وقتی حامیان یک فرقه ضدایرانی، مدافع فرقه‌ای ضدچینی می‌شوند

Untitled 113یک پایگاه خبری آمریکایی گزارشی را درباره دو مقام کانادایی منتشر کرده است که علاوه‌بر فرقه ضدایرانی منافقین، از یک فرقه ضدچینی نیز حمایت می‌کنند.

به‌گزارش سرویس بین‌الملل هابیلیان، پایگاه خبری گری‌زون[1] در گزارشی به بررسی مشی سیاسی دو سیاستمدار کانادایی پرداخته است که هم از فرقه ضدایرانی منافقین و هم از فرقه ضد چینی فالون گونگ، که هردوی آن‌ها مورد حمایت دولت‌های غربی‌ هستند، دفاع می‌کنند.

در این گزارش که سوم اکتبر در پایگاه خبری گری‌زون متعلق به مکس بلومنتال[2]، روزنامه‌نگار و خبرنگار صاحب عنوان آمریکایی، منتشر شده، آمده است که در ژوئن 2019 یک نهاد مستقر در لندن با نام چاینا تریبونال[3] با انتشار گزارشی مدعی شده است که دولت چین به طور منظم به کشتن و شکنجه اعضای فالون گونگ[4]، مهم‌ترین نیروی اپوزسیون خارج‌نشین پکن از طریق جداسازی اعضای بدن آن‌ها مشغول است.   

براساس گزارش گری‌زون، مدیران چاینا تریبونال گزارش خود را، که با استقبال رسانه‌های موسوم به جریان اصلی در غرب روبرو  شده است، برمبنای سندی قدیمی‌تر به نام «برداشت خونین»[5] یا «گزارش کیلگورمیتس»[6] تهیه کرده‌اند که اولین بار در سال 2006 منتشر شده و پس از آن چندبار به‌روزرسانی شده است.

نکته اصلی‌ای که گزارش گری‌زون بر آن تمرکز می‌کند، درخصوص پیشینه مؤلفین سند برداشت خونین، یعنی دیوید کلیگور و دیوید میتس، است و این‌که هردوی این افراد جزو حامیان باسابقه گروهک منافقین در کانادا می‌باشند.

براساس این گزارش، دیوید میتس[7] مشاور حقوقی ارشد «بنیه بریث کانادا»[8]، یک مرکز دست‌راستی طرفدار اسرائیل است که باجدیت تلاش می‌کند هرگونه انتقاد از اشغال فلسطین را سامی‌ستیزی معرفی و آن را تخریب کند. گزارش می‌افزاید، وی همچنین عضو مرکز دولتی اکنون‌منحل‌شده هیأت حقوق و دموکراسی[9] بود. میتس در آن مرکز که ریاستش برعهده یکی از حامیان سرسخت منافقین به‌نام آئورل براون[10] بود، به لابیگری برای خروج نام منافقین از فهرست تروریستی کانادا و ایالات متحده آمریکا می‌پرداخت؛ تلاشی که در نهایت به‌ثمر نشست.

در گزارش مذکور آمده است که در پایگاه کانادایی نشنال آبزرور در گزارش آگوست 2019 خود درباره سیاستمداران کانادایی طرفدار گروهک منافقین، بخش ویژه‌ای را به دیوید کیلگور[11]، نماینده سابق پارلمان کانادا و رئیس مشترک گروه موسوم به «دوستان كانادایی ایران دموکراتیک» اختصاص داده بود.

در ادامه گزارش، باذکر پاره‌ای از سوابق این گروهک ازجمله ایدئولوژی التقاطی آن که آمیزه‌ای است از مارکسسیم و تشیع، عملیات بمب‌گذاری در ایران، عزیمت به عراق همزمان با جنگ این کشور با ایران، تبدیل‌شدن به ارتش خصوصی صدام و کشتار اکراد عراقی به‌نیابت از وی، و حتی ترتیب‌دادن حمله نظامی علیه کشور خود، به این نکته اشاره می‌شود که چنین گروهی با چنین کارنامه سیاهی درهمه‌جا خود را بهترین بدیل دموکراتیک برای حکومت فعلی ایران معرفی می‌کند و متأسفانه گوش‌هایی هم برای شنیدن قصه‌های آن وجود دارد.

گزارش گری‌زون در بخش پایانی قسمت مربوط به منافقین خود، نتیجه می‌گیرد هردو نویسنده گزارش «برداشت خونین»، مدافعِ نه یک فرقه، بلکه دو فرقه‌ای‌ هستند که از قضا هردوی آن‌ها نورچشمی‌های سیاست‌مداران غربیِ خواهان تغییر رژیم در ایران و چین به‌شمار می‌روند.

[1] Thegrayzone.com

[2] Max Blumenthal

[3] The China Tribunal

[4] Falun Gong

[5] Bloody Harvest

[6] the Kilgour-Matas report

[7] David Matas

[8] B’nai Brith Canada

[9] The Rights and Democracy board

[10] Aurel Braun

[11] David Kilgour


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان