ما در شأن یک مسلمان پیشرو و معتقد نیست ، ما باید برای تاریخ و نسل امروز و فردا الگوی تازه ای از نظام سیاسی _ اجتماعی عرضه کنیم و ساختمان یک جامعه توحیدی را بنیان گذاریم ."

روزنامه کیهان ، 6 بهمن 59

وی در موارد مختلفی ملاک مشروعیت نظام را مردم دانسته و می گوید :

" همه مسئله و همه برخورد بر سر این است که آیا رأی عمومی ، رأی مردم باید ملاک و ضابطه باشد یا نباشد ، اداره کشور وقتی مردم در آن شرکت ندارند ، اداره ای است غیر مردمی ، غیر اسلامی و غیر مکتبی ."

روزنامه کیهان ، 12 بهمن 59

" رأی ، رأی ملت است و هر مقامی در این جمهوری منتخب ملت است و باید مجری رأی و خواست ملت باشد ، رهبری هم که در امامت پذیرفته ایم کسی است که راه را نشان می دهد و خواسته های عمومی را در خود و اعمال و گفتار خویش متبلور می کند ، این رهبری ، رهبری مصداقی است و او کسی است که اینگونه رهبری را قبول می کند ."

روزنامه کیهان ، 16 اسفند 59 ، ص 14

بنی صدر نه تنها مشروعیت نظام را به رأی مردم می دانست ، بلکه در شعار هم همواره شعار مردم سالاری و مردم گرایی می داد ، وی که به دلیل سیاسی کاری های بیش از حد و تلاش در جهت کسب قدرت مطلقه ، فرصتی برای خدمت به مردم پیدا نمی کرد .

و همواره کم کاری های خودش را به گردن جناح مقابل و گروه های ارزشی می انداخت و در تریبون های مختلفی که در اختیارش بود برای تحریک عواطف عمومی حتی تهدید می کرد که اگر لجبازی و مانع تراشی باشد ، مسائل را با مردم در میان می گذارد .* تهدیدی که در طول دوران ریاست جمهوری اش هیچگاه عملی نشد ! زیرا در واقع چیزی نداشت که با مردم در میان بگذارد .

روزنامه کیهان ، 16 فروردین 59 ، ص 5

عامل همه کمبودها و مشکلات، ناتوانی ها و قدرت طلبی های شخص بنی صدر بود ، وی برای جبران ناتوانایی هایش همواره سعی می کرد خود را از مردم و برای مردم بداند و با عوام فریبی که راه و رسم شاهان قدیم بوده است افکار عمومی مردم را به سمت خود جذب کند .

اقدامات زیر مواردی است که بنی صدر برای فریب افکار عمومی انجام می داد :

1 _ پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ستونی دائمی در روزنامه انقلاب اسلامی با عنوان " کار رئیس جمهور ، گزارش به مردم " باز کرد و هر روز به تفصیل فعالیت های روز قبلش را به مردم گزارش می داد تا مردم از گزارش او خشنود شوند و او را رئیس جمهوری مردمی بدانند .

2 _ وی سعی می کرد در راهپیمایی ها در میان مردم برود و چنین وانمود کند که من رئیس جمهوری مردمی هستم ، به گزارشی در روزنامه کیهان دقت کنید :

" دکتر بنی صدر رئیس جمهور مانند سایر مردم تهران در راهپیمایی ها شرکت داشت در حالی که میناچی وزیر ارشاد و تیمسار سرلشکر باقری و فرمانده نیروی هوایی او را همراهی می کردند ، وارد خیابان انقلاب شدند و از دو طرف خیابان مردم نسبت به رئیس جمهوری ابراز احساسات می کردند . "

روزنامه کیهان ، 22 فروردین 59 ، ص 5

بنی صدر برای نشان دادن چهره مردمی به مردم چند نوبت در تاریخ 4 اسفند و 7 اسفند 58 با اتوبوس به محل کارش رفت ، این در حالی بود که چند صد نفر نیروی اطلاعاتی و پلیس مجبور بودند از وی محافظت کنند که به مراتب هزینه آن از تردد وی با بنز ریاست جمهوری سنگین تر بود . ولی پخش این فیلم از تلویزیون و درج تصویر آن در مطبوعات می توانست بر محبوبیت بنی صدر بیفزاید .

روزنامه کیهان با درج عکسی از بنی صدر در اتوبوس این جملات را در زیر آن درج کرده بود:

" بنی صدر با رأی مردم رئیس جمهور شد ، باید هم با مردم باشد ، وقتی قرار است در روزهای بسیج همه مردم با وسیله نقلیه عمومی به سر کار بروند ، چرا آقای رئیس جمهور نه ؟

بنی صدر را در یکی از اتوبوس های شرکت واحد در کنار سایر مسافران می بینیم ، اما گویا آنجا هم او را راحت نگذاشته اند و یک خبرنگار سمج نظرش را درباره مسئله ای می پرسد و پاسخ های بنی صدر را ضبط می کند ، خدا کند همه مسئولان امور مملکت از رئیس جمهور سرمشق بگیرند و خود را از مردم جدا ندانند ." روزنامه کیهان ، 7 اسفند 58


مطالب پربازدید سایت

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان