ایران حامی تروریسم و آمریکا بانی تروریسم؛ از اتهامی واهی تا ادعایی روشن!

Tayebi

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ما به دلیل مواضع انقلابی، مستقل و انسان دوستانه همواره مورد هجمه‌های تهمت از سوی سردمداران آمریکایی و غربی بوده است. حمایت بی‌چون‌وچرای جمهوری اسلامی ایران از مظلومان و دفاع از مقاومت مردم مسلمان در اقصی‌نقاط جهان موجبات اعتراض ابرقدرت را در پی داشته است. در این میان آمریکا همواره جمهوری اسلامی ایران را به دلیل حمایت از مقاومت فلسطین و حزب الله لبنان، حامی تروریسم معرفی کرده و بارها ایران را به دلیل مواضع سرسختانه در قبال مقاومت، محکوم کرده و یکی از دلایل تحریم‌های ایران در طول این چند دهه همین بوده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره نقش بسیار مهمی را در در سطح منطقۀ خاورمیانه و همچنین در عرصه بین‌المللی ایفا کرده است. ایران به دلیل موقعیت برتر به لحاظ سیاسی، امنیتی و ژئوپلیتیکی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در خاورمیانه نقش کلیدی داشته و به فراخور زمان و براساس توانمندی‌های خود تا به‌کنون توانسته در سطح منطقه اعتبار بالایی داشته باشد و کشورهای منطقۀ خاورمیانه نیز بر این مساله اذعان دارند و ایران را می توان قدرت برتر در غرب آسیا قلمداد نمود. در این راستا جمهوری اسلامی ایران همواره نسبت به نزاع‌های منطقه ای عکس العمل نشان داده و نقش خود را در چارچوب روابط بشردوستانه ایفا کرده و به دنبال ثبات، صلح و امنیت منطقه بوده است. جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان داشته است. همچنین نقش بسیار کلیدی ایران در عراق برای مقابله با تروریسم داعش و همچنین نقش مهم مستشاری در سوریه را نمی توان کتمان نمود. این موقعیت و وضعیت باعث گردیده تا در این چند دهه نام جمهوری اسلامی ایران در لیست کشورهای حامی تروریسم قرار گیرد و این نشان می دهد در جهان امروز هر کشوری به دفاع از مظلوم برخیزد و کمک انسانی کند حامی تروریسم است!

پس نقش آمریکا چیست؟ کشوری که از کمک‌های نظامی به گرو‌ه‌های افراطی و خرابکار در عراق و سوریه و حمایت همه جانبه از رژیم غاصب صهیونیستی در اشغال سرزمین فلسطین و همچنین حمایت همه جانبه از رژیم صعودی در سرکوب مردم بحرین از هیچ اقدامی فرونگذاشته است! این حمایت آمریکا حمایت از تروریسم نیست؟ آمریکا نه در خاورمیانه، بلکه در هرجای جهان نشانی از اسلام و استقلال و آزادی ببیند شمشیر ستیز از رو می بندد و ندای مبارزه با تروریسم سر می‌دهد!

دیگر در جهان کمتر کسی هست که نداند آمریکا نه تنها مشوق و حامی تروریسم، بلکه بانی تروریسم است. در این مسیر غرب هم کوتاهی نکرده و پابه پای آمریکا حرکت کرده است. آیا آمریکا و غرب حمایت از گروهک‌های تروریستی منافقین، گروهک‌های تروریستی شرق ایران از جمله گروهک معدوم ریگی، گروهک‌های القاعده، طالبان، سپاه صحابه، داعش، جندالله، جیش‌العدل و... را می تواند کتمان کند؟ آمریکا و هم پیاله‌های غربی نه تنها کتمان نکرده بلکه اینها را گروه‌های آزادیخواه معرفی می کنند. مگر گروه داعش می توانست بدون حمایت صریح آمریکا و عربستان به حیات خود ادامه دهد؟

بنابراین حمایت بی چون و چرای آمریکا از گروه‌های مخالف در سرتاسر جهان نشان از آن دارد که هر کشوری در جهان با سیاست‌های آمریکا همسو نباشد حامی تروریسم است و آمریکا تمام توان خود را می گذارد تا آن کشور را همسو کند یا حاکمیت آن را دستخوش تحول نماید و براندازد. اینجا تنها نقشی که می توان برای آمریکا قائل شد این است که بگوئیم آمریکا بانی تروریسم است!

بنابراین سیاستمداران آمریکا ازجمله رئیس جمهور تازه وارد آقای ترامپ و کاندید پست وزارت خارجه آقای تیلرسون بایستی به جای وارد کردن اتهامات واهی همچون حامی تروریسم و خطر هسته ای به جمهوری اسلامی ایران، بایستی به فکر این باشند که دیگر بنیان گذار گروه‌های افراطی تروریستی در اقصی نقاط جهان نباشند و ادبیات گفتمانی خود را از حالت زور و قلدری خارج کرده و کمی هم به فکر توسعه دیپلماسی با ثبات باشند.

اساس بی‌اعتمادی بسیاری از کشورها به آمریکا بخاطر رفتار غلط و جانبداری نابخردانه آمریکا از برخی حاکمیت‌های نامشروع و نامربوط است. آمریکا وظیفه اش نسبت به ایران در مبارزه با تروریسم بسیار سنگین تر است چرا که ایران در حالت دفاع در برابر هرگونه ناملایمت است اما آمریکا خود بانی ایجاد ناملایمت ها است. بنابراین تروریسم یک مکتب سرتاپا غلط است که حیات بشر را با مخاطره ای جدی روبرو ساخته است.


دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29