بغداد در اخراج منافقین جدی است

Eskelet

نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه دولت عراق برای خروج گروهک تروریستی منافقین از این کشور مهلت زمانی تعیین کرده است به تشریح گزینه های پیش روی این افراد پرداخت.

 

معلی درباره اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق تصریح کرد: دولت عراق مصمم است این افراد را از عراق اخراج کند این مسئله در حد حرف نیست بلکه اقدامات اجرایی نیز صورت گرفته و برای اخراج منافقین مهلت زمانی تعیین شده و تمامی آنها باید تا آخر سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.

 

وی با بیان این مطلب افزود: گزینه هایی پیش روی منافقین قرار دارد موضع پارلمان عراق در این زمینه بسیار قاطعانه و صحیح و حائز اهمیت بوده است. بازگشت به ایران یا پناهندگی در یکی از کشورهای اروپایی از جمله این گزینه ها به شمار می رود.

 

تمامی اعضای گروهک تروریستی منافقین باید تا آخر سال جاری میلادی خاک عراق را ترک کنند.

 

نماینده پارلمان عراق در ادامه گفت: عراق به هیچکس اجازه نخواهد داد از خاک این کشور برای تجاوز و آسیب به کشورهای همسایه استفاده کند.

 

وی درباره حضور برخی نظامیان آمریکایی در عراق پس از سال 2011 نیز گفت: پارلمان عراق علیرغم تمامی فشارهای آمریکا هرگز با اعطای مصونیت قضایی به نظامیان آمریکایی موافقت نخواهد کرد چرا که پارلمان نماینده ملت عراق است و مردم با هرگونه امتیازی به نظامیان آمریکایی مخالف هستند.

 

معلی درباره روابط ایران و عراق نیز اظهار داشت: ایران و عراق دارای روابط حسنه هستند و روابط دو کشور روابطی بسیار عمیق، اجتماعی و تاریخی است.

 

مصاحبه: سمیه خمارباقی


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29