اسناد اتحادیه کمونیست های ایران در واقعه آمل(36)

Amol

دادستان : بسم الله القاصم الجبارین ؛ ریاست محترم دادگاه انقلاب اسلامی مرکز ، با احترام کیفر خواست صادره علیه متهم به مشخصات زیر تقدیم می گردد :

خانم نسرین جزایری ، فرزند هادی با نام مستعار پروانه ، به شماره شناسنامه 1201 ، متولد 1329 ، متأهل ، تبعه ایران ، اهل و مقیم تهران – شهرک غرب ، عضو فعال تشکیلات اتحادیه کمونیست های ایران ، تاریخ دستگیری 29/04/61 .

موارد اتهام :

1.عضو و مسئول " کمیته پیک " تشکیلات الحادی و محارب اتحادیه کمونیست های ایران . (صفحه 7)

2.ارتباط با پیک تهران و مبادله محموله سازمانی در سر قرارها و ارتباط با پیک شهرستان های خوزستان ، شیراز ، اصفهان ، تبریز ، شمال ، کردستان ، مشهد ، قزوین ، اراک ، باختران و زنجان . (صفحه 27 و 25)

در این رابطه به مختصری از شرح وظایف پیک سازمان اشاره می گردد : توسط متهم با نمایندگان شهرستان هایی که به آنها اشاره شد ، ارتباط برقرار می شده است و در این ارتباطات محموله هائی از طرف سازمان به پیک شهرستان های مربوط توسط متهم داده می شده که شامل :

نت ها و ملات های دست نویس مسئولین سازمان و اعضای مرکزیت که در آنها رهنمودها و دستورالعمل های تشکیلاتی نوشته می شده .

نشریات داخلی سازمان که حاوی مواضع و نظریات مدون سازمانی بود و به این طریق شهرستان مربوطه در جریان مسایل درون گروهی تشکیلات قرار می گرفته است .

3.توزیع نشریه سازمان با نام " حقیقت " ارگان علنی اتحادیه کمونیست ها و از طرف دیگر هر محموله ای که در آن نارسائی ها و نیازها و همچنین کمک های مالی جمع آوری شده از اعضا و هواداران شهرستان مربوطه را به ضمیمه داشته ، توسط متهم تحویل و به مسئول کل تشکیلات داده می شده است . (صفحه 28 و 1 و 2)

4.در اختیار گذاشتن محل شرکت بی.اچ.ام متعلق به پدرش به سازمان جهت پیشبرد امور تشکیلات . (صفحه 23)

5.اقدام جهت اجاره یک شرکت پوششی برای سازمان که این شرکت تا جریان حمله وحشیانه عوامل سازمان به آمل در اختیار تشکیلات اتحادیه بوده است . (صفحه 28)

6.مخفی نمودن مسئول کل تشکیلات جنگل ، آقای حسین ریاحی با نام مستعار ناصر بزرگ در منزل مسکونیش پس از واقعه خونین 6 بهمن آمل .

( توضیح این که شخص مذکور در حمله به شهر آمل از ناحیه پا زخمی شده و از این منزل به عنوان محل امنی تا بهبود وضع جسمی خود استفاده می کرده است .)

7.در اختیار گذاشتن اتومبیل خود جهت فعالیت های تشکیلاتی . (صفحه 23)

8.اختفای اسناد درون گروهی سازمان در باغچه منزل مسکونیش .

قابل توضیح این که این اسناد شامل دست نویس ها و جزوات سازمانی ، تحلیل ها و رهنمودهای تشکیلات در رابطه با جریانات کردستان . میکروفیلم ، عکس ها و تصاویر اعضای سربداران در جنگل و همچنین کارت های شناسائی ، مدارک و حکم های سپاه پاسداران و بسیج و غیره که از طریق به شهادت رساندن افراد این ارگان ها در درگیری 22 آبان به دست آورده بودند می باشد . (صفحه 30)

9.نگهداری یک میلیون ریال وجه نقد سازمانی و عودت تدریجی آن به تشکیلات و همچنین نگهداری 1000 دلار وجه سازمانی که این مبلغ نیز به دستور مسئول تشکیلات به یکی از اعضا داده شده است .

10.وی در ارتباط با مسأله جنگل و قیام مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهره های مهم تشکیلاتی در سازمان به این نظر رأی مثبت داده است . (صفحه 30)

گردش کار پرونده :

متهم طی بیش از سه سال فعالیت سازمانی با تشکیلات محارب و الحادی اتحادیه کمونیست های ایران نقش ویژه ای در پیشبرد اهداف ضد الهی و ضد مردمی سازمان داشته و علاوه بر نیروی انسانی خود که مدت های مدید ، وقف خدمت به سازمان نموده ، امکانات بسیاری در این رابطه در اختیار سازمان گذاشته و هیچگونه مضایقه ای در این راه ننموده است .

در این رابطه تایپ کتاب ها و جزوات سیاسی منجمله کتاب های " مسئله ارضی " ، " انقلاب مشروطه " از خدمات به اصطلاح فرهنگی نامبرده به سازمان می باشد و در طی این فعالیت ها ارتباط مستقیم با مرکزیت تشکیلات داشته است .

لازم به تذکر است که وی پس از دستگیری به هیچ وجه روحیه همکاری با دادستانی نداشته و حقایق خود را کتمان نموده است . موارد اتهامی ذکر شده مستند به گزارشات و اقاریر متهم در مراحل بازجویی بوده و مجرمیت و سرسپردگی متهم از نظر دادسرای انقلاب اسلامی مرکز محرز و مسلم است . از حضور ریاست محترم دادگاه های انقلاب اسلامی تقاضای اشد مجازات را برای متهم دارم .

دادستان انقلاب اسلامی

سید اسدالله لاجوردی

آیت الله گیلانی : شما کجائی هستید ؟

جزایری : تهرانی .

آیت الله گیلانی : شوهر شما کیست ؟

جزایری : مسعود اسدی .

آیت الله گیلانی : ایشان هم از افراد همین سازمان بودند ؟ دستگیر شده ؟

جزایری : بله .

آیت الله گیلانی : خوب ، کیفر خواست شما خوانده شد ، بند اول " شما عضو و مسئول کمیته تایپ بوده اید ؟ "

جزایری : من دو سال و نیم در آمریکا بودم ، بعد از 6 ماه جذب کنفدراسیون احیا شدم . در سال 57 به ایران آمدم ، در سال 58 از طرف بچه های اتحادیه در اینجا با من تماس گرفته  شد . از اواسط سال 58 من یک هوادار تشکیلاتی بودم و مسئولیت پیک را گرفتم که مسئولیت زیاد مهمی نبود .

قرارهای تشکیلاتی از طرف مسئول تشکیلات مشخص می شد و از طرف مسئول تشکیلات شهرستان های دیگر هم مشخص می شد و من قرارها را اجرا می کردم . چیزی را که به من می دادند به پیک شهرستان ها می دادم و چیزی را هم که آنها می آوردند می گرفتم و به مسئولم می دادم .

این مسئولیت از اواسط 58 تا پاییز60 با من بود که به همراه یک نفر دیگر این کار را می کردم . اسم آن فرد تقی بود که در پاییر 60 از اتحادیه برید و در همان موقع هم مسئولیتم را به دو نفر دیگر تحویل دادم و بعد از آن دیگر پیک شهرستان ها نبودم .

آیت الله گیلانی : شرح وظایف پیک سازمانی را که اینجا توضیح داده اند، مورد قبول شماست؟

جزایری : درست است . نت هایی که مسئول تشکیلات (که یک دوره فرامرز و یک دوره وحید بود) می دادند ، به اضافه نامه های داخلی به شهرستان ها می دادیم . در مواردی که شهرستان ها کوچک بودند و امکانات چاپ نداشتند ، روزنامه هم می گرفتند .

این که در یکی از بندهای کیفر خواست نوشته اند توزیع " حقیقت " به صورت پخش نبوده ، درست است ، اما شهرستان هایی مثل قزوین که امکان چاپ نداشت ، 60 – 50 تا روزنامه می گرفتند .

آیت الله گیلانی : پس تمام این فصول بند دوم را قبول دارید ؟

جزایری : بله .

آیت الله گیلانی : در اختیار گذاشتن محل شرکت پدر خود را هم قبول دارید ؟

جزایری : بله ، یعنی اساساً خودم برای کار تایپ از آن استفاده می کردم .

آیت الله گیلانی : " اقدام جهت اجاره یک شرکت پوششی برای سازمان " ، این را هم قبول دارید ؟

جزایری : بله .

آیت الله گیلانی : بند پنجم " مسئول تایپ نشریات درون گروهی سازمان و همچنین دسته بندی و جاسازی آن جهت انتقال به پیک های کل ایران که مشروحاً بیان شد " .

جزایری : از اواسط سال 58 که من به عنوان هوادار تشکیلاتی متشکل شدم ، تا پایان سال 60 کار تایپی هم می کردم . کس دیگری به اسم فرهاد هم بود که در پاییز 60 از اتحادیه برید. در سال 60 و 61 من به خاطر بیماری فلج عصبی دیگر کار تایپی نکردم و یا اگر کرده باشم ، خیلی جزئی بوده و در پرونده توضیح داده ام .

آیت الله گیلانی : " مخفی نمودن مسئول کل تشکیلات جنگل ، آقای ریاحی با نام مستعار ناصر بزرگ " .

جزایری : درست است ، ولی آن موقع که این کار را کردم نمی دانستم که ایشان مسئول کل تشکیلات سربداران هستند . خودشان هم می دانند که من آگاهی نداشتم .

آیت الله گیلانی : ایشان را شما در منزل خودتان مخفی کردید ؟

جزایری : بله ، به مدت 15 روز . زمانی که به خانه ما آمدند ، خوب شده بودند ، از اواسط اسفندن بود . در صورتی که 6 بهمن ایشان تیر خورده بودند . حدود یک ماه و نیم از آن تاریخ می گذشت و حدود 15 روز یعنی تا عید 61 در منزل ما بودند .

آیت الله گیلانی : " در اختیار گذاشتن اتومبیل خود جهت فعالیت های تشکیلاتی ."

جزایری : من این را در بازجویی توضیح داده ام . سازمان خودش اتومبیل داشت ، همان تقی که در کار تایپ با من بود آن را می راند ، فقط در چند مورد محدود از اتومبیل من استفاده  کرده اند ، که قبلاً صادقانه توضیح داده ام .

آیت الله گیلانی : " اختفای اسناد درون گروهی سازمان در باغچه منزل مسکونیت ."

جزایری : درست است ، ولی من نمی دانم که این مدارک چه بوده . این را گویا بعداً اضافه کرده اند . چون آن زمان که این اسناد مخفی شد ، خرداد یا تیر 60 بود و این اسناد مال بعد از بهمن است و چون آقای ریاحی در منزل ما بودند ، گویا بعداً اینها را مخفی کرده اند .

آیت الله گیلانی : بند نهم " نگهداری یک میلیون ریال وجه نقد سازمانی ؟ "

جزایری : بله در یک مورد فرامرز به من 000/100 تومان پول داد و من دو هفته نگه داشتم و بعد هم به تدریج از من گرفت .

آیت الله گیلانی : این دلارها را هم اقرار می کنید ؟

جزایری : بله ، اینها کمک مالی بود که دانشجویانی که از خارج آمده بودند به سازمان کردند و من هم به کس دیگری رد کردم .

آیت الله گیلانی : توضیح بدهید که چه مقدار در حادثه جنگل مؤثر بوده اید ؟ چون در بند دهم ذکر شده که در ارتباط با مسئله جنگل و قیام مسلحانه علیه نظام جمهوری اسلامی یکی از مهره های مهم تشکیلاتی بوده و به این نظریه رأی مثبت داده اید .

جزایری : من مهره مهم تشکیلات نبوده ام و کارم مشخص است ، زمانی که هوادار تشکیلاتی بودم و در سال 59 یا 60 که به عضویت در آمدم ، کارم یکی بوده ، یعنی ارتقاء پیدا نکرده ام که به اصطلاح عضو فعال باشم . ولی چه کسانی که رأی مثبت دادند و چه کسانی که اسلحه به دست گرفتند ، همه جرم شان یک اندازه است ، ما همه در یک اردوگاه بودیم و همه به یک اندازه مقصر هستیم .

آیت الله گیلانی : شما حالا در چه موضعی هستید ؟

جزایری : برادر دادستان گفتند که من موقع دستگیری همکاری نکردم و در موضع همکاری نبودم . زمانی که من اینجا آمدم ، تمام مسائل اصلی من به وسیله مسئولم گفته شده بود و بقیه مسائل هم به وسیله خود من اقرار شد و هیچ انگیزه ای وجود نداشت که بخواهم مسائل را کتمان کنم .

اطلاعات من در همین حد بود که تماماً داده ام . فقط در یک مورد به من پیشنهاد مصاحبه شد ، من صادقانه نه گفتم که نمی توانم منافقانه صحبت کنم ، به من اجازه فکر و جمع بندی از عملکرد خودم را بدهید .

آیت الله گیلانی : مصاحبه تلویزیونی شما همین است که اینجا نشسته اید . مردم ایران شما را می بینند ، دست شما با تسبیب در حادثه خونین آمل دیده می شود ، شما حالا چه موضعی دارید ؟ یعنی با این سازمان الحادی ، آن صفا و وفای سابق را دارید ؟

جزایری : من بعد از جمع بندی به این موضع رسیده ام که اگر چه حداقل نیت خدمت به مردم و کشورم را داشتم ، ولی به خاطر این که توجه نکردم مردم در چه راه و مسیری هستند از مردم جدا افتادم ، تا بالاخره در مقابل شان قرار گرفتم .

به خاطر همین پیامی برای تمام جوان های مملکت دارم که اگر ادعای طرفداری از مردم        می کنند ، این را بدانند که در درجه اول باید از مکتب و راهی که مردم به آن اعتقاد دارند طرفداری کنند و گرنه دیر یا زود در مقابل مردم قرار می گیرند .

آیت الله گیلانی : من به شما توصیه می کنم ، نصیحت می کنم ، اطلاعات تان را در مورد کارهایی که اینها کرده اند ، صادقانه بنویسید و برای دفتر دادگاه بفرستید تا ما روی پرونده شما ، شاید بتوانیم یک نظری بدهیم .

وقت نماز رسیده و تمام این شهادت ها برای اقامه صلوة و معراج المؤمنین است . " الصلوة معراج المؤمن " . دادگاه جلسه امروز را در این ساعت به عنوان تنفس پایان می دهد و ادامه دادگاه ، فردا ساعت 8 آغاز می شود . تکبیر

( تکبیر حضار )

اسناد اتحادیه کمونیست های ایران در واقعه آمل(۳۵)


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان