ایران خواستار مقابله بین‌المللی با کاربرد سلاح‌های شیمیایی گروه‌های تروریستی شد

Jahangiri

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی خواستار همکاری بین‌المللی برای مقابله با کاربرد سلاح‌های شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، علیرضا جهانگیری سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مستقر در لاهه در هشتاد و سومین اجلاس شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در  سخنرانی خود در این سازمان ضمن تاکید بر اهمیت انهدام کامل ذخایر سلاح‌های شیمیایی از کشورهای دارنده درخواست کرد که به تعهداتشان در چارچوب کنوانسیون عمل کنند.

وی همچنین با توجه به اهمیت جهان شمولی کنوانسیون از غیرامضا کنندگان درخواست کرد که هرچه سریع‌تر و بدون پیش‌شرط به کنوانسیون ملحق شوند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با استقبال از پیشرفت‌های حاصله در زمینه سلاح‌های شیمیایی سوریه و با عنایت همکاری دولت سوریه با سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بر اجتناب از سیاسی‌کاری در زمینه این پرونده تاکید کرد.

جهانگیری استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط گروه‌های تروریستی را تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی دانست و از تمام کشورهای عضو درخواست کرد تا از در اختیار گذاشتن کمک‌ها و حمایت‌های مالی و نظامی به گروه‌های تروریستی اجتناب کنند.

وی ضمن تاکید بر اهمیت همکاری‌های بین‌المللی در زمینه انتقال فناوری مواد شیمیایی به منظور مقاصد صلح‌آمیز از موانع ایجاد شده در این ارتباط ابراز نگرانی کرد و خواستار اجرای کامل ماده 11 کنوانسیون شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی همچنین در ابتدای جلسه به عنوان معاون رئیس شورای اجرایی، گزارشی از فعالیت‌های سازمان در حوزه‌های حقوقی و اجرای کنوانسیون توسط دولت‌ها و همکاری‌های بین‌المللی، ارائه کرد.

هشتاد و سومین اجلاس شورای اجرایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از تاریخ 20 تا 23 مهر سال جاری در مقر این سازمان در لاهه برگزار شد. پیشرفت انهدام کامل ذخایر سلاح‌های شیمیایی، توسط دارندگان جهانشمولی، آینده سازمان، اجرای کنوانسیون، گزارش پیشرفت انهدام سلاح‌های شیمیایی سوریه، برنامه‌های آموزشی، همکاری‌های بین‌المللی، برنامه و بودجه، گزارش مشورتی سازمان از جمله حسابرس خارجی، از جمله مهم‌ترین موضوعات دستورکار این نشست بود.

این نشست به‌دلیل اختلاف نظر کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی در خصوص گزارش هیئت مشترک تحقیق سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در رابطه با کاربرد سلاح‌های شیمیایی در سوریه که به عنوان یکی از بندهای دستورکار این اجلاس قرار داشت، روز جمعه 23 مهر ماه سال جاری به حالت تعلیق در آمد.

شورای اجرایی سازمان از نهادهای تصمیم‌گیر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است که مسائل جاری در صحنه‌های بین‌المللی مرتبط با سلاح‌های شیمیایی را در این اجلاس مورد بحث و تبادل و نظر قرار می‌دهد.


مطالب پربازدید سایت

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

جدیدترین مطالب

شهادت یک نوزاد در حمله تروریست‌ها

حمله تروریست‌ها در ایام نوروز

احمد عطایی مدیر انتشارات قدر ولایت

باید اعترافات و اسناد جنایات منافقین منتشر شود

دادگاه منافقین اقدامی در مسیر عدالت؛

روایت خانواده‌های شهدای ترور از جنایت‌های فرقه نفاق

مطالب پربازدید بخش خبر

دی 1402
شنبه 1 شنبه 2 شنبه 3 شنبه 4 شنبه 5 شنبه جمعه
1
2
3
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17
18
19
21
22
23
28
29

دانلود فیلم های تروریستی ایران و جهان