اخراج منافقین ؛حق قانونی مردم عراق

Aladib

علی الادیب" عضو بزرگترین فراکسیون پارلمانی عراق (ائتلاف عراق یکپارچه) در گفتگو با گروه بین الملل خبرگزاری مهر درباره گروه های تروریستی که در داخل عراق که به اقدامات تروریستی علیه کشورهای همسایه دست می زنند مانند گروهک تروریستی منافقین گفت : پارلمان عراق، قانونی فراگیر را در این زمینه تصویب کرده وصریحا اعلام کرده است که دولت عراق حاضر به پذیرش حضور گروه ها وسازمانهایی که امنیت کشورهای همسایه را چه در قالب فعالیتهای سیاسی و چه مسلحانه تهدید می کنند، نیست.

وی افزود : از این رو بر اساس قانون اساسی عراق هیچ یک از گروه های اپوزیسون کشورهای همسایه عراق حق ندارند در داخل عراق فعالیت کنند و قانونا باید از خاک عراق اخراج شوند.

عضو فراکسیون اکثریت پارلمان عراق به حمایت آمریکا از گروه های تروریستی فعال در داخل عراق اشاره کرد و گفت : متاسفانه برخی از این گروه ها از حمایت ارتش آمریکا برخوردار هستند و ارتش آمریکا همچنان مسئول اصلی حفظ امنیت در عراق است و نیروهای عراقی نیز همچنان به ارتش آمریکا وابسته هستند و تلاشها برای مستقل شدن ارتش عراق و تبدیل شدن نظامیان آمریکایی به نیروهای پشتیبانی همچنان ادامه دارد.

الادیب در ادامه گفتگو با مهر به کنفرانس بین المللی اخیر درباره عراق که در استانبول برگزار شد، اشاره کرد. این کنفرانس روز شنبه 12 آبان با شرکت کشورهای همسایه عراق، اعضای دائم شورای امنیت، اعضای گروه هشت و برخی سازمانهای بین المللی و منطقه ای از جمله سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و سازمان کنفرانس اسلامی برگزار شد و با صدور بیانیه ای با تاکید بر حمایت از دولت منتخب عراق و مخالفت با هرگونه استفاده از خاک عراق برای انجام عملیات تروریستی علیه کشورهای همسایه به کار خود پایان داد.

الادیب درباره نتایج این کنفرانس گفت : با وجود آنکه مسائل امنیتی، اقتصادی و سیاسی مربوط به عراق دستور کار اصلی کنفرانس استانبول بود، اما بحران دولت ترکیه با حزب کارگران کردستان ترکیه همه این مشکلات را تحت الشعاع خود قرار داد.

وی افزود: قرار بر این بود که این نشست نحوه اجرایی شدن مصوبات نشستهای سابق را بررسی کند، اما مشکل دولت ترکیه با حزب کارگران کردستان این کشور(پ.ک.ک) و بحرانی شدن اوضاع در طول مرزهای ترکیه وعراق، این نشست را تحت تاثیر خود قرار داد.

عضو ارشد حزب الدعوه عراق به ریاست نوری المالکی نخست وزیرعراق در ادامه گفتگو با مهر خاطر نشان کرد : تهدیدهای حزب کارگران کردستان ترکیه سبب شد تا سازمانهای نظامی و سیاسی دولت ترکیه تهدید به حمله به خاک عراق برای سرکوب این نیروها کنند.

الادیب گفت : سخنرانی نوری المالکی نخست وزیرعراق در این اجلاس و تاکید وی بر دوستی حاکم بر روابط بین عراق و ترکیه نشان داد که دولت عراق هم آمادگی حل وفصل این مشکل را در چارچوب دیپلماتیک آن دارد و نه دولت مرکزی عراق ونه دولت منطقه خودمختار شمال عراق هیچ یک مایل به حضور و فعالیت حزب کارگران کردستان ترکیه نیستند.

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان