بدون حمایت ایران پیروزی بر تروریسم در عراق امکان‌پذیر نبود

Khaledtasnim

شیخ خالد الملا از علمای برجسته اهل‌سنت عراق با تقدیر از حمایت‌های مستمر جمهوری اسلامی ایران از ملت و دولت عراق در نبرد با تروریسم تکفیری تأکید کرد بدون این حمایت‌ها امکان پیروزی بر تروریسم وجود نداشت.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از تسنیم، شیخ «خالد الملا» عالم برجسته اهل سنت و رئیس جماعت علمای عراق در مصاحبه اختصاصی و مفصل با خبرنگار اعزامی تسنیم به جبهه‌های نبرد با تروریسم تکفیری در فلوجه و کوه‌های مکحول به سؤالات مختلف درباره مسائل عراق و تحولات منطقه‌ای و بین المللی و ابعاد مختلف نبرد با داعش پاسخ داد.

خالد الملا در ابتدای این مصاحبه از حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران تقدیر و بر  اهمیت عمل به توصیه‌ها و رهنمودهای امام خامنه‌ای و لزوم تشکیل نهادی متشکل از علمای اسلام (اعم از شیعه و سنی) برای مقابله با تکفیر و افراط‌گرایی تأکید کرد و از مواضع رهبر ایران در دفاع از نمادهای اهل سنت تقدیر کرد.

شیخ الملا اظهار داشت: امام خامنه‌ای از طریق فتوای مشهورشان که زمان صدور حتی در مناطق اهل سنت تبلیغ شد، با اهانت به نمادهای اهل سنت به‌ویژه صحابه و همسران پیامبر(ص) مقابله کردند و آن را به‌مثابه اهانت به مسلمانان و فتنه‌افکنی میان آنها دانستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن، آیت الله خامنه‌ای خواهان امنیت و ثبات در عراق هستند، ایران از تمام ملت‌های اسلامی حمایت می‌کند که این حمایت‌ها بر اساس مذهب نیست، بلکه حتی از بوسنی و هرزگوین حمایت کرد و در کنار عراق و مصر و دیگر ملت‌هایی که شیعه نبودند،‌ قرار گرفت و از آنها حمایت کرد.

رئیس جماعت علمای عراق اظهار داشت: گروه‌های مسلح تکفیری از لحظه ورود به عراق در سال 1986 تا سال 2003 به‌جای جنگ با نظامیان بیگانه با ارتش عراقی جنگیدند که پس از تشکیل شورای حکومت انتقالی تشکیل شد.

خالد الملا درباره سوریه ابراز عقیده کرد: این کشور دو ویژگی داشته، اول اینکه کشور امن و باثباتی بود که درهایش به‌روی همه و تمام مستضعفان جهان باز بود و ویژگی دوم این است که ملت و دولت سوریه همچون خنجری در پشت اسرائیل است.

وی تأکید کرد: جنگی که حزب بعث به‌سرکردگی صدام و با حمایت‌های ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای عربی علیه ملت ایران به راه انداخت، ملت ایران را داغدار کرد، ولی این زخم با نابودی رژیم صدام بهبود یافت، هرچند ملت ایران صدها هزار شهید تقدیم کرد.

خالد الملا درباره حمایت ایران از ملت عراق برای رهایی از چنگ تروریسم تکفیری داعشی به تسنیم گفت: ما افتخار می‌کنیم و بدون اینکه خجالت بکشیم اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های مقاومت عراق برای جنگ با افراطیون حمایت می‌کند. با افراطی فقط باید جنگید، چرا که او نیز به کمتر از کشتن ما راضی نمی‌شود.

الملا با بیان اینکه، «حشد شعبی (نیروهای داوطلب مردمی) امروز در حال نبرد با افراطیون هستند»، از فداکاری‌ها و جانفشانی‌های تمام نیروهای مسلح عراق از جمله ارتش، پلیس، حشد شعبی و عشایری که در آزادسازی فلوجه مشارکت داشتند، تقدیر کرد.

وی درباره حزب‌الله لبنان گفت: این جنبش در کنار ملت عراق در نبرد با تروریسم و آزادسازی عراق از چنگال گروه تروریستی داعش قرار  داشت.

شیخ الملا افزود با وجود این همه جانفشانی‌ها و فداکاری‌های عظیم همه نیروهای عراقی در جنگ با تروریسم، اگر حمایت مستقیم ایران از عراق نبود، این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها به ثمر نمی‌نشست و با موفقیت همراه نمی‌شد.

خبرگزاری تسنیم مشروح این مصاحبه اختصاصی را در دو بخش طی روزهای آینده منتشر خواهد کرد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان