اعتراضات اخیر منطقه و خندۀ مستانۀ منافقین

51180388 304

بی‌شک خبرسازترین رویداد روزهای اخیر در سطح منطقه‌ بر پایی مجموعه‌ای از شورش‌ها و اعتراضات خیابانی در دو کشور عراق و لبنان است. این دو کشور که در برهه کنونی به نوعی دو حلقۀ حیاتی محور مقاومت محسوب می‌شوند از جمله پایدارترین دوستان ایران اسلامی نیز محسوب می‌شوند. پس از وقوع درگیری‌های اخیر در این دو کشور، رجوی و هوادارانش نهایت سعی و تلاش خود را به کار بردند تا با سود جستن از دستگاه تبلیغاتی خویش که هزینۀ آن را از اربابان استعمارگر فرقه دریافت می‌کنند خوشحالی گروهک کثیف خویش را از وقوع جنگ داخلی در عراق و لبنان نشان دهند. پیش از هر چیز باید گفت این شادی جنون‌آمیز بیشتر به نوعی سادیسم سازمان‌یافته شباهت دارد تا یک استراتژی تبلیغاتی، اما آنچه بیش از نفس وجود این بیماری در درون فرقه اهمیت دارد عللی است که منجر به بروز این دیگرآزاری وحشتناک شده است. برای بازیابی این دلایل باید به یک واکاوی کوتاه در خصوص خصومت دیرینۀ منافقین با ایران و محور مقاومت بپردازیم. ریشه‌های این کینۀ دیرینه با سه ملت ایران، عراق و لبنان را می‌توان در موراد زیر خلاصه کرد:

  1. منافقین به خاطر سرسپردگی به رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های اطلاعاتی متعدد این رژیم مجبور هستند طوعاً یا کرهاً مطابق با سیاست‌های موساد و سران آن به پیش بروند و برای اجرای سیاست‌های کثیف صهیونیست‌ها باید مستقیم یا غیرمستقیم به آشوب در لبنان که یکی از مهم‌ترین مهره‌های محور مقاومت به رهبری ایران علیه صهیونیست‌ها است دامن بزنند و در نهایت با انتصاب این جنگ شهری به حزب‌الله لبنان تمام سعی خود را در راه خلع سلاح مقاومت در لبنان به کار گیرند.
  2. منافقین سعی دارند تا با لابی‌گری در کشورهای غربی و با استمداد از قدرت رسانه‌ای پوشالی خویش جنگ با حزب‌الله در لبنان را در میان افکار عمومی لبنان به ویژه مسیحیان مارونی این کشور نبرد با ایران جلوه دهند تا بتوانند هم خیال اربابان خود در تل‌آویو را راحت کنند و هم وجهۀ جمهوری اسلامی ایران را در میان ملت لبنان تخریب کنند.
  3. رجوی و دوستانش‌ هیچ‌گاه روزهای خوش خود در عراق و مزدوری برای صدام را فراموش نخواهند کرد و علاوه بر این مسببان خروج فضاحت‌بار خود از بهشت عراق را هرگز نخواهند بخشید. کاملاً واضح است که سران این گروهک، مردم و دولت‌های کنونی ایران و عراق را مسبب اصلی اخراج خویش از عراق می‌دانند و با این دهان‌کجی مضحک و جنگ بی‌امان تبلیغاتی سعی دارند تا عقده حقارت خویش را تسکین دهند و دوستی و مودت به وجود آمده میان ایران و عراق را به دشمنی بدل کنند. با این کار منافقین هدف خارج‌کردن عراق از ائلاف محور مقاومت به رهبری ایران را نیز دنبال می‌کنند.
  4. علاوه بر موارد فوق منافقین به دستور و تحریک دوستان سعودی خود به دنبال تعطیل‌کردن اجتماع عظیم و میلیونی اربعین حسینی در عراق هستند و برای نیل به این هدف از ابزار دلار و تبلیغات برای رشددادن جریان‌های انحرافی در این کشور استفاده می‌کنند.

با عنایت به جزئیات خیمه شب‌بازی جدید منافقین در عراق و لبنان ضد ایران و محور مقاومت و البته جهان اسلام باید بگوییم که منافقین به عنوان عروسک‌های این نمایش نقش خویش را بسیار ناشیانه ایفا می‌کنند. سبب اصلی شکست این بازی جدید نیز اشتباه راهبردی صهیونیست‌ها در فرآیند استفادۀ ابزارگونه از منافقین ضد ایران اسلامی است. این خطاهای فاحش را می‌توان این چنین بر‌شمرد:

  1. محبوبیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین حزب الله لبنان در بین افکار عمومی تمامی گروه‌های سیاسی‌مذهبی لبنان به حدی ریشه‌دار و عمیق است که با این تردستی‌های مسخره تبلیغاتی نمی‌توان خدشه‌ای به آن وارد نمود. آحاد ملت لبنان، حزب‌الله و سیدحسن نصرالله را به عنوان حافظان مرزهای کشور خویش گرامی می‌دارند.
  2. نقش بی‌بدیل ایران و نیروهای مقاومت عراق در فرآیند مبارزه با افراط‌گرایی در این کشور بسیار روشن است. به برکت همین نقش‌آفرینی غیرقابل انکار ایران محبوبیتی رو به تزاید در میان مردم ستم دیدۀ عراق به دست آورده است. پیوندی که این محبوبیت آمیخته به خون جوانان هر دو کشور، در راه مبارزه با تکفیری‌ها به وجود آورده است قوی‌تر از آن است که با شیطنت تبلیغاتی گروهک منافقین از هم بپاشد.
  3. مسئلۀ دیگر که نباید آن را از یاد برد این است که جنایات آشکار و بی‌رحمانۀ منافقین علیه کشور و مردم ایران و عراق و البته جهان اسلام طوری آنها را مفتضح کرده است که کارآیی خود حتی به عنوان یک ابزار کثیف در بازی‌های تبلیغاتی را از دست داده اند.

با وجود این اوصاف باید دید فرورفتن در منجلاب جدیدی که اربابان منافقین برای آنها تدارک دیده‌اند آینده این فرقه را به کجا خواهد برد. به‌طور کلی می‌توان روزهای آینده منافقین را با در نظر گرفتن این بازی جدید چنین پیش‌بینی کرد:

  1. منافقین که همواره جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به کشورهای منطقه در راه مبارزه با تروریسم سرزنش می‌کردند اکنون قدم به کارزاری تبلیغاتی در میدان لبنان و عراق گذاشته‌اند. این اقدام می‌تواند اعضای رده پایین فرقه را با سؤالات بی پاسخ زیادی روبه‌رو کند و در نهایت موجودیت فرقه را با معضل فروپاشی روبه‌رو سازد.
  2. اقدام تبلیغاتی منافقین علیه لبنان و عراق نمایانگر یک تناقض ایدئولوژیک است زیرا، تفکر التقاطی حاکم بر درون فرقه مبلغ حمایت از آزادی قدس و فلسطین است. این در حالی است که دستگاه‌های تبلیغاتی منافقین باتمام توان حامیان واقعی آزادی قدس را می‌کوبند. این اقدام مزورانه می‌تواند چهره منفور این فرقۀ تروریستی را در جهان اسلام بیشتر هویدا کند.                   

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31