اسناد دیدار سرکرده منافقین با رژیم بعث/ نقش سازمان منافقین در کشتار کردها و مردم عراق

Hamdastan

انتشار یک فایل صوتی در چند روز اخیر و عکس‌العمل‌های قابل تأمل در پی آن، بهانه‌ای شد برای بررسی مجدد اقدامات سازمان منافقین. سازمانی که این دیروز حمایت صدام را داشت و امروز حمایت عربستان را.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، آثار متعددی طی سال‌های گذشته در رابطه با سازمان مجاهدین خلق(منافقین) منتشر شده است که هر یک از آنها به وجهی تلاش کرده‌اند تا به معرفی این سازمان بپردازند. سازمان منافقین از زمان تأسیس تاکنون تلاش داشته تا با بستن هر گونه راه اطلاع‌رسانی هم نیروهای خود را از واقعیتی که در خارج از دیوارهای اشرف می‌گذرد، محروم کند و هم دیگران را از وقایع و فجایعی که در سازمان رخ می‌دهد، مطلع نکند. کارنامه کاری این سازمان نشان می‌دهد که علاوه بر ترور فعالان انقلاب و حتی نیروهای مردمی، به نیروهای خود نیز رحم نکرده و خلاف آنچه که اظهار می‌کنند، همچون موریانه‌ای به جان روح نیروهای خود افتاده و کم‌کم آنها را از درون تهی می‌کنند؛ نسل‌کشی‌ که در سایه حمایت برخی از کشورهای اروپایی و منطقه‌ای همچنان ادامه دارد.

تاکنون کتاب‌های متعددی در زمینه ساز و کار سازمان منافقین منتشر شده است؛ برخی به سازمان منافقین از درون آن پرداخته‌اند؛ به عبارت دیگر تلاش کرده‌اند تا با ثبت خاطرات اعضای منفک شده از سازمان، به درون سازمان و ساز و کار اعضای آن بپردازند. بخش دیگر آثار نوشته شده در این رابطه به تجزیه و تحلیل و کارهای پژوهشی اختصاص دارد و بخش دیگر نیز به معرفی سازمان به روایت اسناد پرداخته‌اند. از جمله آثاری که تاکنون در این رابطه منتشر شده کتاب «خوابگردها» است که به کوشش سازمان اسناد انقلاب اسلامی و به کوشش صفاالدین تبرائیان منتشر شده است. اثر به منظور بررسی عملکرد سازمان با استفاده از اسناد ارائه نشده، تغییرات و فعالیت‌های اصلی سازمان پرداخته است. سال‌های 58 تا 80 محور عمده کتاب را تشکیل می‌دهد که در آن نویسنده با ذکر جزئیات و بررسی موشکافانه عملکرد و فعالیت‌های این سازمان را مورد بررسی قرار داده است.

انتشار اسنادی محرمانه از دیدار رجوی با سران رژیم بعث

یکی از ویژگی‌های اصلی «خوابگردها» ارائه اسناد است؛ به عبارت دیگر نویسنده تنها بر گفته‌ها و شنیده‌های خود طی سال‌های گذشته اکتفا نکرده و حتی منابع نوشته شده را تنها منبع اصلی خود قرار نداده است، بلکه به سراغ اسنادی رفته که تاکنون در جایی منتشر نشده است. از این جهت «خوابگردها» موضوع بررسی کارنامه کاری این سازمان را یک قدم جلوتر می‌برد و به نوعی آغازگر یک فصل جدید در پژوهش‌های تاریخ معاصر است.

اسناد یکی از ارکان اصلی در بررسی وقایع تاریخی به شمار می‌آید که در این کتاب این مهم مورد تأکید نویسنده قرار گرفته است. در بخش‌های مختلفی از اثر متن فیلم‌های سری از نوع فعالیت‌های این گروهک ارائه شده است. فیلم‌هایی که در آن چهره سرکرده این سازمان، مسعود رجوی، به خوبی مشاهده می‌شود.

در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان مجاهدین بر اثر ضربات مکرری که از رژیم خورده بود در حال احتضار به سر می‌برد، اما با پیروزی انقلاب و آزادی اعضای آن، سازمان به سرعت شروع به جمع‌آوری اسلحه و عضوگیری کرد. رویکرد ادولیه سازمان نزدیک شدن به مردم و جریان انقلاب بود تا بعد از آن بتواند نقشه‌های خود را عملی کند. نفوذ در ادارات و سازمان‌های دولتی خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به نظام وارد آورد که مهمترین آنها انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست‌وزیری بود. اعضای سازمان پس از انتخاب بنی‌صدر به ریاست‌جمهوری، به سمت او غلتیدند و پیاده‌نظام او شدند. با طرح عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر در مجلس، مبارزه مسلحانه را علیه نظام آغاز کردند و به عملیات‌های ترور خود در سطح وسیعی دست زدند. بنی‌صدر پس از عزل به اتفاق رجوی ایران را به مقصد پاریس ترک گفتند و «شورای مقاومت» را تشکیل دادند.

رجوی در پاریس با طارق عزیز دیدار کرد که اعتراض اعضای شورا را در پی داشت. به تدریج سایر اعضای شورا نیز از مجاهدین جدا شدند و «فرقه رجویه» تأسیس شد. این فرقه خود را در اختیار دولت عراق قرار داد و در سطوح مختلف اطلاعاتی و نظامی با رژیم بعثی همکاری کرد، به‌طوری که «ارتش خصوصی صدام» نیز لقب یافت.

نقش سازمان منافقین در کشتار و سرکوب مردم عراق در انتفاضه شعبانیه

«خوابگردها» شامل متن پنج گفت‌وگو و مذاکره رهبران سازمان با نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و اسناد و تصاویر کم‌نظیر تعاملات و همکاری‌های سازمان با رژیم بعثی است که ماهیت و عملکرد سازمان را روشن می‌سازد. ابتدای اثر فصلی 116 صفحه‌ای دارد که اهم فعالیت‌های منافقین در عراق را از ابتدا تا انتها شرح می‌دهد. نویسنده در این فصل به دنبال نوشتن کارنامه منافقین در همه ابعاد نبوده بلکه فقط آن بخش که مربوط به عراق می‌شده را آورده است. در بخشی از این کتاب نیز پنج متن ارائه شده که نخستین متن به مذاکره مسعود رجوی با سپهبد صابر الدوری رئیس سرویس کل اطلاعات عراق در سال 1370 شمسی اختصاص دارد. چهار متن دیگر همگی مذاکرات مسعود رجوی با سپهبد طاهر جلیل حبوش، رئیس سرویس کل اطلاعات عراق در سال‌های بعد است که به ترتیب در 1378، 1379، 1379 و 1380 انجام گرفته است. این پنج نشست بسیار مهم، محصول ساعت‌ها گفت‌وگو میان رجوی با مسئولان و مقامات رژیم بعث است که روی نوار ویدئویی VHC ضبط شده و داخل گونی در یکی از نهادهای امنیتی صدام نزدیک پل الائمه پنهان شده بود. جلد کتاب نیز برگرفته از یکی از تصاویر مهم و فراموش‌نشدنی رجوی با صدام است که با لبخند به استقبال دشمن ایران و دوست قدیمی‌اش رفته است. اما افرادی که رجوی با آنها در این جلسات دیدار داشت، چه کسانی بودند و چه مطالبی میان آنها رد و بدل شد؟

در بخشی از کتاب «خوابگردها» به اسنادی از جلسات فوق سری سرکرده منافقین با مسئولان عالی رتبه رژیم بعث اختصاص دارد. به عنوان نمونه، نویسنده در بخشی از کتاب به جلسه رجوی و سپهبد صابرالدوری اشاره کرده است. در این جلسه مسائل مهمی مطرح می‌شود از جمله اینکه:

