1000 روز شکنجه انفرادی

Hamid Noori  Pesar1465

حتی پلیس سوئد نیز با تاسف اعتراف کرد برخورد دستگاه قضایی این کشور با حمید نوری برخوردی منحصر به فرد بوده است؛ این بخشی از سخنان فرزند نوری درباره وضعیت پدرش بود که نشان از عمق جنایتی دارد که در یک سرزمین غریب نسبت به این متهم انجام می‌شود. 
به گزارش هابیلیان، پرونده حمید نوری و حکم حبس ابدی که دادگاه استکهلم علیه این شهروند کشورمان صادر کرده است مهم‌ترین موضوعی بود که در جلسه روز گذشته سخنگوی قوه‌ قضائیه با خبرنگاران مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت. مسعود ستایشی در این جلسه درباره آخرین وضعیت حمید نوری گفت: حمید نوری در سخت‌ترین شرایط نگهداری می‌شود و هنوز حکم دادگاه را به زبان فارسی به حمید نوری نداده‌اند و فرصت تجدیدنظرخواهی رو به پایان است و انتظار داریم دولت و سیستم قضایی سوئد نسبت به حقوق اولیه حمید نوری بهانه‌جویی نکنند و امیدواریم دادگاه تجدیدنظر نوری مانند دادگاه بدوی نباشد.
وی تاکید کرد: ما اعتراض شدید علیه صدور حکم ناعادلانه دادگاه سوئد علیه حمید نوری را اعلام می‌کنیم و متاسفیم و وضعیت نابسامان ایشان را در زندان‌های سوئد می‌بینیم. قابل پذیرش نیست که وی در سخت‌ترین شرایط نگهداری ‌شود و در غربت خانواده‌اش می‌خواهند تماس بگیرند ولی از آن ممنوع هستند و درباره وضعیت ایشان نگرانند.
توضیحات درباره آخرین شرایط حمید نوری اما به سخنگوی قوه ‌قضائیه محدود نماند و ستایشی برای تشریح آخرین وضعیت این شهروند کشورمان از مجید نوری فرزند حمید نوری نیز دعوت کرد که آخرین وضعیت پدرش را برای خبرنگاران تشریح کند.
مجید نوری که در نشست روز گذشته سخنگوی دستگاه قضا حضور داشت، گفت: با پلیس سوئد که صحبت می‌کردم می‌گفت، مورد جالب در پرونده این است که این نوع برخورد با پدر شما منحصر به فرد است.  بیش از هزار روز است پدرم در انفرادی زندان سوئدی‌ها است و برخی افراد سوئدی دائم به ما می‌گویند به خاطر نوع برخورد با پدر شما متاسفیم. هنوز پدرم حکم را به زبان فارسی نخوانده است و دادگاه سوئد هنوز با وکیل جدیدی که معرفی کرده‌ایم موافقت نکرده است. حمید نوری آبان‌ماه سال ۹۸ به صورت غیرقانونی به خاطر اتهامات واهی گروهک تروریست منافقین توسط پلیس سوئد دستگیر شد و در حالی که اتهامات وارده از سوی منافقین را رد کرده بود، از سوی دادگاه این کشور در طول 9 ماه به مدت 92 جلسه دادگاهی شد و در نهایت دادگاه سوئد روز 23 تیرماه سال جاری وی را به حبس ابد محکوم کرد.
اوایل تیرماه سال جاری بود که نوری در تماس کوتاهی با خانواده خود اظهار کرد: با گذشت 2 سال و 8 ماه از نگهداری من در سلول انفرادی، هیچ نهاد و سازمان حقوق بشری سراغم نیامده و پیگیر وضعیت من نیست. وی در تماس تلفنی خود با اشاره به شکنجه‌هایی که تحمل کرده، گفت: ۳ پلیس سوئد ضربات شدیدی را به سر و گوش‌های من وارد کردند که به واسطه این ضربات گوش‌های من همچنان با درد و مشکل روبه‌رو است. 
منبع: روزنامه وطن امروز

مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان