احمدی نژاد منافقین را به حساب هم نیاورد

وقتی طالبانی درخصوص حضورمنافقین درخاک عراق گفت: حضور اعضاي اين گروهك در عراق بر اساس قانون اساسي عراق ممنوع است و تدابيري در اين زمينه اتخاذ شده است. احمدی نژاد درپاسخ به سوال خبرنگاری درهمین مورد میگوید: مگر آنها هنوز وجود دارند؟

نوری المالکی نخست وزیرعراق نیز در دیدار امروز خود با محمود احمدی نژاد ضمن ابراز خرسندی از سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به آن کشور گفت: امیدوارم همه کشور ها از ایران بیاموزند و در سازندگی عراق مشارکت کنند.

Ahmadinezhd

نخست وزیر عراق یکی از مهمترین اهداف مذاکرات تهران بغداد را یافتن ظرفیت های همکاری برای سازندگی عراق توصیف کرد و اظهار داشت: عراق امروز به سوی آرامش و شکوفایی در حرکت است و دریچه اطمینانی برای همکاری با ایران و دوستانش محسوب می شود.

نوری المالکی در ادامه بر حرکت دولت عراق برای پاک سازی این کشور از وجود تروریست ها و منافقین تاکید کرد و گفت: ما به تلاش بی امان خود برای پاکسازی عراق از وجود القاعده، منافقین و پ ک ک و همه عناصری که می خواهند اینجا را به خاستگاه خود برای فعالیت های تروریستی تبدیل کنند، ادامه خواهیم داد.

وی افزود: عراق امروز، عراق دیکتاتور گذشته نیست، یک عراق دمکراتیک است و هر گونه اقدام تروریستی علیه کشورهای همسایه را محکوم وسرکوب می کند. المالکی تصریح کرد: ما عراق را از همه عناصرتروریست پاک خواهیم کرد.

نخست وزیر عراق سفر دکترمحمود احمدی نژاد را موجب تحکیم روابط و همکاری های سیاسی اقتصادی امنیتی و فرهنگی دو کشور خواند و گفت: امیدوارم این سطح از روابط با ثبات برای سایر کشورها الگو شود.

وی با اشاره به مستحکمتر شدن روابط دو کشور بعد از سقوط دیکتاتور عراق اظهار داشت: با ادامه تحکیم این روابط ماجراجویی های کودکانه بعضی ها پایان یافت.

نوری المالکی در پایان، سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران را حرکتی بسیار قوی تاثیر گذار در سطح منطقه ارزیابی کرد.

در همین حال فرحان العکیکی از افسران عشایر دیاله استان مرزی عراق خروج گروهک تروریستی منافقین از این کشور را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به عراق، در دیدار و سران و شیوخ عشایرعراقی با رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر امروز در محل اقامت دکتر احمدی نژاد در بغداد برگزار شد، یکی از سران شیوخ عشایر با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی فعالیت گروهک های تروریستی در عراق غیر قانونی است ، خروج هرچه سریعتر این گروهک تروریستی را از عراق خواستار شد.

وی گفت : این گروهک تروریستی بازوی قوی رژیم صدام برای سرکوب ملت ایران بوده است و باید هر چه سریعتر خاک عراق را ترک کند.

در این دیدار که حدود 70 تن از سران و شیوخ عشایر عراق حضور داشتند برخی از آنها درباره کنتر ل مرزها و کمک به تامین امنیت تردد مسافران و شهروندان ایرانی و عراقی را تاکید کردند.

همچنین برخی از آنان از در حضور دکتر محمود احمدی نژاد از وی خواستند که عراق را در خروج از شمول بند 7 منشور سازمان ملل مبنی بر قیمومیت سازمان ملل بر کشورشان یاری کند.

بنابراین گزارش در این دیدار صمیمی رئیس جمهوری کشورمان بر ضرورت اخوت و برادری بین عشایر عراقی و گروههای مختلف این کشور تاکید کرد.

 


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان