اهمیت همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم احساس می‌شود

139809150950140119046894

سفیر ایران در روسیه تأکید کرد: روابط تهران و مسکو طی چند سال اخیر به‌شدت تقویت شده و جنبه روابط استراتژیک پیدا کرده، اعتماد متقابل افزایش یافته و اهمیت همکاری دوجانبه در مبارزه با تروریسم در منطقه به‌خوبی احساس می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان به نقل از تسنیم، مهدی سنائی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه معتقد است که روابط مسکو‌تهران طی سال‌های اخیر به شدت تعمیق شده و برای منطقه و جهان با اهمیت است.

سنائی در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت: روابط دو کشور دارای تجربه زیاد و تاریخ طولانی است، ولی طی چند سال اخیر این روابط به شدت تعمیق یافته، تقویت شده و جنبه روابط استراتژیک پیدا کرده است، از جمله در مبارزه با تروریسم در منطقه، در خاورمیانه و در سوریه. در واقع اعتماد متقابل بین دو کشور افزایش یافته است.

به گفته سفیر ایران، طی چند سال گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران 5 بار به روسیه سفر کرده و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه هم 3 بار به جمهوری اسلامی سفر کرده. طی شش سال اخیر، رهبران دو کشور 17 بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند و وزیر امور خارجه ایران نیز 27 بار به روسیه سفر کرده است.

سنائی تاکید کرد: روسیه نقش بسیار مهمی در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران دارد و به همراه چین تلاش می‌کند تا این توافقنامه حفظ شود.

وی افزود: من فکر می‌کنم که بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت روابط روسیه و ایران در برقراری صلح در منطقه و مبارزه با تروریسم احساس می‌شود و ما اظهارات حضرت آیت‌الله خامنه‌ی، رهبر معظم انقلاب اسلامی  که چند سال پیش گفته بودند «قدرت روسیه، استقلال ایران و مشارکت دو کشور به نفع منطقه و جهان است» را بیش از گذشته درک می‌کنیم.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان