کمال تبریزی معتقد است: در فیلم «امکان مینا» این دیدگاه که کسی جهان بینی و عقیده خود و آنچه فکر میکند درست است را به دیگران تحمیل میکند، به نقد کشیده شده است.
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) به نقل از ایسنا، این کارگردان در پاسخ به اینکه فکر میکند مخاطب بعد از تماشای فیلم «امکان مینا» چه احساسی نسبت به گروهک منافقین خواهد داشت و آیا این احساس منفی خواهد بود؟ به خبرنگار سینمایی ایسنا بیان کرد: من فکر میکنم نسل فعلی ما هیچ تصوری نسبت به گروهک منافقین ندارد، بنابراین ذهنیتی که برایش ایجاد میشود این است که آدمها و گروهی وجود دارند که به این شکل فکر میکنند.
او اضافه کرد: زمان فیلم به دهه 60 مربوط میشود و در آن از المانهای این دهه استفاده کردم. یعنی آرم سازمان مجاهدین یا تصاویر شهدا را به عنوان یک المان تصویری در فیلم به کار بردم که اینها در واقع جزو طراحی صحنه بودند، اما اگر با من بود به یک گروهک مشخص اشاره نمیکردم چون اصلا نیازی نبود.
تبریزی خاطرنشان کرد: آنچه در اینباره اهمیت دارد طرز تلقی است و این یک طرز تلقی داعش مدارانه است به همین دلیل گروه مهم نیست، بلکه طرز تفکر آن و فشار و زوری که میخواهند اعمال کنند مهم است. در واقع در فیلم «امکان مینا» این دیدگاه که کسی جهان بینی و عقیده خود و آنچه فکر میکند درست است را به دیگران تحمیل میکند، به نقد کشیده شده است.
کمال تبریزی تأکید کرد: فیلم «امکان مینا» با انگیزه کاملا شخصی سازندگانش ساخته شده است.
وی با جذاب دانستن این موضوع گفت: فکر میکنم فیلم «امکان مینا» در بستر اجتماعی حرکت میکند و کاراکترها آدمهای عادی جامعه هستند. اصلا همین که عمده فیلم به این نوع آدمها مربوط میشود، کافی است که آن را سیاسی ندانیم و نیز آن را متعلق به حمایت شدن از سوی ارگان خاصی هم ندانیم.
این کارگردان خاطرنشان کرد: البته در نظرسنجیهایی که انجام دادیم، تماشاگران بیشتر به ریتم فیلم و کند و تند شدن آن اشاره کردند که تمام اینها براساس هدف تعیین شده ما بوده است تا ابتدا به نظر برسد با یک ملودرام عاشقانه طرف هستیم اما بعد ماجرا تغییر کند و یک عامل بیرونی در موقعیت خانواده دخالت کند.