اردوگاه اشرف در یک قدمی تعطیلی قرار گرفت

3872 269

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق از مذاکرات مقامات اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل دولت عراق برای تعطیلی اردوگاه اشرف در عراق که جایگاه منافقین است، خبر داد

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق از مذاکرات مقامات اتحادیه اروپا، آمریکا و سازمان ملل دولت عراق برای تعطیلی اردوگاه اشرف در عراق که جایگاه منافقین است، خبر داد.

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا همچنین خواستار همکاری میان مذاکره‌کنندگان سازمان ملل و مقامات عراقی به منظور تعطیل کردن اردوگاه اشرف که از دهه ۱۹۸۰ تاکنون جایگاه منافقین است، شده است.

 

بر اساس این گزارش، مقامات عراقی تصمیم گرفته‌اند تا پایان سال ۲۰۱۱ این اردوگاه را تعطیل کنند.

 

"مارتین کوبلر" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای عراق تصریح کرد: مسئولیت کلی و اصلی مواجهه با وضعیت اردوگاه اشرف بر عهده دولت عراق است. ما در توافق با دولت عراق در حال تماس با تمامی احزاب از جمله ساکنان اردوگاه و اعضای جامعه بین‌المللی هستیم تا یک راه‌حل صلح‌آمیز و بادوام تعبیه شود.

 

وی در ادامه افزود: در راستای تحقق این امر، من بر همکاری کامل دولت عراق، ساکنان اردوگاه اشرف و جامعه بین‌الملل حساب می‌کنم. استانداردهای بین‌المللی انساندوستانه و حقوق بشر باید رعایت شود. ما آماده کمک هستیم. به نفع همه است تا یک راه‌حل صلح‌آمیز پیدا شود.

 

به گفته یکی از مقامات عراقی، هدف از تعطیلی اردوگاه اشرف، انتقال ساکنان این اردوگاه به محلی دیگر است و سپس سازمان ملل آندسته از اعضای این اردوگاه که شهروندی دو کشور را در دست دارند، می خواهد به کشور دوم خود بازگردند و باقی به ایران و کشوری دیگر فرستاده می‌شوند.

 

"کاترین اشتون" رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا از نزدیک مذاکرات کنونی میان سازمان ملل، آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) و دولت عراق در خصوص اردوگاه اشراف را دنبال می‌کند.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان