استفاده ابزاری از تروریست‌ها خطای بزرگ استراتژیک است

Jaber Ansari

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه راه حل بحران های منطقه را گفت و گوهای سیاسی دانست و گفت: استفاده ابزاری از تروریست ها خطای بزرگ استراتژیک است که در میان مدت و بلند مدت به ضرر خود این کشورها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) و به نقل از ایرنا از مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، حسین جابری انصاری در دیدار خانم سیگرید کاگ هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور لبنان ضمن تاکید بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات و استقرار لبنان، نقش توافق داخلی طرف های لبنانی برای حل مسائل به ویژه مشکل ریاست جمهوری را اساسی برشمرد .

وی همچنین بر ضرورت حمایت بازیگران خارجی موثر در صحنه لبنان از روند توافق داخلی تاکید کرد.

وی به تحلیل اشتباه برخی کشورها از بحران های موجود در منطقه و تلاش آنها جهت استفاده ابزاری از گروه‌های تروریستی اشاره و تصریح کرد: استفاده ابزاری از گروه های افراطی و تروریستی ممکن است از لحاظ تاکتیکی و کوتاه مدت منافعی برای این بازیگران داشته باشد اما یک خطای بزرگ استراتژیک است که در میان و بلند مدت به ضرر خود این کشورها خواهد بود.

جابری انصاری با رد رویکرد طائفه گرایی و جدایی بر اساس مذهب در منطقه ادامه داد: نتیجه سیاست طائفه گرایی در صورت استمرار، ایجاد تضادهای آشتی ناپذیر است و این یعنی از بین بردن زمینه پایان بخشیدن به بحران های منطقه.

وی افزود: بحران سوریه و دیگر مشکلات موجود در منطقه، طائفه ای و مذهبی نیست بلکه بحران سیاسی است و تنها از طریق گفت وگوهای سیاسی جدی قابل حل خواهد بود.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه به تحرکات رژیم صهیونیستی در لبنان و سوریه اشاره کرد و گفت: معادله ای که اسرائیل می کوشد در سوریه اجرا و تثبیت کند آن است که هر اقدامی را می تواند انجام دهد و طرف مقابل از پاسخ گویی ناتوان است.

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان