اقرار جامعه بین‌المللی به حمایت رژیم صهیونیستی از تروریسم تکفیری

Ekhtiarii

ژنرال «پیتر پاول» رئیس پیشین کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» روز سه شنبه اعتراف کرد رژیم صهیونیستی اسرائیل از گروه‌های تروریستی در سوریه به ویژه «جبهه النصره» حمایت‌ می کند. وی بیان داشت که تل آویو از طریق شیوه های مختلف به گروه تروریستی «جبهه النصره» کمک می کند، زیرا این گروه هیچ خطری برای اسرائیل ندارد. در همین رابطه، پیشتر نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در گزارشی اعلام کرده بود اسرائیل مراکزی را در منطقه حد فاصل میان مرزهای سوریه و جولان ایجاد کرده که گروه‌های تروریستی به آنجا رفت‌وآمد دارند. اسرائیل همچنین بیمارستانی را در نزدیکی این منطقه تأسیس کرده و مدعی است، به غیرنظامیان سوری خدمات پزشکی می‌دهد!

حمایت اسرائیل از تروریست های حاضر در سوریه برای بسیاری از کشورهای منطقه و فرامنطقه ای موضوعی جدیدی  بحساب نمی آید. اما اعتراف مقامات سازمان های مختلف بین المللی در رابطه با نقش حمایتی تل آویو موضوعی جدید محسوب می گردد که تاییدی بر واقعیت های کنونی است. تحولات سوریه پس از اعتراضات داخلی این کشور با دخالت بازیگران منطقه ای نظیر عربستان سعودی و اسرائیل  بگونه ای پیش رفت که به یک جنگ داخلی منجر شد. در واقع کشورهای ضد محور مقاومت تلاش کردند تا از فرصت اعتراضات سوریه به نفع خود بهره برداری کرده و با تبدیل آن به یک جنگ تمام عیار زمینه های سرنگونی دولت بشار اسد را فراهم سازند. 

در این بین رژیم صهیونیستی اسرائیل نقشی چند بعدی در حمایت از تررویست های تکفیری ایفاء کرده است. به عبارتی، شاید تل آویو تاکنون بیشترین نقش را در پشتیبانی از تروریست ها داشته است. راهبرد استراتژیکی رژیم صهیونیستی در سوریه حمایت نظامی، تسلیحاتی و اطلاعاتی از نیروهای تروریستی بوده است. در همین راستا، از یکسو اسرائیل تجهیزات و ادوات نظامی لازم را برای افزایش قدرت تروریست ها فراهم آورده و از سوی دیگر با انجام حملات مستقیم نظامی به پایگاه های نیروهای دولتی سوریه مسیر را برای تضعیف دولت سوریه تسهیل نمود.

 راهبرد سیاسی- دیپلماتیک و غیر نظامی نیز شامل جلب حمایت کشورهای متحد فرامنطقه ای نظیر ایالات متحده آمریکا بوده است. رهبران تل آویو نه تنها شرایط را برای حضور مستقیم آمریکا در سوریه فراهم ساختند، همزمان سعی نمودند تا از ظرفیت های این کشور در سازمان ها و نهاد های بین المللی در راستای اهداف خود بهره برداری کنند. تلاش برای اتهام زنی به سوریه در استفاده از سلاح های شیمیایی در همین راستا قابل ارزیابی است. علاوه بر این، همانگونه که برخی از مقامات سازمان های بین المللی اذعان کرده اند، رژیم صهیونیستی مراکز درمانی مختلفی را جهت حمایت از مجروحان شبه نظامیان تروریست تاسیس کرده است تا بدین ترتیب مانع از افزایش تلفات و در عوض مقاومت آنها در جنگ شود.

آنچه که تاکنون برای جهانیان مشخص شده است نقش بارز و برجسته رژیم صهیونیستی در بحران سازی و تشدید منازعات در منطقه می باشد. نخبگان تل آویو ثابت کرده اند که حاضرند جهت تحقق اهداف شوم خود در منطقه و سرزمین های اشغالی فلسطین حتی از تروریسم بین المللی هم حمایت بعمل آورند و هزاران انسان را قربانی خواسته های خود کنند. تاریخ نشان داده است که هیچگاه واقعیت های سیاسی پنهان نخواهد ماند و چهره پلید صهیونیسم بتدریج برای همگان نمایان تر خواهد شد.


فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31