صابر: برادر مسعود می‌گوید که من با واژگان محبت‌آمیزم او را شرمنده کردم، اما در حقیقت آنچه درون قلبم و مکنونات قلبی رهبری حزب بعث نسبت به موضع حقیقی برادر مسعود و سازمان و ارتش آزادی‌بخش وجود دارد، بیان شد. اینکه در این وضعیت، خطر مشترکی ما را تهدید می‌کند درست است. وضعیت (مشترک) شما و ما و اصولمان باعث شد تا کنار یکدیگر و در یک سنگر قرار بگیریم، و بنابه گفته ضربالمثل عربی: «برادری در سختی‌ها اثبات می‌شود»؛ در حقیقت برادری‌ات را بر ما ثابت کردی و با جنگجویانتان از سرزمین عراق دفاع کردید. این وضعیت در برههای رقم خورد که موقعیت ارتش ما متزلزل و دسیسه‌ها برضدمان فزونی یافته بود و آمریکا و نیروهای پیمان ناتو، کشورمان را مورد تاخت و تاز قرار دادند. مایلم برادر مسعود بداند که ما و شما نقش مهمی در قلع و قمع ناآرامی‌های داخلی اخیر داشتیم و کتف به کتف کنار هم برضد آشوبگران جنگیدیم  و خدا را شکر که شورش با ناکامی مواجه شد و آن را منکوب ساختیم.

رجوی در این جلسه صابرالدوری و رژیم بعث را «برادر» خطاب می‌کند و می‌گوید: رجوی: حقیقتاً شایسته است از صمیم قلب تلاشهای برادرتان را پاس دارم، به خاطر آنچه از طرف ما بر او و دیگران زحمت‌افزا شده است. مایه خوشاقبالی است مردانی در اختیار دارید که تا خط پایان بردباری پیشه می‌کنند و در تکاپوی آماده‌سازی فضای تفاهم مناسب‌تری هستند و این مایه خوشبختی است. درخواسته‌ای برادر مجید را برآورده کنید تا دیگر مسئله‌ای میان ما باقی نماند.

رجوی: زمین و آسمان با صدام است

رجوی همچنین در دیدار با جلیل حبوش می‌گوید: چشم تمامی دوستانتان روشن؛ به ویژه آنکه شما رژه بزرگی را در [ماه] تشرین‌الثانی (نوامبر) برپا داشتید و (مبلغ) یک میلیارد دلار را به انتفاضه فلسطین اختصاص دادید. این (کارها) دلها را متوجه شما می‌کند و مجذوب عراق و رهبری آن می‌نماید.

اقدامات آقای رئیس جمهوری واقعاً شایسته ستایش است. به نظرم بهتر از این نمیتوان سال 2001م را آغاز کرد. باران یاور شماست، اصلاً آسمان و زمین با شماست،  «ثم یأتی [من بعد ذلک] عام فیه [یغاث الناس و فیه] یعصرون.»

ردپای سازمان منافقین در کشتار کردهای عراق

رجوی در این دیدار از برنامه سازمان منافقین برای جدایی کردستان از ایران اشاره می‌کند و مدعی است که وضعیت کردهای عراق بسی بهتر از وضعیت آنها در ترکیه و ایران است. رجوی در این مذاکرات هیچ‌گونه اشاره‌ای به نسل‌کشی حلبچه و آوارگی زنان و کودکان نداشته است. منافقین و جنایت های آنها برای مردم ایران آشنا هستند. بمب گذاری‌های آنها در سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی و ترور بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و بلند پایه کشور، مسئله‌ای نیست که از خاطر مردم پاک شود. اما جنایات این گروه تروریستی به ایران محدود نمی‌شود. تعدادی از جداشدگان گروهک منافقین، در نامه‌ای این عملیات را تشریح کردند و نوشتند:«بزرگترین اتحاد عمل مجاهدین خلق با دیکتاتور وقت یعنی صدام حسین در عملیات کردکشی شکل گرفت که سازمان مجاهدین آن را مروارید نامید.»

از سوی دیگر، مرور این اسناد نشان می‌دهد که سازمان در سرکوب مردم عراق در انتفاضه شعبانیه نقش کلیدی و مهمی داشته است. رجوی و سرکردگانش برای دست‌یابی به قدرت و حفظ خود به هر وسیله‌ای چنگ زدند؛ از خیانت به مردم ملتشان گرفته تا مردم دیگر کشورها. نمونه دیگری از خیانت‌های سازمان منافقین در جریان جنگ هشت‌ساله قابل پیگیری و بررسی است. در زمانی که نیروی متخاصم زنان و کودکان در شهرها را مورد حمله و هدف قرار داده بود، نیروهای رجوی با رخنه در شهرها و با دادن گرا به دشمن، دست او را برای تحدی به این آب و خاک بازتر کرده بودند. حال باید دید که بر چه مبنایی عده‌ای از آنها برای اعدام‌های دهه 60 عذرخواهی می‌کنند.


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان