اظهار نظر برخی مقامات استان‌سیستان‌وبلوچستان درباره عملیات تروریستی جیش‌العدل

Molavi Sadatiمولوی ساداتی: این کارها باعث تخریب این نگاه و بدبینی مردم کشور نسبت به استان ما می‌شود. یعقوب جدگال: دشمنان به دنبال این هستند که کشور ما را ناامن جلوه دهند.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی ضمن محکومیت به شهادت رساندن تعدادی از مرزبانان اظهار داشت: این اتفاقات بسیار ناگوار و بدترین اعمال است، کسانی که چنین کارهای پستی را انجام می‌دهند بدترین انسان‌ها هستند یا اصلاً انسان نیستند؛ هیچ عقل سلیم و هیچ فرد مسلمان و حتی غیرمسلمانی نیست که این کارها را محکوم نکند.

امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان افزود: افرادی که محافظ مرزهای اسلامی هستند بر گردن تمام مردم حق‌وحقوقی دارند و باید به آن‌ها خدمت کرد، نه اینکه آن‌ها را به شهادت رساند و بر روی آن‌ها اسلحه کشید، حتی به مجرم هم کسی حق ندارد تعارض کند، اگر فردی محکوم شد هر کسی حق تعارض ندارد بلکه باید او را به دستگاه قضایی سپارد.

مولوی ساداتی با تأسف از تأثیر این اعمال بر افکار مردم خاطرنشان کرد: مردم سیستان‌و‌بلوچستان در تمام کشور به مهمان‌نوازی، فرهنگ و خون‌گرمی معروف هستند؛ این کارها باعث تخریب این نگاه و بدبینی مردم کشور نسبت به استان ما می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی که چنین کارهای ننگ‌آوری را انجام می‌دهند دشمن قوم بلوچ، دشمن انسانیت و دشمن استان هستند، این‌ افراد به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی‌اند؛ ان‌شالله سیستانی‌و‌بلوچستانی ما هوشیار هستند و فریب چنین افرادی را نمی‌خورند و روزبه‌روز بر اتحاد و انسجام مردم افزوده می‌شود.

امام‌جمعه اهل سنت سراوان ضمن اشاره به تأثیر ناامنی بر محروم ماندن استان گفت: قطعاً این ناامنی‌ها تأثیر زیادی در عقب‌ماندگی و محرومیت استان دارد و باعث خواهد شد سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری در استان نباشد.

در بین 8 شهید درگیری نگور چابهار با اشرار، 5 شهید متعلق به خراسان رضوی، و 3 شهید دیگر متعلق به اراک، یزد و گلستان است که پیکر این شهدا صبح فردا به استان های محل سکونتشان منتقل خواهد شد.

همچنین در این خصوص نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه پاکستان ملجأ و پناهگاه امنی برای تروریست‌ها و افراد شرور شده است.

Yaghoob Jadgal یعقوب جدگال با بیان اینکه دشمنان به دنبال این هستند که کشور ما را ناامن جلوه دهند، افزود: متاسفانه آمریکا و ایادی استکبار از اوایل انقلاب تا کنون به دلیل دشمنی با انقلاب با حادثه آفرینی و اعمال تروریستی در منطقه ایجاد شرارت می‌کنند و هر بار حادثه ناگواری را رقم می‌زنند و جوانان بی‌گناه را به شهادت می‌رسانند.

جدگال تصریح کرد: با پیگیری های بنده و محمد جواد کولیوند نایب‌رییس کمیسیون شوراها، وزیر کشور جهت ارائه توضیحات در خصوص اتفاقات اخیر استان و مسئله مرزبانان به مجلس دعوت شد.

وی در پایان گفت: مرزبانانی که از سایر استان های کشور جهت پاسداری از مرز های استان و میهن به سیستان و بلوچستان می‌آیند و جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند وظیفه ماست که با پیگیری‌های لازم در کمیسیون امنیت‌ملی، وزارت کشور و استانداری این موضوعات را حل تا دیگر شاهد این‌گونه اتفاقات در استان نباشیم.

Rezaee1سردار رضايي فرمانده مرزباني ناجا در خصوص درگيري تروريستي در حوزه نگور گفت: عصر روز دوشنبه در منطقه مشترک مرزي ايران و پاکستان در جنوب استان سيستان‌و‌بلوچستان مرزبانان اين منطقه بر اساس وظايف ذاتي که حفظ و مراقبت از مرزها مي‌باشد در حال انجام ماموريت بودند که يک گروه تروريستي از خاک پاکستان تقريبا در 20متري مرز در ارتفاعات منطقه سنگر‌گيري نموده و با ايجاد درگيري ضمن تعدي و تجاوز به حقوق و خاک کشورمان 8 نفر از مرزبانان اين منطقه را به شهادت رساندند.
وي در ادامه افزود: با توجه به اين که مرزبانان اين منطقه در حقيقت مرزباني دو کشور را برعهده دارند اما متاسفانه با بي‌توجهي طرف پاکستاني مواجه هستيم.
سردار رضایی گفت: در طول يک سال گذشته بيش از 70 فقره درگيري و تجاوز مرزي از خاک پاکستان را شاهد بوديم و هر اتفاق مرزي که در اين منطقه مي‌افتد عقبه آن به پاکستان برمي‌گردد و اين موضوع قابل قبول کشور ما نيست.
وي با اشاره به اين که کشور پاکستان مأمن متخلفان ايراني شده افزود: بيش از 80 گروه متخلف، قاچاقچي و... که از دست قانون جمهوري‌اسلامي ايران فرار نموده‌اند در خاک پاکستان اسکان يافته و از همان‌جا هدايت گروه خراب‌کارانه را بر عهده دارند.
وي ضمن تسليت به خانواده اين عزيزان گفت: از دولت پاکستان مي‌خواهيم هميت مرزي داشته و نسبت به کنترل مرزهاي کشور خود اهتمام بيشتري نشان دهند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان