20هزار شیعه و 60هزار سنی صوفی، قربانیان ترور در پاکستان هستند

Jaafarialame

علامه راجه ناصر عباس جعفری معروف به «علامه جعفری»، روحانی شیعه و دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در دیدار با دبیرکل بنیاد هابیلیان (خانوادۀ شهدای ترور کشور) با تحسین فعالیت‌های بنیاد هابیلیان به ویژه در حوزه مطالعات تکفیری، دورنمایی از وضعیت تروریسم تکفیری در پاکستان را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانوادۀ شهدای ترور کشور)، مشروح بیانات علامه ناصر عباس جعفری در دیدار با دبیرکل بنیاد هابیلیان در ادامه خواهد آمد.

در ابتدای این دیدار، آقای سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد شرح مختصری از فعالیت‌های ده‌سالۀ بنیاد هابیلیان در حوزه تروریسم و به خصوص پدیده تروریسم تکفیری را ارائه نمود.

مردم پاکستان هرگز نمی‌پذیرند زیر لوای کفار زندگی کنند

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان صحبت‌هایش را با بیان این حقیقت آغاز کرد که عرق دینی و علاقه وافر به ارزش‌های اسلامی، خصوصیات ذاتی و کم نظیر مردم پاکستان است؛ به‌نحوی‌که این کشور اساساً بر پایه عامل دین تأسیس شده است و اسلام همواره در جهت‌گیری‌های مردم پاکستان مهم‌ترین عامل بوده است. علامه ناصر عباس جعفری در این خصوص عنوان کرد مردم پاکستان هرگز نمی‌پذیرند زیر لوای کفار زندگی کنند و یکی از ملت‌هایی هستند که بیشترین نفرت را از آمریکا و رژیم صهیونیستی دارند؛ از این رو رژیم صهیونیستی هرگز جرئت نکرده است در پاکستان سفارت تأسیس کند.

 وی افزود خصوصیات مذکور مردم پاکستان موجب شد تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران، آن‌ها به سرعت به سمت آن متمایل شوند و بیشترین استقبال را از انقلاب به عمل بیاورند. به گفته علامه جعفری، استکبار جهانی که از استعداد مردم پاکستان برای تأثیرپذیرفتن از اندیشه امام خمینی آگاه بود، برای اینکه جلو نفوذ افکار انقلابی امام را بگیرد، تدبیری اندیشید و آن متوسل شدن به حربۀ تکفیر بود که انگلستان قبلاً برای ایجاد تفرقه بین مسالک مختلف مسلمانان، وارد منطقه کرده بود.

تروریسم تکفیری بیشتر، اهل‌سنت پاکستان را هدف قرار داده است

علامه ناصر عباس جعفری صحبت‌هایش را در این محور ادامه داد که تروریسم تکفیری در پاکستان، همانند عراق و سوریه، بیشتر از شیعیان، اهل‌سنت را هدف قرار داده است. ایشان در این خصوص به این واقعیت اشاره کرد که قاطبه جمعیت اهل‌تسنن پاکستان، گرایشات صوفیانه دارند و به سبب گرایش به عرفان و علاقۀ وافر به اهل‌بیت علیهم‌السلام همیشه از جریان‌های سلفی تکفیری مبرا و مغضوب آنان بوده‌اند؛ به این سبب بالاترین میزان قربانیان گروه‌های تروریستی تکفیری در پاکستان را سنیان صوفی مسلک تشکیل می‌دهند. در این خصوص، این پژوهشگر حوزه تکفیر آماری را ارئه کرد که براساس آن پاکستان حدود 80هزار شهید ترور دارد که از این تعداد، 20هزار نفر از شیعیان و 60هزار نفر از جمعیت اهل تسنن هستند.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان مهم‌ترین مقطع ورود اندیشه تکفیری به پاکستان را تهاجم شوروی به افغانستان می‌داند. وی در این خصوص عنوان کرد پس از یورش شوروی به افغانستان، یک ائتلاف چهارضلعی در این کشور با هدف ترویج اندیشه تکفیری شکل گرفت که آنچه امروزه از اقدامات گروه‌های تروریستی تکفیری در منطقه و جهان مشاهده می‌کنیم، ماحصل این ائتلاف است. این روحانی برجسته، اضلاع این ائتلاف را آمریکا، عربستان، تکفیری‌ها و تشکیلات نظامی ضیاءالحق، دیکتاتور نظامی سابق پاکستان، عنوان کرد. به گفته علامه جعفری، در این زمان دیوبندیه و سلفیه در کنار آمریکا و تشکیلات نظامی ضیاءالحق قرار گرفتند و مناطق بزرگ و حساسی را در اسلام آباد به زور دست گرفتند تا در آن مدارس دینی تأسیس کنند.

تکفیری‌ها بالغ بر 24هزار مدرسۀ دینی در پاکستان دارند

 به گفته این عالم مجاهد، تکفیری‌ها به این منظور همچنین هزاران مسجد را از سنی‌ها غصب کردند. علامه جعفری در این خصوص عنوان کرد که بنابر گزارش‌های دیوبندیه، این مکتب اکنون بالغ بر 24هزار مدرسه دینی در پاکستان دارد که در آن‌ها حدود 2.5 میلیون طلبه مشغول به تحصیل هستند. به گفته این چهره منادی وحدت، وسعت برخی از این مدارس، که به مدد دلارهای نفتی هنگفت عربستان سعودی اداره می‌شود، به حدی است که برای نقل مکان در درون آن‌ها، وسایل نقلیه عمومی را در نظر گرفته‌اند. علامه جعفری در این زمینه می‌افزاید شهری نیست در داخل ایالت سند پاکستان که در آن مدرسه‌ای دینی با حداقل 4هزار طلبه وجود نداشته باشد.

درخصوص ویژگی‌های سلفیه، این پژوهشگر گروه‌های تکفیری به این واقعیت اشاره کرد که جمعیت سلفیه در پاکستان کم است و سلفی ها پیش از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، موجودیت خود را مخفی می‌کردند؛ همچنین دیوبندی‌ها پس از یورش شوروی به افغانستان و به تحریک عربستان سعودی فعالیت های خود را تقویت نمودند و مدارس دینی خود را گشترش دادند. علامه جعفری در این باره اظهار داشت که سلفیه (وهابیت) و دیوبندیه باهم اختلاف نظر دارند؛ به حدی که اگر اگر دشمن مشترک نباشد، با هم درگیر می شوند؛ اما اکنون به خاطر وجود دشمن مشترک با هم متحد شده اند و از یک مرکز، یعنی عربستان، فرماندهی می شوند.

لزوم مقابلۀ نظام‌مند با خطر تکفیر در پاکستان و ایران

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان در بخش پایانی صحبت هایش بر این نکته تأکید کرد که تکفیر خطر بزرگی است که به زودی از بین نمی رود و بایستی به طور جدی و نظام مند با آن مقابله شود. وی همچنین به این نکته اشاره کرد که تکفیر و تروریسم و تفرقه دردها و نیز تهدیدات مشترکی است که هم پاکستان و هم ایران را در معرض خطر قرار داده است. علامه جعفری در پایان، جملاتی را در وصف شخصیت کم نظیر مجاهد والامقام، شهید عارف الحسینی، بیان کرد و فرازهایی از پیام امام خمینی (ره) در وصف ایشان را قرائت نمود.

Jaafarialame1Jaafarialame5Jaafarialame6Jaafarialame2Jaafarialame3Jaafarialame4

 

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان