ایران و روسیه در صف مقدم مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم هستند

Sanayi

سفیر ایران در روسیه گفت: امروزه ایران و روسیه در صف مقدم مبارزه با افراط گرایی و تروریسم قرار گرفته‌اند و تاکنون تلاشهای مشترک و قابل توجهی در جهت ایجاد ثبات و بازگشت امنیت و صلح به منطقه خاورمیانه به‌عمل آورده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از فارس، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در کنفرانس بین المللی «دین علیه تروریسم» که در دانشگاه دولتی دوستی ملل روسیه برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم این نشست بتواند نقش خود را در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه و جهان ایفا کند.

وی افزود: ادیان الهی و آسمانی وحدت دارند. روح آنها توحید و اخلاق است. گفته می شود در طول تاریخ نزاع‌های بزرگ به بهانه‌های دینی درگرفته و اکنون نیز چنین به نظر می رسد که درگیری‌های خونین به نام دین بویژه به نام اسلام شعله ور شده است، این در حالی است که ادیان الهی عموما، انسان را به عدالت و صلح ترغیب می کنند.

سنایی ادامه داد: به نظر می رسد در دوران معاصر دوری از دین، اخلاق و معنویت دینی در میان دین گریزان اواخر قرن بیستم و عدم فهم آموزه های حقیقی ادیان در میان دین گرایان قرن بیست و یکم عامل اصلی گسترش خشونت، جنگ و کشتار شده است.

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد: بشریت امروز باید به جوهر مشترک تمام ادیان الهی که همان یکتاپرستی و اخلاق مداری است، توجه ویژه ای داشته باشد که این امر با دو روش محقق می‌شود، یکی پشتازی و ترغیب علمای دینی به آموزه های اصیل دینی و مشترکات ادیان و دیگر ایجاد گفتگوهای حقیقی میان گروه های دینی و سیاسی در جهت فهم مشترکات دینی، اجتماعی با هدف ایجاد همزیستی مسالمت آمیز و صلح است.

وی افزود: رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران در سال 2014 در سازمان ملل متحد (مجمع عمومی) پیشنهاد کرد ائتلاف بین المللی علیه خشونت و تروریسم شکل گیرد.

سنایی گفت: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با درک صحیح و به موقع از تحولات منطقه و طرح جدید خاورمیانه بزرگ آمریکائی در منطقه، وارد عمل شدند و امروزه در صف مقدم مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم، قرار گرفته اند و تاکنون تلاشهای مشترک و قابل توجهی در جهت ایجاد ثبات و بازگشت امنیت و صلح به منطقه خاورمیانه بعمل آورده‌اند.

سفیر ایران در روسیه تاکید کرد: مرکز هماهنگی و تبادل اطلاعات برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در بغداد با حضور فعال چهار کشور ایران، روسیه، عراق و سوریه از مدتها پیش راه اندازی شده است، اگر نبود این همکاری‌های مشترک این دو کشور در کنار همراهی برخی نیروهای مردمی و سیاستمداران دلسوز، ما باید امروز شاهد انتشار گسترده گروه‌های تروریستی در بسیاری از پایتخت‌های کشورهای منطقه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ما اطمینان داریم که اگر تحرکات این جریان‌های افراطی در سوریه، عراق و شمال آفریقا، مهار نشوند در آینده نزدیک باید با آنها در آسیای مرکزی و قفقاز مواجه شویم.

سنایی تاکید کرد: سیاست ایران درباره راه حل درگیری‌های کنونی در خاورمیانه و غرب آسیا همواره تاکید بر ایجاد گفتگو و راهکارهای مسالمت آمیز بوده است، ولی متاسفانه برخی از بازیگران منطقه ای و بین المللی با استفاده ابزاری از تروریسم در جهت رسیدن به اهداف و منافع خاص خود هستند و گروه های تروریستی را به خوب و بد تقسیم می کنند.

سفیر ایران در روسیه گفت: آنها بدنبال تغییر دولتها و مرزهای قانونی کشورها بوده و شیوه تغییر رژیم های منطقه را به عنوان یک شیوه ناصحیح در جامعه بین المللی پایه گذاری کردند که آثار و پیامدهای این رویکردها بجز رواج هرج و مرج و نابسامانی در داخل برخی کشورها و منطقه نبوده است.

سنایی در پایان اظهار داشت: امیدوارم نتیجه گفتگوها و بحثهای این همایش بتواند سهم ارزشمندی در مسیر تقویت صلح و ثبات در منطقه و تحکیم دوستی میان ملت ها و دولتها ایفا کند.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان