بررسی راهکارهای مؤثر مبارزه با تروریسم

Amirabdolahianمعاون عربی آفریقای وزیر امور‌خارجه، یکی از اهداف برگزاری نشست سه جانبه با همتایانش از عراق و سوریه را توجه به راهکارهای مؤثر در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در منطقه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صدا‌و‌سیما، حسین امیر عبداللهیان، در آغاز نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران، عراق و سوریه افزود: نخستین نشست سه جانبه سه کشور پارسال در سطح وزرای امور‌خارجه در تهران برپا شد و وزرای خارجه به معاونان ذی‌ربط خود مأموریت دادند که راهکارهای همکاری‌های بیشتر دقیقتر بررسی شود.

وی اضافه کرد: سه کشور ایران،‌ عراق و سوریه در سال‌های پیش اقدامات سازنده و مثبتی در مسیر مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و تقویت روند سیاسی در منطقه انجام دادند.

معاون وزیر امور‌خارجه اظهار داشت: در جلسه امروز با حضور هیئت‌های ارشد از سه کشور با مرور آخرین وضع سیاسی و امنیتی در منطقه حساس و راهبردی خود درباره تقویت راهکارهای همکاری‌های مؤثر سه جانبه و گسترش این همکاری‌ها به سطح دیگر کشورهای منطقه گفتگو می‌کنیم.

امیرعبداللهیان افزود: در این نشست، هم‌چنین درباره تقویت روند سیاسی در کشورهای منطقه و نیز اقدامات مؤثر در مبارزه با تروریسم،‌ افراط‌گرایی و جریان تکفیری رایزنی خواهیم کرد ،جریانهایی که متأسفانه کشورهای دوست، مسلمان و راهبردی مانند عراق، سوریه و یمن را درگیر معضل و پدیده شوم تروریسم کرده است.

هم‌چنین آقای فیصل مقداد قائم مقام وزیر امور‌خارجه سوریه و نزار خیرالله معاون وزیر امور‌خارجه عراق،  در آغاز این نشست دیدگاه‌هایشان را در خصوص همکاری‌های سه جانبه در مبارزه با تروریسم بیان کردند.

تجلیل از نقش سازنده ایران در منطقه

قائم مقام وزیر امور‌خارجه سوریه گفت: نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران از بسیاری از خطرات علیه عراق و سوریه جلوگیری کرد.

فیصل مقداد در آغاز نشست سه جانبه معاونان وزرای خارجه ایران، عراق و سوریه افزود: ما وقتی در تهران گرد‌هم می آییم هدف اصلی‌مان همواره تحقق امنیت و ثبات نه فقط برای سه کشور که برای منطقه و جهان است.

وی گفت: زمانی که تلاش‌های سوری‌ها،‌ عراقی‌ها و ایرانی‌ها در چارچوب همکاری‌ها و مشارکت در مبارزه با تروریسم یک‌پارچه می‌شود، جهان متوجه کار خیرخواهانه ما می‌شود و این نشست بازتاب مثبتی در کشورهای منطقه برجای خواهد گذاشت.

فیصل مقداد افزود: ما در کشورهای سه گانه خودمان روابط مشترک برادرانه و تاریخی داریم که نشانگر تأکید ما بر مبارزه با تندروی، تروریسم، اندیشه تکفیری و مقابله با هر اقدامی است که فضای منطقه را به‌هم می‌ریزد.

وی اضافه کرد: ما در این همکاری به حفظ حاکمیت و استقلال کشورها اهمیت می‌دهیم و در این‌باره هیچ مرزی برای تقویت همکاری‌ها وجود ندارد.

قائم مقام وزیر خارجه سوریه ادامه داد: ما در این‌گونه نشست‌ها فقط منافع کشورهای خود را بررسی نمی‌کنیم بلکه درباره نقش تاریخی خود در منطقه در مبارزه با تروریسم، خشونت و اقدامات ویرانگرانه گروه‌های تروریستی وارد گفتگو می‌شویم.

فیصل مقداد گفت: لازم می‌دانم به برادران عزیز ایرانی بابت نقش بسیار بزرگ و سازنده‌شان در چند هفته گذشته برای پایان‌دادن به یکی دیگر از بحران‌ها در منطقه به‌ویژه توقف جنگ علیه ملت مظلوم یمن قدردانی کنم.

وی افزود: به برادران عزیز ایرانی بابت تلاش‌های بی‌شائبه، به منظور توقف جنگ ویرانگر علیه یمن تبریک می‌گویم.

فیصل مقداد اضافه کرد: نقش ایران در حمایت از ملت سوریه و عراق همواره ناشی از احترام متقابل و جنگ جهانی علیه تروریسم بوده است.

وی گفت : بدون تردید دعوت خالصانه برادران ایرانی برای حضور در این نشست، به منظور بررسی تحولات و تقویت روندهای همکاری فقط به سه کشور ما محدود نمی‌شود و تمایل اکید خود را برای گسترش این همکاری‌ها ابراز می‌داریم.

فیصل مقداد تصریح کرد: بزرگترین خوشحالی از این است که دیگران نیز به ما ملحق شوند، در حالی که برخی مدعی مبارزه با تروریسم هستند اما آنان را تسلیح و به عراق و سوریه اعزام می‌کنند تا بیگناهان را به قتل برسانند و خون فرزندانمان را به زمین بریزند.

وی افزود: این کشورهای مدعی با تأمین هزینه‌های گروه‌های تروریستی در صدد هستند بافت سرزمینی عراق و سوریه را به هم بزنند.

قائم مقام وزیر امور‌خارجه سوریه در بخش دیگری از سخنانش خواستار اجرایی‌شدن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در مبارزه با تروریسم شد.

فیصل مقداد تصریح کرد: این قطعنامه‌ها برای اجرا تصویب شده است نه صرفاً برای تفکر و بویژه کسانی که مدعی مبارزه با تروریسم‌اند اما عکس آن را انجام می دهند در این باره مسئولیت دارند.

معاون وزیر امور‌خارجه عراق گفت: ایران نخستین کشوری بود که در مبارزه با تروریسم از ما حمایت کرد.

نزار خیرالله در آغاز نشست سه جانبه معاونان وزیر امور خارجه ایران،‌ عراق و سوریه افزود: این نشست به منظور هماهنگی کشورهایی برگزار شده است که عمق استراتژیک و تاریخی در منطقه مهم خاورمیانه دارند و از محورهای راهبردی محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: معتقدیم برای مواجهه با چالش‌های بسیار مهمی که در منطقه ایجاد شده است به این هماهنگی‌ها نیاز داریم.

نزار خیرالله گفت: داعش و سازمان‌های تروریستی در عراق چالشی در برابر جوامع اسلامی، عربی و حتی جهان محسوب می‌شوند و نخستین بار است که این تهدیدات تروریستی نظام کشورهای جهان را هدف قرار داده است.

نشست سه جانبه ایران،‌ سوریه و عراق

نشست سه جانبه معاونان وزیران امور‌خارجه جمهوری اسلامی ایران،‌ عراق و سوریه  آغاز شد.

هدف از برگزاری این نشست بررسی راه حل سیاسی و یافتن ساز و کارهای مناسب برای تقویت روندهای سیاسی، مبارزه با تروریسم و کمک به گسترش صلح، ثبات و امنیت در منطقه با محوریت این سه کشور اعلام شده است.

در این نشست تلاش می‌شود با تقویت گفتگوهای جدی راهکاری برای تحقق این اهداف مد‌نظر قرار گیرد.

قرار است در این نشست هم‌چنین بحران یمن و وضع فاجعه‌بار انسانی در این کشور نیز بررسی شود.

دیروز نیز نشست سه جانبه معاونان وزیران امور‌خارجه ایران، سوییس و سوریه با هدف بررسی ارسال کمک‌های انسان دوستانه به سوریه برگزار شد.


مطالب پربازدید سایت

Error: No articles to display

جدیدترین مطالب

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان