بنای سعودی‌ها بر توسعه تروریسم در دنیا است

N8307496072617520

    رئیس قوه قضاییه گفت: اقدامات امروز عربستان سعودی بازتابی از تفکر وهابی است.

به گزارش هابیلیان به نقل از قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی روز دوشنبه در جلسه مسئولان عالی قضایی اظهار داشت: اقدامات امروز عربستان سعودی بازتابی از همان تفکر وهابی است. وی با اشاره به کشتار، ترور و قتل های فجیع از سوی نظام حاکم بر عربستان، یادآور شد: اگر عقیده ای دارای ریشه های معنوی و متکی به حق متعال باشد، ارواحی را که مستعد حرکت و دل هایی را که آماده دریافت معارف ناب هستند، جذب می کند و در طرف مقابل نیز وقتی عقیده ای فاقد ریشه های معنوی باشد، همین مصائبی را رقم می زند که نمونه اش را امروز در جهان اسلام از سوی برخی کشورهای منطقه شاهد هستیم.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات عربستان سعودی در منطقه اشاره کرد و گفت: سال ها است که جهان اسلام گرفتار تروریسم دولتی عربستان سعودی است. حکام سعودی با پولهای بادآورده نفت مصائب زیادی را بر سر مردم افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان و برخی کشورهای آفریقایی آوردند و در مورد ایران نیز در دوران دفاع مقدس، با خباثت هرچه تمام تر در کنار صدام ایستادند و امروز هم همه تلاش خود را علیه نظام جمهوری اسلامی بکار می گیرند.

* بنای سعودی ها بر توسعه تروریسم در دنیا است

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بنای سعودی ها بر توسعه تروریسم در دنیاست، به پدید آوردن و پشتیبانی ایدئولوژیک، مادی و تسلیحاتی گروه های تروریستی نظیر القاعده و داعش اشاره کرد و افزود: امروز حتی نهادهای بین المللی تحت سیطره آمریکا نیز اذعان می کنند که عربستان سعودی در یمن مرتکب جنایات جنگی شده و وضعیت بحرانی میلیون ها انسان اعم از زن، مرد، کودک، پیر و جوان را تایید کرده اند.

وی افزود: تخریب های گسترده، کشتار غیرنظامیان و حمله به مراکز درمانی از جمله مصادیق جنایات جنگی است که عربستان در یمن مرتکب شده است منتها دنیای غرب با معیارهای دوگانه حقوق بشری خود نه تنها در برابر این جنایات ساکت است بلکه از آنان حمایت هم می کند زیرا به عربستان اسلحه می فروشد و کسب درآمد می کند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه دیگران از جمله برخی کشورهای اروپایی نیز همین کار را می کنند، خاطر نشان کرد: تفاوت آمریکا با این کشورها در این است که در ایالات متحده یک فرد غیرمتعادل در جایگاه ریاست جمهوری قرار گرفته که این مسائل را آشکارا به زبان می آورد.

رئیس قوه قضاییه، قتل فجیع جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی را موجب آشکارتر شدن ماهیت تروریست پرور عربستان سعودی دانست و یادآور شد: این قتل فجیع، ماهیت سعودی ها، نظام پادشاهی عربستان و آن جوان جویای نام را که در حال به خاک و خون کشیدن افراد بی گناه است بیش از پیش آشکار کرد.

* ادعای خودسرانه بودن قتل خاشقچی برای تطهیر نظام فاسد سعودی است

آیت الله آملی لاریجانی گفت: عربستان سعودی در ابتدا به کمک غرب اقدام به لاپوشانی این جنایت کرد و اخیراً نیز که ناچار به اعتراف شد ادعا کردند که عده ای خودسر دست به این جنایت زده اند تا به این ترتیب نظام فاسد خود را تطهیر کنند. البته در همین مورد نیز معیارهای دوگانه غرب در مواجهه با حقوق بشر از جهتی دیگر قابل مشاهده است چنانکه در مورد قتل این روزنامه نگار بسیاری از کشورهای غربی حساسیت به خرج داده اند و به ظاهر پیگیر موضوع هستند اما در مقابل جنایاتی نظیر آنچه در یمن اتفاق می افتد سکوت کرده اند و صدایی از آنان شنیده نمی شود.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: باید وجدان های بیدار در جهان و کشورهای اسلامی، مسئله تروریسم حکومتی سعودی را مهم بدانند و برای این مصیبت که تبدیل به ابزاری برای تحقق اهداف استعماری آمریکا شده است فکری کنند.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان