وقتی سناتورهای آمریکایی نماینده تروریست‌ها می‌شوند

Mayor Rudy Giuliani Former Algerian Prime Minister Sid Ahmed Ghozali Former US Senator Robert Torricelli 1000

مرکز سیاست پاسخگو گزارش خود را با بررسی وضعیت رابرت توریچلی، سناتور آمریکایی، به پایان می‌رساند. توریچلی، که به‌نقل از این گزارش بیش از آنکه نماینده مردم آمریکا باشد، وکیل گروهک منافقین است، در سال 2016 در سرمقاله‌ای در نشریه پولیتیکو، از روابط جولیانی با منافقین دفاع کرده بود.

به‌گزارش سرویس بین‌الملل هابیلیان، مؤسسه آمریکایی «مرکز سیاست پاسخگو»[i] گزارشی را درخصوص اسناد افشاشده از روابط مخفیانه چندتن از مقامات سابق و فعلی آمریکایی با گروهک تروریستی منافقین منتشر کرده است.

درابتدای این گزارش که دوم اکتبر در پایگاه «اپن سکرتس»[ii]، تارنمای مرکز سیاست پاسخگو، منتشر شده، به ثبت نام رسمی مایکل موکازی، دادستان کل سابق آمریکا در دوره جرج دابلیو بوش، در مقام وکیلِ لابیگر برای «شورای ملی مقاومت ایران»، بازوی سیاسی گروهک منافقین، اشاره می‌شود.

این گزارش در ادامه، ضمن اشاره به سوابق تاریک منافقین در کشتن شهروندان ایرانی و آمریکایی و همچنین همدوشی آن با صدام در جریان جنگ عراق با ایران، بیان می‌کند که این گروهک در سال 2012 و درنتیجه کارزار لابیگری «مولتی ملیون‌دلاری» از فهرست تروریستی وزارت خارجه آمریکا بیرون آمد.    

مرکز سیاست پاسخگو همچنین به این نکته اشاره می‌کند که اگرچه موکازی تازه یک هفته است که به‌طور رسمی با منافقین وارد رابطه شده، براساس اطلاعات منتشرشده در پایگاه دادۀ «دیدبان لابیگری برای موکلین خارجی»[iii] در تارنمای اپن سکرتس، وی بین سال‌های 2015 و 2018 چندین بار با اعضای این گروهک ملاقات کرده است. بنابراین گزارش، موکازی جزو گروهی از مقامات بلندپایه سابق آمریکایی است که در گردهمایی‌های منافقین شرکت کرده‌اند و در ازای سخنرانی به‌نفع این گروهک پول دریافت کرده اند. گزارش می‌افزاید موکازی و هم‌قطارانش به‌دلیل نقض احتمالی قوانین مربوط به دریافت پول برای سخنرانی وزارت خزانه‌داری مورد تفحص قرار گرفتند، اما هیچ‌گاه محکوم نشدند.

به گزارش این مرکز، آخرین حضور موکازی در مراسم منافقین به سال گذشته برمی‌گردد که در سخنرانی خود در گردهمایی سالانه این گروهک در پاریس، قول داده بود هرگز از تلاش‌ برای سرنگونی دولت ایران دست برنمی‌دارد.

در این گزارش آمده است که دادستان کل سابق آمریکا پس‌از استعفا از دادستانی کل در سال 2009 به شرکت لابی‌گری دبویس اند پلیمپتون[iv] پیوسته است. برپایه این گزارش، براساس اطلاعات موجودْ موکازی و اعضای خانواده‌اش از سال 2011 بیش از 50 هزار دلار به مقامات سیاسی عموماً جمهوری‌خواه و کمیته‌های اقدام سیاسی[v] آن‌ها پول پرداخت کرده است. به‌نقل‌از این منبع، بخش اعظم این پول به قانون‌گذاران جنگ‌طلب ازجمله سناتور تام کاتن، سناتور سابق جان مک کین، و سناتور تام تیلیس داده می‌شود؛ فردی که در سال 2017 در قالب هیأتی به آلبانی سفر کرد تا با مریم رجوی دیدار کند.  

بنابرگزارش منتشرشده در اپن سکرتس، گروه موسوم به شورای ملی مقاومت از سال 2013 نزدیک به یک و نیم میلیون دلار به شرکت لابیگری «رزمنت اسوشیتس»[vi] پول داده است تا برای آن لابیگری کند.

براساس گزارش مذکور، ثبت نام موکازی به‌عنوان لابیگر رسمی منافقینْ تنها افشاگری صورت‌گرفته از روابط شبکه‌ای مقامات و سفرای سابق آمریکایی با این گروهک معلوم‌الحال نیست؛ بلکه تنها جدیدترین نمونه از این دست است.

برپایه این گزارش، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ، که به اتخاذ مواضع خصمانه علیه ایران شهره است، بیش از یک دهه است که صراحتاً از گروهک منافقین در جایگاه بدیل حکومت ایران حمایت می‌کند. گزارش می‌افزاید براساس اسناد افشاشده از مراودات مالی بولتون، در سال 2016 به وی 40 هزار دلار داده‌اند تا یک سخنرانی در حمایت از منافقین انجام دهد. 

همچنین در گزارش مرکز سیاست پاسخگو آمده است که براساس اسناد افشاشده، منافقین بین سال‌های 2015 و 2018 چندبار با رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و مشاور شخصی ترامپ ملاقات داشته‌اند. برپایه این گزارش، اقدام جولیانی در قبول وکالت موکلین خارجی همزمان با ارائه خدمات حقوقی به رئیس جمهور، موجب شده است تا درخصوص وی تحقیق و تفحص صورت بگیرد.

مرکز سیاست پاسخگو گزارش خود را با بررسی وضعیت رابرت توریچلی، سناتور آمریکایی، به پایان می‌رساند. توریچلی، که به‌نقل از این گزارش بیش از آنکه نماینده مردم آمریکا باشد، وکیل گروهک منافقین است، در سال 2016 در سرمقاله‌ای در نشریه پولیتیکو، از روابط جولیانی با منافقین دفاع کرده بود. براساس این گزارش، توریچلی در سال 2002 به‌دلیل لابیگری برای گروه‌های تروریستی ایرانی از جمله گروهک منافقین، به‌شدت توسط رسانه‌های آمریکایی مورد انتقاد قرار گرفت. اسناد افشاشده، نشان می‌دهد وی در زمان نمایندگی در سنا دو مرتبه با گروه موسوم به شورای ملی مقاومت ایران دیدار داشته است و درباره وضعیت حقوق بشر و مسائل موشکی ایران با آن‌ها گفتگو کرده است.

مرکز سیاست‌ پاسخگو و تارنمای آن، اپن سکرتس، نهاد مرجع در ایالات متحده برای تحقیق و تفحص درباره لابیگری در آمریکا و مسئله ورود پول‌های مشکوک در مناسبات دولتی این کشور است.

[i]  The Center for Responsive Politics

[ii] OpenSecrets.org

[iii] OpenSecrets’ Foreign Lobby Watch database

[iv] Debevoise & Plimpton

[v] «کمیته اقدام سیاسی» به هر سازمانی در آمریکا اطلاق می‌شود که به طرفداری یا علیه نامزدهای سیاسی، همه‌پرسی‌ها یا نمایندگان قانونگذار، فعالیت تبلیغاتی داشته باشد.

[vi] Rosemont Associates


مطالب پربازدید سایت

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

جدیدترین مطالب

دبیرکل بنیاد هابیلیان در دیدار با خانواده شهید کامیاب مطرح کرد:

مجازات منافقین را در محاکم بین المللی نیز دنبال خواهیم کرد

بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)

باز هم تروریسم و باز هم کاپشن صورتی

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

سعید کریمی از مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار عیادت کرد

وضعیت مجروحان حمله تروریستی چابهار و راسک

محمود عباس‌زاده مشکینی عضو کمیسیون امنیت ملی

ورود کمیسیون امنیت ملی به حمله تروریستی راسک و چابهار

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور:

عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

مطالب پربازدید بخش خبر

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

حمله تروریستی به سه نقطه شهرستان چابهار و راسک

تعداد شهدای حمله تروریستی به راسک و چابهاربه 16 نفر رسید

فروردین 1403
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
4
5
8
9
10
11
12
16
17
18
19
20
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان