از بنیاد هابیلیان به عنوان برگزیده همایش حقوق بشر آمریکایی تقدیر شد

13980412001178636977856629255210 41561 PhotoT

آیین اختتامیه چهارمین همایش بین المللی و جایزه ملی حقوق بشر آمریکایی ۱۲ تیر ماه ۱۳۹۸ در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان، آیین اختتامیه چهارمین همایش بین المللی و جایزه ملی حقوق بشر آمریکایی با تلاوت چند آیه از قرآن کریم و پخش سرود ملی کشورمان در سالن سوره حوزه هنری آغاز شد.

در ابتدای این مراسم حقانی درباره حقوق بشر آمریکایی گفت: امیدواریم به برکت این برنامه ها و تلاش کسانی که در برنامه‌های این چنینی زحمت کشیده‌ و اثر داشته اند این تبیین و روشنگری حاصل گردد. حقوق بشر آمریکا واژه ای پر رمز و راز است و به نوعی خنده بر این واژه رواست.

وی افزود: این زبان ماندگار و پویای هنر است که رمز و رازها را گویا خواهد کرد. به نمایندگی از ستاد این برنامه به اینجا آمدم و از همه کسانی که در این راستا تلاش کرده‌اند تشکر می‌کنم.

علی بهادری رییس مرکز وکلای قوه قضائیه و الهیار ملکشاهی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از کتاب سه جلدی «دروغ 21» و گزارش، نامه و طرح‌های فعالیت‌های مجلس شورای اسلامی در مقابله با اقدامات ضد حقوق بشری دولت آمریکا رونمایی کردند.

الهیار ملکشاهی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به نقض حقوق بشر از سوی دولت‌مردان آمریکا گفت: از برگزارکنندگان همایش بین المللی حقوق بشر آمریکایی که تبیین کننده چهره دروغین آمریکا در موضوع حقوق بشر است تشکر ویژه می‌کنم. ایالت متحده آمریکا در دهه‌های گذشته همواره از اصول و مبانی حقوق بشر سرپیچی کرده و بر این اساس به خود اجازه داده تا درباره وضعیت و شرایط حقوق بشر در سایر کشورها مداخله کند.

وی افزود: بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد دولت مردان آمریکا بر مبنای ترجیحات و منابع سیاسی درخصوص وضعیت حقوق بشر در جهان دخالت می‌کنند و همین موضوع سبب استفاده ابزاری آمریکا از موضوع حقوق بشر در سطح بین‌المللی را فراهم ساخته است.

ملکشاهی خاطر نشان کرد: نکته تاسف بار این است که چنین فضاحت‌هایی سوگیرانه و جانب‌گیرانه مبنای عمل آمریکا در کشورهای هدف قرار می‌گیرد، از جمله وضع تحریم‌های اقتصادی و تحمیل فشارهای سیاسی علیه کشورهای مستقل می‌شود. این درحالی است که کشور آمریکا در داخل کشور به صورت مکرر حقوق بشر را نقض می‌کند، کشوری که خود ناقض حقوق بشر است صلاحیت ابراز نظر و قضاوت درخصوص دیگر کشورها را به هیچ وجه ندارد.

پارادکوس حقوق بشر آمریکایی طنزی تلخ است

علی بهادری رییس مرکز وکلای قوه قضائیه نیز با اشاره به پارادوکس حقوق بشر آمریکا عنوان کرد: پارادکس حقوق بشر آمریکایی طنز تلخی است و نیازمند روشنگری است که این کار فقط از یک دست برنمی‌آید. یک کشور با کمک حقوق‌دانان و هنرمندان با کمک هم باید جلوی آن بیایستند.

وی افزود: در بسیاری از نقاط ایران و با کمک دولت بودجه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم و به نظر من توجه اصلی باید به سمت جوانان و نهادهای مردمی برود.

در بخش دیگری از این مراسم گروه سرود «نیسم رحمت» به اجرای سرودی برای حاضران پرداختند.

در بخش اول اهدای جوایز برندگان رسانه‌ای از نادر طالب‌زاده برای سال‌ها فعالیت‌های هنری و همچنین از وحید فرجی تقدیر شد.

در بخش دوم اهدای جوایز از سردار آزادی و در بخش گرایش هنری از محمد حسین نیرومند تقدیر به عمل آمد.

در قسمت دیگری از این مراسم دکتر اسماعیل آجرلو دبیر جشنواره حقوق بشر آمریکایی درباره این جشنواره و دلایل تاخیر آن برای برگزاری توضیح داد: خدا را شکر که این دوره با همکاری دوستان و نهادهای مختلف به سرانجام رسید، هر چند این تازه آغاز کار ماست. سه دوره قبلی  در سال‌های 95، 96 و 97 به صورت پشت سر هم برگزار شد اما به این نتیجه رسیدیم که دوره چهارم را با تاخیر برگزار کنیم. امسال به نمایندگی از دبیرخانه جشنواره حقوق بشر امریکایی خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و گزارشی از سه دوره قبلی این جشنواره به ایشان دادیم و لبخند رضایتی که بر لبان معظم له نقش بست ما را تشویق کرد تا با قوت بیشتری ادامه دهیم.

وی ادامه داد: دبیر جشنواره در دور چهارم به دو قسمت تقسیم شد، قسمت اول جایزه ملی که امروز برگزار شد و برگزیدگان خود را در دو بخش افراد شاخص و فعالان جوان در 6 گرایش انجام داد و بخش هنری و علمی جشنواره که در موضوع تحریم و ترور اعلام خواهد شد که الهام گرفته از سخنان مقام معظم رهبری است. در نهایت از همه کسانی که در این کار ما را یاری کردند تشکر می‌کنم.

ضرغامی عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس پیشین صدا و سیما درباره خطر آمریکا و سواستفاده از حقوق بشر برای نابودی کشورهای دیگر عنوان کرد: امروز حقوق بشر یک سلاح و ابزار مبارزه برای آمریکا محسوب می‌شود، به یمن کارهای پیشرفته تبلیغاتی، عملیات روانی و مهارت‌های رسانه‌ای که به طور جدی در خدمت آمریکا است می‌توان گفت همانطور که سلاح‌های جنگی کشنده و پیچیده ساخته‌اند و با آن‌ها ملت‌ها را به نابودی می‌کشانند به همان اندازه هم با سلاح جدیدی به نام حقوق بشر در کشورهای دیگر دخالت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا برنامه عملیاتی روشن برای حمله به اولیه ترین حقوق ملت‌ها طراحی می‌کند، حقوق بشر نیز بخش جدیدی از آرایش نظامی دشمن محسوب می‌شود.

همچنین در بخش پایانی اهدای جوایز از احمد اصائلو برنده جایزه ملی بخش حقوقی و ملی افشای حقوق بشر آمریکایی با لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد.

احمد اصائلو بعد از دریافت جایزه گفت: این جایزه را به همه شهدای انقلاب اسلامی مخصوصا شهدای عملیات کربلای 4 تقدیم می‌کنم که اگر کمک‌های دولت آمریکا به دشمنان ایران نبود آنقدر مظلومانه به شهادت نمی‌رسیدند.

همچنین جایزه بخش گرایش هنری به محمد مهدی سیار اهدا شد.

جایزه بخش رسانه های اجتماعی به بیژن نوباوه وطن برای سال‌ها تهیه گزارش و تحلیل داده شد.

بیژن نوباوه وطن نیز پس از دریافت جایزه گفت: مطمئنم این نماد را به نمایندگی از تمام کسانی که در رسانه‌های مختلف فعالیت می‌کنند به بنده داده‌اند. امروز جای کسی خالی است که به‌نظرم حتما باید از او تقدیر می‌شد از لحاظ امنیتی نمی‌توانم نام او را بیاورم اما  جایزه‌ام را به فرمانده سایت موشکی سوم خرداد تقدیم می‌کنم، این حداقل کاری است که بنده برای او انجام دادم.

همچنین جایزه بخش فعالان مردمی و جهانی به سیدمحمدجواد هاشمی نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور) اهدا شد. او نیز در این باره عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته قربانی تروریسم بوده، توسط 35 گروهک مسلح 17 هزار نفر از مردم ما به شهادت رسیدند و حتی امروز هم درگیر این موضوع هستیم. این جایزه را به فاطمه طالقانی دختر سه ساله‌ای که طعمه تروریست‌های منافق شد تقدیم می‌کنم.

 

13980412001178636977856512917900 54965 PhotoT

13980412001178636977856577682787 64702 PhotoT

13980412001178636977856612536033 20634 PhotoT


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان