برگزاری دادگاه منافقین یک آگاهی‌بخشی عمومی است

 156771659

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه فرقه رجوی به پایان کار خود رسیده است، گفت: برگزاری دادگاه منافقین یک آگاهی‌بخشی عمومی درباره جنایت‌های آنها و مقدمه‌ای ضروری برای پیگرد قانونی این گروهک تروریستی در سطح بین‌المللی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هابیلیان، دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای گروهک تروریستی منافقین و ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، در شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی در جریان است. گروهک تروریستی منافقین در طول سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به‌ویژه در دهه ۶۰ جنایت‌های فاجعه‌باری را علیه ملت ایران مرتکب شده‌اند و دستشان به خون هزاران نفر از مردم ایران آغشته است. در همین رابطه جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه جنایت‌های تروریستی منافقین تنها به اقدامات تروریستی خلاصه نمی‌شود، گفت: این گروهک در عرصه سیاسی هم خیانت‌های بسیاری را به جمهوری اسلامی ایران کرده که خیانت‌های بسیار بزرگی هستند؛ از همکاری با رژیم بعث عراق گرفته تا همکاری با رژیم صهیونیستی و همکاری با آمریکا در دادن اطلاعات مربوط به صنایع مختلف و صنایع نظامی ایران را در بر می‌گیرد.

 

قنادباشی با اشاره به اینکه بخشی از اقدامات گروهک منافقین اقدامات تروریستی است، اظهار کرد: آن‌ها شخصیت‌های بسیار بزرگی را ترور کردند؛ منافقین همچنین مردم کوچه و بازار را هدف قرار داده و ترور کردند.

 

وی با بیان اینکه در بخش سیاسی خیانت‌های منافقین بسیار سنگین است، بیان کرد: در تاریخ ایران اینگونه خیانت‌ها سابقه ندارد که گروهی اینگونه در خدمت بیگانگان قرار گیرد و مواجب خود را از دشمنان ایران دریافت کند و مزدوری کند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی، عنوان کرد: برگزاری دادگاه برای اعضای منافقین به معنای آن است که این افراد به‎صورت قانونی و رسمی تحت پیگرد قرار گرفته و جنایت‌های آن‌ها بررسی می‌شود.

 

برگزاری دادگاه؛ آگاهی‌بخشی عمومی درباره جنایت‌های منافقین

قنادباشی در بخشی دیگر گفت: با برگزاری دادگاه منافقین یک آگاهی عمومی درباره جنایت‌های گروهک تروریستی منافقین ایجاد می‌شود که این گروهک چه جنایت‌هایی را مرتکب شده است؛ این دادگاه مجازات اعضای گروهک منافقین را در یک مسیر قانونی قرار می‌دهد و شرایطی ایجاد می‌کند که اگر افرادی از آن‌ها به ایران بازگشتند و موضوع مجازات و یا عفو آن‌ها به میان آمد، این اقدام به یک شیوه قانونی صورت بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه بدون برگزاری دادگاه هرگونه پیگرد آن‌ها می‌توانست در یک چارچوب غیرقابل دفاع در برابر اتهامات مطرح شده از سوی جریان رسانه‌ای غرب و رسانه‌های معاند قرار بگیرد، توضیح داد: زمانی‎که دادگاه برگزار می‌شود اگر مجازاتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود طبیعتا یک مجازات قانونی است و جرم‌های ارتکابی آن‌ها مشخص می‌شود.

 

به گفته قنادباشی، باید مشخص شود که هر کدام از این افراد چه جنایت‌هایی را مرتکب شده و بر اساس جنایت‌های ارتکابی مجازات تعیین شود چراکه جرم این افراد هم‎اندازه نیست.

 

منافقین در پایان راه

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه منافقین در پایان راه خود قرار دارند، گفت: اعضای منافقین به‌طور عمده افرادی سال‎خورده هستند و توان فعالیتی ندارند و از سویی دیگر این گروهک جذابیتی برای عضوگیری جدید ندارد.

 

قنادباشی با اشاره به اینکه شرایط جهانی امروز منافقین را برنمی‌تابد؛ عنوان کرد: کشور‌های غربی و برخی کشور‌های منطقه متوجه شده‌اند که این گروه دیگر توانایی عملیاتی ندارد و در پایان راه خود قرار دارد.

 

وی درباره تاثیر برگزاری دادگاه برای منافقین در عرصه بین‎المللی و دادگاه‌های بین‌المللی، تصریح کرد: این دادگاه می‌تواند مقدمه‌ای برای پیگرد گروهک منافقین در دادگاه‌های بین‌المللی باشد و علاوه بر این دادگاه اخیر روند درستی را که ایران در برخورد با متهمان دارد و آنچه که واقعیت دارد را در سطح بین‌المللی آشکار می‌کند؛ طرف‌های بین‌المللی می‌بینند که ایران چه مسیر درست و مبتنی بر قانونی را در پیگیری متهمان به کار بسته است.

 

به گفته قنادباشی، در این صورت اگر مجازاتی برای این افراد درنظر گرفته شد، تشریح خواهد شد و قانونی و قابل دفاع است.

 

کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: اگر در عرصه بین‌المللی زمینه پیگرد اعضای گروهک تروریستی منافقین فراهم شد، پرونده‌هایی که اکنون درباره این افراد ایجاد می‌شود، به کار خواهد رفت و این دادگاه و پرونده‌ها ملزوماتی برای برگزاری دادگاه برای منافقین در هر جای جهان است.

منبع: خبرگزاری میزان


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

جدیدترین مطالب

سوم اردیبهشت سالروز ترور شهید سپهبد محمدولی قرنی؛

روایت تنها شاهد اولین ترور

فرزند شهید آقامیری می‌گوید منافقین باید به اشد مجازات محکوم شوند

فرزند شهید ترور: منافقین به اشد مجازات محکوم شوند

مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند

دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار جمعی از جوانان و نوجوانان بهشهری:

حیات رژیم صهیونیستی وابسته به ترور است

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

مطالب پربازدید بخش گفتگو

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی

ماهیت فرقه منافقین با اسلام در تضاد است

علی بابایی کارنامه نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی

منافقین باید تاوان جنایات خود را به اندازه شأن ملت ایران پرداخت کنند

محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

دادگاه گروهک تروریستی منافقین مستند و مستدل است

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان